درخواست فلسطین برای تشکیل یک تیم تحقیقاتی بین المللی درباره قتل عام غیرنظامیان

وزارت خارجه فلسطین از جامعه جهانی خواست یک تیم تحقیقاتی مستقل برای بررسی قتل عام غیرنظامیان فلسطینی تشکیل دهد.

جنگ خونین غزه تاکنون ۲۶ هزار و ۹۰۰ کشته برجای گذاشته است. با این حال، با توجه به مفقود شده هزاران نفر و جنایت جنگی و نسل کشی که نظامیان صهیونیست در غزه در حال ارتکاب آن هستند، بیم آن می‌رود شمار واقعی شهدا بسیار بیشتر از این میزان باشد. کشف گور‌های جمعی در غزه تردید‌ها در این زمینه را بیشتر کرده است. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه فلسطین امروز (چهارشنبه) خواستار تشکیل یک تیم تحقیقاتی بین المللی به منظور انجام تحقیقات درباره اتهامات وارده بر اسراییل درباره اعدام زندانیان شد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است: براساس شهادت شهروندان فلسطینی، ۳۰ جسد متلاشی شده شهدای فلسطینی که در شمال غزه دفن شده بودند، کشف شده است. این اجساد با چشمان و دستان بسته کشته شده بودند که شاهدی روشن درباره قتل وحشتناک آنهاست. 

این بیانیه می‌افزاید: کشف این گور دسته جمعی به این شکل وحشیانه نشان دهنده ابعاد تراژدی است که غیرنظامیان فلسطینی در معرض آن قرار دارند. قتل عام زندانیان و اعدام‌های دسته جمعی که حتی در مورد اسرا نیز دیده می‌شود، نقض آشکار و فاحش تمامی هنجار‌ها و قوانین بین المللی است. 

وزارت خارجه فلسطین در پایان از جامعه جهانی خواست اقدامات لازم جهت حفاظت از جان غیرنظامیان فلسطینی را انجام داده و گروه تحقیقاتی مستقلی را برای روشن شدن ابعاد این ماجرا به کار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
خدایا این مظلومین عصر تمدن و حقوق بشر را یاریگردان وما و هر آزاده ای را توان یاری به آنان مظلومان مهیا گردان
آخرین اخبار