عمران‌خان، پرونده‌های قضایی علیه خود را سیاسی و فاقد مبنای قانونی خواند

نخست وزیر برکنار شده پاکستان محاکمه خود در دادگاه‌ها را ترفند سیاسی برای تضعیف روحیه هوادارانش خواند.

عمران‌خان طی پیامی که از طریق تیم حقوقی‌اش از زندان در حساب کاربری رسمی خود در ایکس منتشر شد خطاب به هوادارانش، حکم حبس از سوی دادگاه علیه خود در پرونده‌های اختلاس مالی و امنیتی را یک روند سریع و فاقد وجاهت قانونی دانست.

عمران‌خان به زعم خود افزود که وی قاطعانه پیگیر پرونده افشای اسرار محرمانه کشور بود چرا که اگر با مداخله خارجی مقابله نشود هیچ نخست وزیری در پاکستان از آن در امان نخواهد ماند.

وی پرونده‌های اختلاس مالی و زندگی شخصی علیه خود را نیز ساختگی و تبانی سیاسی دانست که از ۲۲ ماه گذشته در پاکستان علیه وی و حزبش جریان دارد.

عمران‌خان هوادارانش و نسل جوان پاکستان را به حضور پرشور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد و گفت که رای آنان قدرتمندترین و پرمعناترین سلاح برای مقابله با زورگویان است.

اظهارات نخست وزیر برکنار شده پاکستان درحالی عنوان می‌شود که روز‌های اخیر وی در پرونده افشای اسرار محرمانه کشور به ۱۰ سال حبس و در پرونده اختلاس مالی به همراه همسرش به تحمل ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حزب عمران‌خان (جنبش عدالت پاکستان) مدعی رویکرد گزینشی حکومت سرپرست و تشکیلات انتخاباتی در پاکستان علیه خود است و می‌گوید که نامزد‌های انتخاباتی حزب جنبش عدالت با تهدیدات امنیتی مواجه هستند.

انتخابات آتی پاکستان ۸ فوریه ۲۰۲۴ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این رای‌گیری انتخابات مجلس ملی و ۴ مجلس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان را شامل خواهد شد. دولت پاکستان ۱۹ بهمن را به دلیل برگزاری انتخابات عمومی در این کشور تعطیل رسمی اعلام کرد.

افزایش نگرانی‌ها در پاکستان نسبت به افزایش تهدیدات امنیتی در آستانه انتخابات عمومی به ویژه تداوم حملات به نامزد‌های انتخاباتی، دولت اسلام‌آباد را به اتخاذ تصمیمی مبنی بر استقرار بیش از ۲۷۰ هزار نظامی برای تامین امنیت در ایام انتخابات واداشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
پاکستانی = بی غیرت
آخرین اخبار