اسکان کوهنوردان در شیرباد خراسان رضوی به ۶۰۰ نفر رسید/ادامه روند امداد رسانی گرفتاران

رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: ۶۰۰ نفر از کوهنوردان پیست اسکی شیرباد در ۲۰ کیلومتری مشهد از جمعه شب تا صبح امروز، شنبه توسط امدادگران هلال احمر به صورت اضطراری اسکان یافتند.

مصطفی ذاکر گفت: کم عرض بودن معبر دسترسی به پیست و گرفتاری صدها خودرو در مسیر به دلیل بارش برف و کولاک عملیات رفع مسدودی به سختی در حال انجام است.

وی بیان کرد : اسکان اضطراری و امدادرسانی به کوهنوردان و گردشگران این منطقه در مسجد روستای دولت آباد گلبهار در خراسان رضوی انجام شد.

رییس اداره عملیات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: حدود ۵۰۰ نفر از کوهنوردان همچنان در سوله های موجود در پیست شیرباد هستند و از منطقه خارج نشده اند.

ذاکر افزود : با توجه به عدم بازگشایی معبر و محدودیتهای موجود در این زمینه به کلیه گردشگران و کوهنوردان گرفتار در خودروها طی شب گذشته اقلام گرمایشی از جمله پتو، مواد غذایی و بنزین توسط امدادگران هلال احمر خراسان رضوی توزیع شد.

وی بیان کرد : روند امدادرسانی تا زمان بازگشایی معبر و تخلیه کامل آن ادامه دارد.

طی شب گذشته نیروهای سپاه و ارتش در کنار نیروهای هلال احمر و راهداری در تلاش برای امدادرسانی به این کوهنوردان در منطقه حاضر شدند.

پیست اسکی شیرباد در شهرستان گلبهار، استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت‌آباد ۱۸ کیلومتر و از دولت‌آباد تا مشهد حدود ۲۰ کیلومتر در بزرگراه مشهد به گلبهار راه است. مسیر این پیست از دولت‌آباد تا پیست، مسیری کوهستانی و شوسه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.