کارشناس داوری: پنالتی به نفع ایران درست بود/ قضاوت داور چینی نقصی نداشت

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت مانینگ داور چینی بازی ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توضیح داد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا اظهار کرد: داور باتجربه چینی  با کمک داوران فغانی این بازی را قضاوت کرد و فکر می کنم که ژاپنی ها بعد از این بازی حرف و حدیث راه بیاندازند که کمک داوران فغانی در کنار مانینگ این بازی را قضاوت کردند. در مجموع کمک داوران این بازی هم عالی کار کردند و تمام آفسایدهایی که گرفته شد، درست بود.

او افزود: حتی گلی که سردار آزمون زد کمک داور دوم این بازی آفساید  را اعلام کرد که آفساید دقیقی بود و خودش این آفساید را اعلام کرد و VARهم تایید کرد. درست است که این آفساید برای ما اذیت کننده بود چون یک مقدار از بدن آزمون در آفساید بود اما در کل قضاوت خوبی داشتند.

سلیمانی گفت: صحنه ای هم در نیمه اول به VARرفت برای اینکه خطای مشکوک در محوطه جریمه  روی مهاجم ایران شده بود که وی ای آر نظر داور مسابقه را تایید کرد و درست بود. در نیمه دوم وقتی گل سردار آزمون آفساید اعلام شد در صحنه ای هم شوت یکی از بازیکنان ما به دست مدافع ژاپنی خورد که همه بازیکنان ایران دست های خود را بالا بردند و اعتقاد به پنالتی داشتند اما در اتاق VAR به داور گفتند که پنالتی نیست و ادامه بازی درست بود. دست مدافع ژاپنی در امتداد بدنش قرار داشت و فضایی اشغال نکرده بود و دستش باز نبود به خاطر همین ادامه بازی درست بود.

کارشناس داوری بیان کرد: پنالتی که در دقایق تلف شده روی کنعانی زادگان گرفته شد کاملا درست بود چون مدافع ژاپنی توپ را نزد و فقط پای کنعانی زادگان زد و داور خودش پنالتی گرفت و در ادامه VAR این پنالتی را تایید کرد و به نظرم پنالتی درست بود و قضاوت داور چینی نقصی نداشت و  عملکرد  تیم داوری عالی بود.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۱۵ بهمن ۱۴۰۲
ژاپنیها چه حرف و حدیثی میخوان در بیآرن! مثل شما که نیستن وقت خوشحالی هند مسلم را پنالتی نمیدانی و وقت ناراحتی به چمن ورزشگاه هم کارت قرمز میدهید.داوران
استرالیایی هم ربطی به ایران ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
احسنت ب کنعانی مرحبا تا کجا جلو رفت ک پنالتی گرفت
آخرین اخبار