در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران؛

قرارداد تجاری راه آهن رشت_ آستارا به زودی امضا می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تجاری راه آهن رشت _ آستارا به زودی با کشور روسیه امضا می شود.

 مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست دولت این است که به سمت داخلی‌سازی رویم، افزود: اگر بخش خصوصی به کمک صنعت نیاید، توسعه چشمگیری نخواهیم داشت؛ اما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم منوط به سوددهی است.

به گفته وی در حوزه ریلی امروز ۶۸۵ واگن به بهره برداری رسید که بخش اعظمی باری بوده و توسط بخش خصوصی ساخته یا بازسازی شده بود و  این یک برنامه مدون است که توسط بخش خصوصی عملیات ساخت و بازسازی و‌توسعه ناوگان تا پایان دولت انجام شود و نیازهای جامع در بخش بار و مسافر پوشش داده شود. 

او بیان کرد: سیاست ما واگذاری بار به بخشی خصوصی به ویژه شرکت های صاحب بار است و این سیاست را  همواره دنبال می‌کنیم و  هر شرکتی که توان دارد جلو بیاید؛ البته کاستی‌هایی هم وجود دارد.

بذرپاش  اظهار کرد:  خواهش ما آن است که این شرکت ها خسته نشوند و در حوزه مسافر همینطور است و شرکت‌های خصوصی عهده‌دار هستند اما سیاست ما واگذاری کشنده‌ها نیز است و امیدواریم تا پایان سال اجرایی شود.

بذرپاش با اشاره به سفارش‌گذاری ۵۰۰ واگن مسافری اظهار کرد: تا جای ممکن سفارش گذاری داخلی در برنامه ما است و پس از  آن واردات در اولویت  است البته ممنوعیت هایی هم در حوزه واردات داریم که به دنبال رفع ممنوعیت ها هستیم زیرا هدف ما افزایش سرعت ناوگان ریلی است. 

وی  در خصوص راه آهن رشت_  آستارا  در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: قرارداد تجاری و اداری رشت _ آستارا همین روزها امضا می‌شود؛ مدیرعامل شرکت روسی فردا به ایران خواهد آمد که قرارداد امضا شده و مشغول مذاکرات پایانی برای راه‌آهن رشت آستارا هستند تا پروژه در زمان بندی خودش جلو برود و عقب‌ماندگی نداشته باشیم

او درباره وضعیت قطار سریع‌السیر تهران - مشهد گفت: به طور کلی قطار سریع‌السیر از رئوس اصلی هدف‌گذاری ماست که با شرکت‌های خارجی این موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ اما برای سال آینده جزییات دقیق‌تری را اعلام خواهیم کرد.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار