استقلال تولید محصول رکن امنیت غذایی کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: استقلال تولید محصولات کشاورزی رکن امنیت غذایی کشور است.

یاسر عبداللهی در آیین افتتاح یک طرح حوزه کشاورزی در شهرستان سرعین گفت: دستیابی به خودکفایی و استقلال کشور بدون توجه به تحقق اهداف امنیت غذایی امکان‌پذیر نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل استان اردبیل را قطب مهم کشاورزی و گردشگری کشور ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت موجود در این استان، بهره‌برداری و افتتاح طرح‌های مرتبط با امنیت غذایی، موجبات خرسندی و رضایت مردم می‌شود.

به گفته او، سفر پرشمار هموطنان از دیگر نقاط کشور به این استان در فصول گردشگری، باعث افزایش مصرف مواد غذایی به خصوص گوشت سفید می‌شود ولی با مدیریت صحیح سازمان جهاد کشاورزی در افزایش تولید گوشت سفید، استان اردبیل حتی در فصول پرمصرف نیز قدرت صادرات گوشت سفید به دیگر استان‌های کشور را دارد.

عبداللهی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی استان اردبیل اجازه ایجاد تراکم برای واحدهای مرغداری را به دلیل جلوگیری از شیوع آفات و امراض و بیماری‌ها نمی‌دهد و به همین علت متقاضیان نباید این محدودیت را نشانه بی‌توجهی آنها به گسترش صنایع مرتبط با طیور بدانند و اگر واحدی شرایط لازم برای احداث را داشته باشد، مسئولان نهایت همکاری را خواهند کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.