سازمان ملل: خاورمیانه در مقطع حساسی قرار دارد

نماینده سازمان ملل در عراق از شرایط حساس فعلی در خاورمیانه و احتمال گسترش درگیری‌ها به سایر جبهه‌ها ابراز نگرانی کرد.

از جنگ غزه ۱۲۴ روز می‌گذرد و طی این مدت صهیونیست‌ها طی نسل کشی در این باریکه ۲۷ هزار و ۷۰۸ غیرنظامی را به خاک و خون کشیده اند. این در حالی است که نگرانی از گسترش جنگ به سایر مناطق در خاورمیانه همچنان وجود دارد، زیرا اکنون عراق، سوریه، یمن و لبنان در کانون تنش‌ها و تبادل آتش میان صهیونیست‌ها و طرفدارانش با نیرو‌های مقاومت در منطقه قرار دارند. 

به گزارش الجزیره، جنین حنیس پلاسچارت، نماینده سازمان ملل در عراق امروز (چهارشنبه) هشدار داد خاورمیانه در مقطع حساسی قرار دارد. 

وی در این باره گفت: دولت عراق تمرکز خود را بر روی این موضوع قرار داده است که جنگ غزه به خاک این کشور گسترش نیابد، اما حملات مداوم به این کشور، ثباتی که به سختی در عراق حاصل شده را به مخاطره می‌اندازد. 

پلاسچارت خاطرنشان کرد: خاورمیانه اکنون در مقطع حساسی قرار دارد و این مسئله درباره عراق نیز صادق است. اکنون همه تلاش‌ها باید بر حفظ عراق از کشیده شدن به یک درگیری گسترده نظامی متمرکز باشد. 

این سخنان مقام سازمان ملل در عراق پس از آن مطرح می‌شود که نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاورمیانه (سنتکام) اقدام به هدف قرار دادن مواضعی در خاک این کشور کردند. گرچه بغداد بار‌ها خواستار خروج نظامیان آمریکایی از این کشور شده است، اما واشنگتن همچنان بر حفظ نیرو‌های خود در عراق و تشدید بحران در این کشور تاکید دارد.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
و این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل از سال 2011 تاکنون شریک جرم اتجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست ها و حامیانش در سوریه بودن و هنوز هم هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.
رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به حمص، دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
این که گفته می‌شود آمریکا دیگر ابر قدرت نیست فقط نظر و برداشت ما و یک شعار نیست. ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یادداشت خود در نشریه فارن‌افرز نوشته است، آمریکا دیگر در رقابت‌های راهبردی دنیا حائز برتری بلامنازع نیست. او در یادداشت خود شرایط کنونی را یکی از لحظات نادر در تاریخ ایالات متحده دانسته و گفته است به اندازه دوران پایان جنگ سرد یا دوران بعد از 11 سپتامبر 2001 حائز اهمیت است.

آمریکا اخیرا با یک حملۀ هوائی مراکزی که گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه از آن‌ها استفاده می‌کردند را هدف قرار داد‌، ولی بلافاصله نیروهای مقاومت نیز به پایگاه تروریست‌های آمریکایی در کارخانه گاز کونیکو در شمال سوریه حمله موشکی کردند‌. تروریست‌های آمریکایی به باور باطل خودشان این حمله را کردند تا اقدامی بازدارنده باشد اما وقتی بلافاصله پایگاه غیرقانونی آنها در سوریه هدف قرار می‌گیرد یعنی آنکه این حمله آنان هیچ تاثیر بازدارنده‌ای نداشته است.

مشکل آمریکایی‌ها در چالش با یمنی‌ها این است که تصور می‌کنند تجاوزشان به یمن روی مواضع یمنی‌ها درخصوص فلسطین تأثیرگذار خواهد بود. در حالی که برعکس باعث می‌شود انصارالله توانایی‌های نظامی خود را بیش از پیش توسعه بدهد. سیدعبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله گفته است تا زمانی که تجاوزات رژیم اسرائیل به غزه ادامه داشته باشد، اقدامات و تحرکات ما در حمایت از مردم فلسطین ادامه پیدا می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
آمریکا باید فورا نیرو‌های خود را از عراق و سوریه خارج کند
۰۸:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا باید فورا نیرو‌های خود را از عراق و سوریه خارج کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
اگر آمریکا جنایتکار هم نگران تشدید تنش است، باید حمایت خود را از عربستان سعودی، امارات، بحرین، رژیم کودک کش صهیونیستی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی قطع کند.
پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. حضور نظامیان آمریکایی در اربیل نقض حاکمیت عراق بوده است.
آمریکا جنایتکار به جای حمله به تاسیسات نظامی متعلق به کتائب حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت، جنگ غزه را متوقف کند.
آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون از تروریسم برای بی‌ثباتی در منطقه استفاده می‌کند.
آمریکا جنایتکار از سال 2003 تاکنون از القاعده برای بی‌ثباتی در عراق و منطقه استفاده می‌کند.
آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون از داعش برای بی‌ثباتی در سوریه و عراق و منطقه استفاده می‌کند.
بایدن باید نیرو‌های تروریست آمریکایی را از خاورمیانه خارج کند.
جو بایدن جنایتکار از 15 مهرماه تاکنون شریک جرم بحران انسانی غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در آمریکا، واشنگتن و کاخ سفید نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
پایگاه نیرو‌های امریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
نیرو‌های امریکایی حق حضور در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل را ندارند.
مقر آمریکایی‌ها در فرودگاه اربیل 100 درصد فقط به خاطر حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، پ.ک.ک، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
آمریکا دست داشتن در حمله تروریستی امشب در بغداد را تایید کرد
یک مقام آمریکایی به الجزیره گفت: ما تایید می‌کنیم که نیروهای آمریکایی امروز در عراق حملاتی را انجام دادند.
آخرین اخبار