کارشناس داوری:

اعلام پنالتی و اخراج شجاع خلیل‌زاده سخت‌گیرانه بود/ داور کویتی قضاوت منصفانه‌ای داشت

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت داور کویتی در بازی ایران و قطر در جام ملت‌های آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت  احمد العلی داور کویتی در بازی ایران و قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: نمی‌توانیم به داور اعتراض کنیم و بگوییم که داور بد قضاوت کرد. به نظرم داور کویتی خوب قضاوت کرد. در نیمه اول صحنه خطایی بر روی مهدی طارمی پشت محوطه جریمه اتفاق افتاد که طارمی می‌خواست از داور خطا بگیرد، چون اگر داور خطا می‌گرفت باید بازیکن قطری را اخراج می‌کرد، اما داور به درستی ادامه بازی داد، چون بازیکن قطری توپ را زد و برخورد فوتبالی به وجود آمد.

او افزود: در اواخر نیمه اول توپی به دست مدافع قطری در محوطه جریمه کنار تیرک دروازه برخورد می‌کند، اما چون دست کاملا در بدنش هست و عمدی هم در کار نیست، خطای هند محسوب نمی‌شود و آنجا هم بازیکنان ما اعتراض کرده بودند که این خطای هند است، اما تصمیم داور درست بود و خطای هند پنالتی نگرفت.

سلیمانی گفت: در نیمه دوم بازی یک پنالتی به نفع ایران اعلام شد که داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت و VAR این صحنه را پنالتی گرفت. داوری که برای چک کردن صحنه خطا به سمت اتاق VAR می‌رود به طور معمول تصمیمش را عوض می‌کند مگر اینکه اتفاق نادری رخ بدهد و در بازی کره جنوبی برابر اردن داور به سمت کمک داور ویدیویی رفت و صحنه را چک کرد، اما نظرش را عوض نکرد. داور این بازی هم بعد از دیدن صحنه خطا در VAR نظرش را تغییر داد و اعلام پنالتی به سود ایران کرد. دست مدافع قطری که بالا آمد اگر در بدنش بود یعنی دستش موازی سر بود فضا آشغال نکرده بود و خطای هند نبود، اما این بازیکن به طور عمد توپ را لمس می‌کند و اینکه پنالتی گرفت کسی به او ایراد نمی‌گیرد گرچه پنالتی سخت گیرانه‌ای گرفت.

کارشناس داوری گفت: اخراج خلیل زاده هم سخت گیرانه بود و اگر کارت زرد می‌داد همه قبول می‌کردند. کمااینکه بازیکنان قطری در ابتدای امر کارت زرد را قبول کردند، چون توپ به طور کامل در اختیار مهاجم نبود و توپ در هوا بود و هر ۲ امکان ضربه زدن با سر را داشتند، اما اکرم عفیف مهاجم قطری زرنگی کرد و آن قدر خوابید تا شروع مجدد بازی را به تاخیر بیاندازد. زرنگی این بازیکن باعث شد که VAR فرصت چک کردن صحنه را پیدا کند و داور در کنار خط آمد و کمک داور ویدیویی، موقعیت آشکار گل تشخیص داد. به طور معمول پشت محوطه جریمه را کمک داور ویدیویی دخالت نمی‌کند و داور تقصیری نداشت، اما او بعد از چک کردن VAR شجاع خلیل زاده را با کارت قرمز اخراج کرد.

سلیمانی بیان کرد: وقت‌های اضافی که داور مسابقه اعلام کرد خوب بود و وقت اضافه ۱۳ دقیقه نیمه دوم را به ۱۷ دقیقه افزایش داد و منصفانه این کار را انجام داد. ما نمی‌توانیم به داور خرده بگیریم که به داوری باختیم.

او درباره اینکه گل سوم تیم ملی قطردرست بود، گفت: بله، آن صحنه گل کاملا درست بود، چون داور VAR را چک کرد و پای راست  رامین رضاییان کاملا آفساید را پر کرده بود.

کارشناس داوری در پایان گفت: داور کویتی انصافا قضاوت خوبی انجام داد و هیچ کس نمی‌تواند بهانه بیاورد که داور علیه ما قضاوت کرد.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
علاوه بر گل سوم قطر که آفساید بود گل اول هم خطا هم بود تکلی که پای عزت الهی را زدنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
این را بدونید عرب ها پول دارند ومیزبان آسیا بشن بعد خودشان را هرجور شده قهرمان کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
چون تیم با این ذهنیت وارد بازی شده بود که داور علیه ماست واسه همون فکر میکنن تقصیر داوره که باختن
United States of America
حسین
۰۰:۱۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
از اول هم مشخص بود عربها و قطری ها برای تیم ملی ما خواب بدی دیده بودند گل سوم آفساید بود داور نادیده گرفت یک پنالتی قطعی که نزدیک دروازه قطر به دست قطری خورد برای ایران بود نادیده گرفت خب زمین از ان قطر تماشاچی از ان قطر داور هم از جنس خودشون بود این برد قطر یک برد ساختگی و باطل هست انشاالله خداوند رسواشون کند و بارشون به منزل نرسد کلا با پول همه چی میخرند حتی ورزش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
قضاوت منصفانه گل اول قطر بکل باید لغو میشد طارمی رو پشت ۱۸ زدن همون ضد حمله گل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
یکی از ما رو اخراج کرد به جاش یه پنالتی بهمون داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
با پنالتی هم برنده نشدیم
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۱۳:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
اگر به ترکیب تیمی که در این بازی با قطر به زمین رفت نگاه بیاندازیم 90% انها بازیکنان تیم دفاعی کارلوس کیروش بودند که مورد انتقاد امیرخان قلعه نویی بودکه مثلا در تیم تهاجمی فعلی ایشان دارند بازی میکنند؟!
امیر خان قلعه نویی 11 ماه است که بر سر کار است کادر فنی او نتوانسته "یک زوج جدید جوان" به تیم فوتبال اضافه کند.زوج خط میانی دفاع که هردو در قطر بودند و از انجا به ایران دیپورت شدند و حالا شدند زوج فیکس خط دفاعی ما! امیدوریم در اولین فرصت و اولین فیفا دی یک بازی دوستانه با یک تیم از کشور های همسایه مثلا افغانستان یا پاکستان ترتیب داده شود و بازی خدا حافظی دسته جمعی برای این بازیکنان پا به سن گذاشته تیم ملی ترتیب داده شود تا دیگر شاهد این بازی های سر در گم و بد و ناراحت کننده از تیم ملی کشورمان نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
دقیقه ۷۵ بازی شوت مهدی طارمی در شش قدم به پشت آرنج بازیکن قطری برخورد کرد و از گل مسلم جلوگیری کرد. آیا وی آی آر لازم نبود و پنالتی نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
اگر داور عرب بازی، خطای روی طارمی را گرفته بود شاید همان کاشته گل میشد ولی خطا را نگرفت وی ای آر هم سکوت کرد و همان توپ وارد دروازه ایران شد و نتیجه ای که میتوانست 2 بر صفر شود به مساوی تغییر کرد این نوع قضاوت منصفانه بود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
ایران نباید داور کویتی قبول میکرد از عجایب روزگار بود کشورر عربی تماشاچی عربی داورم عربی
مسئولین بی بخار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
دمشون گرم فوتیال برد وباخت داره بی خیال بچه ها زحمت کشیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
داور عالی بود ،ما به تفکرات فاسد قلعه نوعی و مشورت غلط کادر فنی تیم ملی به قلعه نوعی باختیم...
Iran (Islamic Republic of)
نام اشنا
۱۰:۳۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
داور فوق عالی بود ولی بایستی یک داور بی طرف در بازی نظارت میکرد. قرار دادن یک داور کویتی عرب زبان حداقل به قطری ها یک اعتماد به نفس خواهد داد که داور همزبان خودشان است. اعراب اونور خلیج فارس به خصوص این 4 کشور عربستان و بحرین و امارات و قطر همه کاره این نهاد به اصطلاح فوتبالی ای.اف.سیرک اند و بسیار متقلب.
انها به سادگی اجازه نخواهند داد که اینهمه پول هزینه کردند برای فوتبال دود شود و هوا برود و ایران بشود قهرمان اسیا. تیم ملی ایران پیر و مسن بود و کادر فنی تمهیدات لازم برای این بازی خاص در مقابل قطری ها را به کار نبسته بود. کادر فنی بایستی نفرات تیم ملی برای مقابله با این قطری ها را با دقت انتخاب میکرد و از افراد فرسوده در 5 بازی گذشته حداقل استفاده نمیکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
قدوس و طارمی همون بیست دقیقه اول باید تعویض می‌شدند مریی که قدرت تعویض طارمی و آزمون را نداره بدرد نمیخوره در ضمن مدافعان میانی ایران شجاع و کنعانی خوب نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
خداقوت به بچه های تیم ملی تمام تلاششونو کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
داور عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
عرب ها انتقام قضاوت بد فغانی در بازی عراق را گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
داور عربی اصلا و ابدا منصفانه نبود ' داور AFC انتخاب اشتباه بود و این افکار بچه ها رو بهم ریخت ' و afc خود عامل تنش شددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
خدایش دمش گرم من احساس میکنم اخر بازی سعی میکرد بازی تمام نکنه شاید گل بزنه ایران که نشد
آخرین اخبار