همت هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان برای احیای مدرسه قصه‌های مجید

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان به احیاگران مدرسه قصه‌های مجید پیوستند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهانگفت: هنرمندان صنایع‌دستی اصفهان  نمایشگاه دفتر ۶۰ برگ باهدف احیا مدرسه تاریخی شهید حلبیان هم‌زمان با دهه فجر برپا کردند.

 حمیدرضا محققیان گفت: این نمایشگاه  با همراهی و همگرایی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و  آموزش‌وپرورش استان اصفهان، در مدرسه تاریخی شهید حلبیان (مدرسه سریال قصه‌های مجید) با موضوعات صنایع‌دستی، هنر و فرهنگ برپا شده است.

او گفت:هشت نفر از هنرمندان صنایع‌دستی خیریه حضرت یوسف زهرا (س) در قالب پنج غرفه در ایام دهه مبارک فجر در این نمایشگاه مشارکت فعال دارند.

او افزود: به‌منظور آشنایی دانش‌آموزان باهنر‌های دستی و سنتی، کارگاه‌های تجربه‌آموز در رشته‌های خراطی، خاتم، گلیم و گبه، میناکاری و قلم‌زنی ویژه دانش‌آموزان در این نمایشگاه برپا شده است.

این نمایشگاه همه‌روزه در مدرسه شهید حلبیان در محله تاریخی مشیر اصفهان میزبان دوستداران و علاقه‌مندان صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
سلام
بنده ۲۱بهمن ساعت ۵عصر رفتم این نمایشگاه را بازدید کرد.اولا اینکه هیچ کسی توی نمایشگاه نبود .فقط من بودم.بعد دم در ورودی یه خودرو بنز قدیمی اوراقی گذاشته بودن و کاپوتش را زده بودن بالا و یه عالمه برگ از درخت ریخته شده بود روی موتورش و این ماشین راحت بیست سال بود تمیز نشده بود.حالا اینجا چکار میکرد را نمیدونم.
هیچکدوم غرفه ها باز نبودن.وعملا افتضاح ترین نمایشگاهی که میشد راه بندازی را بچشم دیدم.واقعا مگه مجبورید.
Iran (Islamic Republic of)
خشایار
۰۹:۳۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
درود بشرفشون