معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده جزو نخبگان و فرهیختگان استان هستند

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده جزو نخبگان و فرهیختگان استان هستند.

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، رضا شریفی در جمع ایل بزرگ نارویی در منطقه حصاروئیه بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان گفت: کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده جز نخبگان و فرهیختگان استان هستند، نام این افراد در بانک اطلاعاتی حوزه سیاسی ثبت شده و ما برای کادر نخبگانی استان روی آن‌ها حساب می‌کنیم. 

وی افزود: نخبگان اقتصادی سیستانی و بلوچستانی که در استان‌های مختلف ایران، افغانستان، پاکستان، عمان و ... ساکن هستند، می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در استان ورود کنند و بخش دولتی نیز با تمام توان در کنار سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی افزود: باید از تفکر سنتی و خط کشی‌های قومی و طایفه‌ای که متاسفانه در گذشته وجود داشته و اکنون ضعیف‌تر شده، عبور کنیم.

وی بیان کرد: مشکلی در بخش صدور مجوز حفر چاه‌های کشاورزی وجود ندارد، با تدابیر صورت گرفته از سوی استاندار محترم، صدور مجوز‌ها در استان سهل‌تر شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: برخی از هم استانی‌ها به سایر نقاط کشور مهاجرت کرده اند که بازگشت سرمایه و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، به روند توسعه استان شتاب بیشتری می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه یکی از اولویت‌های دولت است، تصریح کرد: در پی ورود برخی از طوایف در زمینه سرمایه‌گذاری بستر ایجاد شغل برای بسیاری از جوانان جویای شغل فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شرکت‌های تعاونی می‌تواند امکان سرمایه‌گذاری را تسهیل کند، عنوان کرد: از ظرفیت نخبگان علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی طوایف برای کادرسازی مدیریتی بهره می‌بریم.

رضا شریفی با بیان اینکه سوق دادن جوانان به سمت علوم فنی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند مهارت سرمایه انسانی را برای کار افزایش دهد، اضافه کرد: در زمینه اقتصاد دریا، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد دیجیتال، معادن و ... ظرفیت‌های بی شماری داریم که به فعلیت رساندن آن‌ها نیازمند وجود سرمایه انسانی متخصص است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حافظ آرای مردم و حامی همه نامزد‌های انتخاباتی هستیم، گفت: عوامل اجرایی و نظارت انتخابات هیچ گرایشی نسبت به طایفه، گروه و یا جریان خاصی ندارند و یکدست برای اجرای چهار اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری تلاش می‌کنند.

وی خطاب به نامزد‌های انتخاباتی گفت: با توجه به حساسیت بالای فضای انتخابات، بر رفتار زیرمجموعه و منصوبان براساس ضوابط و قوانین نظارت داشته باشید، مدل تبلیغات در استان براساس هر طایفه یک ستاد انتخابات تنظیم شده، بنابراین سعی کنید در جریان تبلیغات اخلاق را نبازید.

وی ادامه داد: نامزد‌های تایید صلاحیت شده جز نخبگان و فرهیختگان استان هستند، نام این افراد در بانک اطلاعاتی حوزه سیاسی ثبت شده و ما برای کادر نخبگانی استان روی آن‌ها حساب می‌کنیم.

معاون استاندار یادآور شد: ستاد انتخابات استان با بی طرفی و استقلال کامل با هیات نظارت و بازرسی همگام شده تا در صحت و سلامت کامل فضای رقابتی ایجاد کنیم.

وی گفت: مشارکت قابل توجه مردم استان در انتخابات این پالس را به تصمیم گیران خواهد داد که مردم سیستان و بلوچستان قدردان این مهم هستند که استان به اولویت توسعه کشور تبدیل شده است.

شریفی تاکید کرد: انسجام اجتماعی در سیستان و بلوچستان یکی از کارویژه‌های تعریف شده در حوزه سیاسی و اجتماعی است که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده، بی تردید با تکیه بر ظرفیت اجتماعی بی نظیری که در استان داریم، می‌توانیم پیچیده‌ترین مشکلات را حل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار