بیمارستان ناصر در غزه از مدار خدمت خارج شد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیمارستان ناصر غزه پس از یک هفته محاصره و حملات مداوم به کلی از مدار خدمت خارج شده است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تدروس گبریسوس امروز یکشنبه ۱۸ فوریه اعلام کرد که بیمارستان ناصر غزه پس از یک هفته محاصره و حملات مداوم به کلی از مدار خدمت خارج شده است.

«نزدیک به ۲۰۰ بیمار در بیمارستان ناصر بستری هستند که ۲۰ نفر از آن‌ها باید به دیگر بیمارستان‌ها انتقال داده شوند»، این بخشی از گزارش امروز گبریسوس است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه تصریح کرد که ارتش اسرائیل اجازه ورود تیم‌های امدادی این سازمان به بیمارستان ناصر برای ارزیابی وضعیت بیماران و نیاز‌های پزشکی آنان را نداده است.

امروز و در صد و سی و پنجمین روز از جنگ علیه غزه، مراکز پزشکی به محاصره رژیم اشغالگر درآمده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین از روز‌های گذشته هشدار داده بود که ارتش اسرائیلی‌ها به صورت مداوم بیمارستان‌های امل و ناصر در خان‌یونس را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار می‌دهند.

روز‌های گذشته و با شهادت شماری از بیماران به دلیل کمبود اکسیژن و قطع برق، اعلام کمبود تجهیزات پزشکی، شهادت کادر درمان و بازداشت دست‌کم ۱۰۰ غیرنظامی، نگرانی‌ها درباره وضعیت معدود بیمارستان‌های باقی‌مانده غزه افزایش یافته است.

سازمان هلال احمر فلسطین امروز تصریح کرد که اشغالگران صهیونیست در ادامه حملات‌شان به مراکز پزشکی، طبقه سوم بیمارستان امل را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده‌اند. 

طبق گزارش منابع پزشکی غزه، از آغاز جنگ در غزه تا این لحظه ۱۲۶۶۰ کودک فلسطینی در حملات اشغالگران به شهادت رسید‌ه‌اند.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار