سعید جلیلی:

انتخاب آگاهانه ملت طی سال‌های پس از انقلاب تولید قدرت کرده است

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: انتخاب‌های آگاهانه ملت ایران طی ۴۵ سال گذشته تولید قدرت نموده و ایران را نیرویی فرامنطقه‌ای کرده است.

سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی در همایش نقش مشارکت حداکثری در مولفه‌های امنیت ملی در دانشکده پزشکی مشهد گفت: انتخاب در ادامه خود حرکت و پیمودن مسیر و رفتن به سمت هدف بزرگ است و لازمه این حرکت صحیح این است که مرتب باید این حرکت پایش شود و نقاط ضعف آن اصلاح و نقاط قوت آن تقویت شود و از همین روست که دشمن می‌خواهد نقاط قوت حرکت ملت ایران و تداوم انتخاب آن‌ها را حذف کند و بپوشاند.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد نقاط قوت مثل حرکت صحیح جامعه در جریان دفاع مقدس را بپوشاند تا الگویی برای سایر بخش‌ها نشود و موفقیتی دیگر تکثیر نگردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم شناسایی نقص ضعف‌ها در حرکت جامعه تاکید کرد و گفت: اگر دشمنان امروز ادعای حمایت از زن و حقوق زنان و آزادی در ایران را دارند نه به خاطر ضعف در این بخش بلکه به خاطر این است که جامعه ایران در حوزه زنان نقطه قوت دارد و آنها، چون نمی‌توانند این نقاط قوت را نشان دهند حمایت از حقوق زنان در ایران را ادعا می‌کنند و البته در ادامه سعی می‌کنند ضعف‌های خود در قبال تضییع حقوق زنان را نیز بپوشانند.

جلیلی افزود: برای اصلاح امور باید ابتدا تشخیص درستی از مسایل جامعه داشت تا بتوان تجویز صحیحی برای رفع مشکلات، انتخاب شخصی صحیح و بهبودی جامعه ارائه داد و چه بسا تشخیص غلط همان طور که برای یک بیمار می‌تواند مشکلات حادی ایجاد کند برای برطرف کردن مشکلات جامعه و انتخاب افراد نیز می‌تواند زیان بار باشد.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: از ابتدای انقلاب که مردم با انتخاب خود جمهوری اسلامی را برگزیدند دیدیم که از همان زمان سردمداران جهان به صورت علنی به مخالفت با این حکومت و انتخاب پرداختند.

جلیلی افزود: همین غربی‌ها که در دوران دفاع مقدس ما را از واردات سیم خاردار محروم کرده بودند امروز بیانیه می‌دهند که صادرات تسلیحات ایران توازن تسلیحاتی در اروپا را به هم می‌زند.

وی اضافه کرد: پارسال دشمنان برای مردم کردستان به خاطر فوت آن خانم در کشور اشک تمساح می‌ریختند، اما شاهد بودیم که در جریان بمباران شیمیایی شهر سردشت کردستان توسط صدام در طول جنگ حتی یک اظهار نظر ساده علیه این حملات شیمایی نکردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار