کلهر: آل کثیر توانست برای پرسپولیس گره‌گشا باشد/ گلر جوان باید خود را نشان بدهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم عیسی آل کثیر با گلزنی‌اش در بازی با تراکتور گره بازی را برای سرخپوشان باز کرد.

محمود کلهر پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره برد سرخپوشان برابر تیم تراکتور در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: تیم پرسپولیس از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کرد و بازی را پیروز شد. نقش علیرضا بیرانوند در این بازی کلیدی بود و  او خیلی از موقعیت‌های گلزنی تراکتور را مهار کرد. تک موقعیت‌های زیادی را تراکتور در این بازی داشت، اما  بازیکنان این تیم نتوانستند بهره لازم را ببرند.   

او افزود: تعویض‌هایی که در این بازی انجام شد به نظرم خیلی به پرسپولیس کمک کرد تا هجومی‌تر بازی کند مخصوصا آمدن آل کثیر باعث شد سرخپوشان در خط حمله زهردارتر ظاهر شوند و بازی را برنده شدند.

عیسی آل کثیر بازگشت باشکوهی  به پرسپولیس داشت 

کلهر درباره اینکه عیسی آل کثیر در اولین بازی خود توانست گلزنی کند، گفت: آل کثیر یک فوروارد تاثیرگذاری است که هم روی هوا و هم روی زمین خوب کار می‌کند. به هر حال پرسپولیس به چنین بازیکنی نیاز داشت و حیف شد که در نیم فصل به سپاهان رفت، اما بازگشت باشکوهی به پرسپولیس داشت. او می‌تواند گره‌گشا باشد و با عملکردش این را نشان داده است. این بازیکن توانمندی‌های فنی خود را با وجود اینکه یک نیمه بازی کرد، نشان داد.  

ناهماهنگی در خط دفاع تراکتور زیاد وجود دارد 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد تیم تراکتور در این بازی گفت: به نظرم تراکتور خیلی خوب و روان بازی کرد، اما مشکل اساسی اش  در خط دفاعی اش بود که خیلی موقعیت به پرسپولیس دادند. هر ۲ تیم یک توپ را به تیرک دروازه هم زدند. همچنین  به جز شجاع خلیل زاده که یک مهره کارآمد برای تراکتور بود، اما ناهماهنگی در بخش دفاعی تراکتور زیاد وجود داشت. علاوه بر این،  ضد حملاتی که پرسپولیس داشت، بازیکنان سرخپوش خیلی راحت خط دفاع تراکتور را اذیت کردند.

بیرانوند مهره کلیدی برای پرسپولیس است 

او درباره اینکه علیرضا بیرانوند به علت محرومیت در بازی با ذوب آهن حضور ندارد و نبود این گلر تاثیرگذار نخواهد بود، بیان کرد: بیرانوند مهره کلیدی برای پرسپولیس هست و فکر می‌کنم اگر پرسپولیس بتواند هجومی‌تر بازی کند و تیم حریف را نگذارد به دروازه اش نزدیک شود و کمتر توپ به سمت دروازه پرسپولیس بیاید بهتر است.

بازیکنان جوان  با استفاده از فرصت ها می توانند خیلی سریع رشد کنند 

کلهر تصریح کرد:  من از نزدیک  بازی پرسپولیس برابر الشباب الاهلی دیدم و دروازه بان جوانی که درون دروازه سرخپوشان بود نیاز به بازی‌های بیشتری دارد و امیدوارم دربازی با ذوب آهن که علیرضا بیرانوند نیست، بتواند داشته‌ها و خلاقیت خود را نشان بدهد. گلر جوانی که به او فرصت داده خواهد شد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.  اوسمار در بازی‌های دوستانه با استفاده از بازیکنان جوانش نتیجه لازم را نگرفت، اما بازیکنان جوان زمانی که به آن‌ها فرصت داده می‌شد باید بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند در غیر این صورت در تیم‌های بزرگ نمی‌توانند عرض اندام کنند.

پیشکسوت پرسپولیس بیان کرد: به هر حال باید از فرصت کمی که به جوانان داده می‌شود باید به نحو احسن استفاده کنند و اگر این کار را کنند می‌توانند خیلی سریع رشد کنند و حتی بازیکن فیکس تیم خود هم شوند.

بازیکن خارجی بی کیفیت فقط جای بازیکن ایرانی را می گیرد 

او درباره اینکه تیم پرسپولیس با حضور بازیکنان خارجی جذب شده می‌تواند به روند خوب خود ادامه بدهد، گفت:  تیم پرسپولیس نیاز به بازیکنان خوب دارد و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود به طور حتم باید در زمین مسابقه ۲ بازیکن تاثیرگذار داشته باشد. امیدوارم بازیکنان خارجی که به پرسپولیس آمدند،  بتوانند بازی خوب خود را نشان بدهند، در غیر این صورت پرسپولیس از لحاظ اقتصادی هم دچار مشکل می‌شود. ما چیزی از بازیکنان خارجی ندیدیم و متاسفانه بازیکن خارجی بی کیفیت به جز اینکه جای یک بازیکن ایرانی را بگیرد چیز دیگری ندارد.

دلالان در آوردن بازیکنان خارجی بی کیفیت نقش کلیدی دارند 

کلهر درباره اینکه پرسپولیس برای فسخ قرارداد با نبیل باهویی باید ۸۰ هزار دلار پرداخت کند، گفت: این هم یکی از مشکلات مدیریتی پرسپولیس است، که امیدوارم حل شود. دلالان در آوردن بازیکنان بی کیفیت خارجی نقش کلیدی دارند و متاسفانه مدیران ما اسیر این اشتباهات می‌شوند.  تیم‌ها  که این همه برای بازیکنان خارجی بی کیفیت هزینه صرف می‌کنند،  می‌توانند به جای آن‌ها از بازیکنان داخلی خوب که در ایران که  زیاد هستند و ستاره شدند استفاده کنند.  بازیکنانی  همانند علی علیپور و محمد عمری  از پایه‌های پرسپولیس آمدند و آن‌ها می‌توانند گره بازی هم باز کنند. بازیکنان جوانی که قبلا  به پرسپولیس آمدند، چقدر تاثیرگذار بودند و از لحاظ مالی چقدر به سرخپوشان کمک کردند و این حیف هست که  با این  وضعیت اقتصادی،  بازیکنی بگیریم که باری بر دوش پرسپولیس بگذارد و حاشیه برای تیم درست کند.   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار