صنعت فرش کرمان برای جذب بازار‌های جهانی نیازمند تحول و بروزرسانی دارد

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: متخصصان صنعت فرش باید تلاش کنند با خلق طرح‌های جدید، بازار‌های جهانی که امروز نیازمندش هستیم به دست آوریم.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر تحول و بروز رسانی صنعت فرش در کرمان تاکید کرد و گفت: متخصصان صنعت فرش بایستی با خلق طرح‌های جدید وبهره گرفتن از فناوری‌های روز و تلفیق آن با صنعت سنتی فرش، مجدداً بازار‌های جهانی که امروز نیازمندش هستیم به دست آوریم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدید ۳ساعته از نمایشگاه صنعت فرش در کرمان اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان کرمان صنعت فرش استان کرمان است که شهره جهانی دارد و قرن‌هاست به عنوان یک صنعت دستی در دنیا معروف و مشهور است.

وی عنوان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته بنا به دلایلی صنعت فرش در استان کرمان دچار رکود شده و در حال از دست دادن جایگاه اصلی خودش در دنیا است.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های اتاق بازرگانی استان کرمان در خصوص معرفی و احیای صنایع دستی استان افزود: برای اینکه مجدداً ارزش فرش کرمان در بازار‌های جهانی و داخل کشور بازیابی شود و صادرات داشته باشیم نیازمندبرگزاری چنین نمایشگاه‌های تخصصی فرش هستیم.

این مقام ارشد قضایی در استان بیان کرد:برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند ظرفیت بسیار ارزشمند صنعت فرش استان کرمان را به خوبی به مردم و علاقمندان این صنعت نشان دهد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی این فرصت را برای شهروندان فراهم کرده است تا از نزدیک با سابقه تاریخی کرمان در صنعت فرش آشناشوند و آثار فاخری که در سال‌های گذشته و حتی در قرن‌های گذشته در استان کرمان تولید شده است را مشاهده نمایند.

 وی ضمن تاکید بر ضرورت به روز رسانی این صنعت گفت: البته ضرورت دارد با خلق طرح‌های جدید و با بهره گرفتن از فناوری‌های روز و تلفیق با صنعت سنتی فرش کرمان مجدداً بازار‌های جهانی که امروز نیازمندش هستیم مجدداً به دست آوریم.

 وی ادامه داد: در بحث صادرات فرش کرمان باید جایگاه خودش را در دنیا پیدا کند و در جای جای دنیا این صنعت مجدد شکوفا شود و در اختیار مردم دنیا قرار بگیرد و به عنوان یک یادگار جاوید در استان کرمان در دنیا همیشه بدرخشد.

 وی افزود: در هر زمینه‌ای که امکان اشتغال پ تولید در استان به وجود آید قطعاً در بحث کاهش جرایم در استان موثر خواهد بود.

 حجت‌الاسلام حمیدی اضافه کرد: یکی از سیاست‌هایی که قوه قضاییه دنبال می‌کند احیای واحد‌های تولیدی، صنایع و ظرفیت‌هایی است که در استان وجود دارد و هدف این است که بتوانیم اشتغال و تولید را افزایش دهیم تا جوانان از نظر معیشت و گذران زندگی آبرومندانه زندگی کنند تا شاهد آسیب‌های اجتماعی یا جرائم نباشیم.

وی یادآور شد: قطعاً برگزاری این نمایشگاه نسل جوان را با این صنعت و دستاورد‌های علمی و عملی که در گذشته در استان کرمان وجود داشته است و در حال حاضر هم وجود دارد آشنا می‌کند و آن‌ها را به سمت طراحی و چه در تولید، چه در سایر رشته‌هایی که مرتبط با فرش است تشویق و ترغیب می‌کند تا بتوانند فعالیت کنند و از آن طرف موجبات شکوفایی این صنعت در استان کرمان فراهم گردد

برچسب ها: دادگستری ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار