در برنامه بالاتر بررسی شد؛

اسنپ و تپسی به سمت انحصاری شدن می‌روند

یک کارشناس اقتصادی گفت: خدمات تاکسی‌های اینترنتی ابتدا رقابتی شکل گرفت، ولی به علت نبود نظام تنظیم‌گری کم کم به نوعی انحصار متمایل شد.

در برنامه بالاتر به موضوع موافقان و مخالفان قیمت‌گذاری دستوری تاکسی‌های اینترنتی با حضور ذوالفقاری و هادی کارشناسان اقتصادی و قائمی عضو شورای شهر تهران پرداخته شد.

ذوالفقاری کارشناس اقتصادی گفت: اساسا خدمتی که تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌دهند خدمت نیست چرا که شرکت‌های تپسی و اسنپ هیچگونه رابطه استخدامی با راننده‌ها ندارند و این شرکت‌ها انحصاری هستند. این بازار فقط خدمت هماهنگ‌سازی بین راننده و مسافر را انجام می‌دهد یعنی این خدمت دارد ارائه می‌شود عرضه‌کنندگان این بازار فقط عرضه‌کنندگانی هستند که این خدمت را ارائه می‌دهند نه آن‌هایی که خدمت حمل‌و‌نقل ارائه می‌دهند و تقاضا کنندگانشان هم در واقع آن‌هایی هستند که این خدمت را می‌گیرند با این توصیف، در این بازار عرضه‌کننده فقط همین شرکت‌های اسنپ، تپسی و ماکسیم هستند تقاضاکنندگان این بازار، هم رانندگان و هم مسافران که می‌خواهند با همدیگر هماهنگ شوند هستند و قیمت این بازار دیگر آن کرایه حمل و نقل نیست بلکه قیمت این بازار آن کمیسیونی است که این شرکت می‌گیرد و بازار هم انحصاری است.

او افزود: طبق اصول تنظیم‌گری رقابت چند گام را بررسی کنیم گام اول در تنظیم‌گری رقابت تعریف بازار است یعنی رقابت در بستر بازار شکل می‌گیرد، ما اول باید بگوییم در بازاری که مد نظر ما است چه بازیگرانی وجود دارند، بعد بررسی کنیم که آیا در این بازار قدرت بازاری و قدرت انحصاری وجود دارد یا ندارد بازار هم بر مدار کالا یا خدمت تعریف می‌شود.

ذوالفقاری ادامه داد: شرکت اسنپ یا شرکت تپسی ماشین متعلق به خودش ندارد یا خودش راننده را نمی‌فرستد که مردم را در واقع جابجا کند بلکه این‌ها شرکت‌هایی هستند که اصطلاحا کار اصلی‌شان «جورسازی» است یعنی یک گروهی از رانندگان هستند خودشان صاحب ماشین هستند هیچ رابطه استخدامی با این شرکت‌ها ندارند و می‌خواهند در بازار حمل و نقل فعالیت کنند از آن طرف یک سری مردم هستند که مسافر هستند و می‌خواهند از خدمت این رانندگان استفاده کنند، اما جور کردن این‌ها اصطلاحاً مچینگ که در اقتصاد به آن گفته می‌شود یک خدمتی است که این شرکت‌ها با نرم‌افزارشان عرضه می‌کنند. البته برای اینکه این هماهنگی‌ها درست انجام شود قاعدتاً یک سری ضوابط و قواعد دارند یعنی یک چهارچوبی را برای رانندگان مشخص می‌کنند. رانندگانی که بخواهند در این بازار فعال باشند ملتزم به رعایت ضوابط و قواعد می‌شوند.

ذوالفقاری گفت: متولی تنظیم‌گری رقابت در کشور ما به استناد فصل نهم اجرای قانون سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شورای رقابت است و در واقع دستورالعمل تنظیم قیمت و مقدار شرایط دسترسی به بازار که در بند ۵ ماده ۵۸ این قانون ذکر شده یک به موجب ماده ۹۲ این قانون بر همه قوانین دیگر حاکم است دو این رگولاتوری رقابت گام اولش تعریف بازار است یعنی اینکه ما این بازار را چه تعریف کنیم بازار جورسازی تعریف کنیم یا بازار حمل و نقل تعریف کنیم متولی‌اش شورای رقابت است نه هیچ دستگاه دیگری.

به گفته او، خدمات تاکسی‌های اینترنتی رقابتی شکل گرفت، ولی به علت نبود نظام تنظیم‌گری و رگولاتوری کم کم به نوعی انحصار متمایل شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سازوکاری که خود ارائه دهندگان خدمت دارند این است که یک الگوریتمی دارند که قیمت را مشخص می‌کنند، اینجا قدرت انحصاری را چه کسی دارد، خود شرکت‌ها دارند، اگر انگیزه برای سوءاستفاده از این‌ها، یعنی بالا بردن کرایه فراهم باشد، آن موقع باید یک نهادی دخالت کند و شورای رقابت آن نهاد است. تپسی و اسنپ یک گزینه ای دارند به نام عجله دارم، که آن عجله دارم وقتی زده می‌شود کرایه بالا می‌رود، آن موقع بحث اینطور می‌شود، اگر به بهانه عجله دارم، به بهانه باران، به بهانه شرایط غیرمترقبه، این کرایه بالا برود، چه مقدار آن شرکت ذینفع است، اگر ذینفع بودن آن شرکت یعنی الگوریتم به گونه ای باشد که آن شرکت از این افزایش غیرمترقبه، افزایش غیرمعمول زیاد بهره مند شود، آن موقع می‌گوییم که انگیزه دارند که الگوریتم را به یک سمتی ببرند که این کرایه به بهانه‌های مختلف بالاتر برود.

در ادامه محمد جواد هادی کارشناس اقتصادی گفت:در حال حاضر ۷۰ درصد تردد در تهران با وسایل شخصی است و سهم کمی از تردد کشور انحصاری است. قیمت‌گذاری دستوری یا قیمت گذاری با روش‌های سنتی که ما در مدیریت شهری داشتیم ناکارآمدی خودش را به وضوح نشان داد.  اگر بخواهیم وارد بحث رقابت و انحصار شویم که واقعا مباحثی است که از حیث تنظیم‌گری در دنیا مباحث بسیار پیشرفته‌تری است.

او گفت: در حال حاضر در تهران حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد تردد شهری با وسیله نقلیه شخصی انجام می‌شود یعنی شما می‌توانید هر روز به جای اینکه اسنپ بگیرید ماشین شخصیتان را بیرون بیاورید در واقع یک سهمش دارد از طریق اتوبوسرانی انجام می‌شود، یک سهمش دارد از طریق مترو انجام می‌شود، یک سهمش دارد از طریق تاکسی‌های عبوری و گذری انجام می‌شود، یک بخشی آژانس‌های تاکسی سرویسی که از قدیم داشتیم و الان محدود شده‌اند و نهایتاً یک سهمی هم تاکسی‌های اینترنتی که اتفاقاً تاکسی‌های اینترنتی از آن تجربه‌های موفق ما هستند انجام می‌شود.

هادی گفت: با این تعریف الان کمتر از ۶ یا ۷ درصد سهم تردد شهری ما در واقع حمل و نقل هوشمند و تاکسی‌های اینترنتی هستند و در واقع طبق استاندارد‌هایی که ما برای انحصار داریم در واقع زیر ۱۰ درصد قابل بحث نیست به هیچ وجه این بازار حالت انحصاری به خودش نمی‌گیرد. حتی شما اگر پول را دستی و نقدی هم می‌دهید به راننده، راننده دارد به نیابت از اسنپ پول را از شما می‌گیرد این در واقع چیزی است که طبق ضوابط و مقررات مشخص است و پروانه کسب و جواز بر آن اساس صادر می‌شود. متخصصین حوزه و دستگاه متولی یعنی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و اتحادیه صنفی کسب و کار‌های مجازی در واقع این تشخیص را می‌دهند و این چیزی است که بیش از ۱۰ سال تا ۱۵ سال دارد در این کشور اجرا می‌شود حالا اگر برخی می‌گویند این کار اشتباه بوده طبق ضوابط و مقررات ایرادی ندارد می‌نشینیم و با هم بحث کارشناسی می‌کنیم.

هادی می‌گوید: براساس مصوبه هیأت وزیران و دستورالعمل حمل و نقل هوشمند و تاکسی اینترنتی که عرض کردم مصوبه ۹۸، قیمت گذاری پویا است که این اصلاً یک ادبیاتی در دنیا دارد که آقای ذوالفقاری خودشان استاد هستند، ما بحث قیمت گذاری پویا براساس متغیرهای مختلف، وضیعت شلوغی و ازدحام، وضعیت عرضه و تقاضا و مسافت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر صیام پور
۱۴:۰۹ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
تاکسی با کرایه های متغیر یعنی اجحاف بنده راننده همکارم دراسنپ راشاهد دارم کرایه ۵۶ هزارتومان برای سفر وی روی گوشی می‌آمد درصورتی که همان سفر برای بنده ۴۰ هزارتومان فرزندم مسیری هرروز می‌آمد کرایه سیوپنج هزارتومان بنده هروقت مسافر میگرفتم بالای ۱۸ هزارتومان نبود اولویت کرایه بالا دارند حتی کرایه پراید مدل پایین بالاتر از تاکسی ۱۴۰۰ واخر بمدل ۷۴ دراسنپ می‌شود در سراسر کشور برون شهری وداخل رفت ولی باتاکسی محدویت داخل شهر هیچ تا مدل ۱۳۹۲ هم خارج از رده است
Iran (Islamic Republic of)
اکبر صیام پور
۱۴:۰۱ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
آقای هادی بالای گود فایده ندارد باید شغلت وغباشد تا بتوانی تشخیص دهی کجا چه خبره اولا کرایه را متغیر اشتباه چون رانندگان درصورتی مسافر را می‌برند که مسیر شغل دومشان است پس راننده حمل ونقل این کار را نمی‌کند دوم برچه اساس تاکسیهای زرد فقط درکشور اسقاط می‌شوند الان با خودرو مدل ۷۴





جناب فقط باید شغلت باشد تا ببینی چه ظلمی کل مجموع مدیریتی به سر راننده تاکسی آوردند باید پول کامیون میداد تا تاکسی بخری یک سواری ویک کامیون را طرف فروخت تاکسی خرید جالب اینکه کامیون مدل ۵۸ مثل رخش کار می‌کند ولی تاکسی مدل ۱۳۹۲ خارج از رده درکشور وقتی مینی بوس ۴۵ سال پیش کامیون ۶۰ سال پیش وانت ۵۰ سال پیش کار می‌کند چه قانونی است که فقط تاکسی به شرط زرد خارج از رده باشد الان اسنپ ازتمام مشاغل دعوت به همکاری می‌نماید هرکس با هرشکل مسافر ببرد پس به مردم اجازه بدهند راننده تاکسی ما هم جلوی ر مغازه تمامی این کسبه بساط پهن کند وفروش داشته باشد شما از چه نرخ در می‌آورید به راننده‌ای که مسیر محل کارش را با سی هزارتومان یا سر زدن به فامیل را با ۴۰ هزارتومان سرویس می‌برد ۴ برابر کرایه بدهید ببینید حاضر است تکرارسفر داشته ۶باشد شما از روی تفریحات سالم واوقات فرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
واقعا همه ماهایی که اسنپ وتپسی کار میکنیم اشتباه میکنیم اشتباه بزرگتر اینه که نرفتیم کارمندبانک یا معاون ی چیزی نشدیم.اومدیم مسافرکشی یه بنده خدا التماس میکنه که چیجوری چیجوری شما راننده مسافرکش شدید درخواست کرد پارتی بازی کنم بیاد مسافرکشی من که قبول نکردم گفتم اینجوری دست زیاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
واقعا واسه اسنپ متاسفم قبلا هیچ راننده لاک شهرستان حق کار تو شهر تهران رو نداشت همچنین برعکس ولی الان کل تهران پرررر شده پلاک شهرستان دارن تو اسنپ کار میکنن کرایه ۲۰ تومانی رو هم قبول میکنن خراب کردن رفت
Iran (Islamic Republic of)
یزدانی
۱۷:۰۳ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ و تبسی از پایه خراب هستند. اون کسانی که اسنپ و تبسی رو به جامعه معرفی کردند همون بازاریابان کنار خیابان هستند، کلی از این بازاریابان پول خورده میشه ،از صبح تا شب کنار خیابون دارن جون میکنند، اما پول درستی بهشون نمیدن و بیمه ای هم درکار نیست.. دفتر مرکزی تهران هم هیچ بازرسی از از دفاتر استان‌ها نمیکنه و اونا هم به شدت دارند حق بازاریاب بدبخت رو می‌خورند.بازاریاب بدون یک ریال به رانندها خدمات میده و مشکلشون رو حل میکنه اما اسنپ و تبسی فقط برای ثبت نام سواری یک مبلغ ناچیز بهشون میده که اون هم با این گرانی و تورم هنوز دوساله افزایش پیدا نکرده.. آقا درکل از بازاریاب و راننده دارن می‌خورند و هیچ مرجعی هم ازشون حمایت نمیکنه..
از ادمین محترم خواهشمندم این نظر رو حذف نکنند. این حرفا درد دل ماست. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
باسلام من راننده اسنپ هستم و در اهواز مشغول بکارم .اینکه کرایه ها به نسبت مخارج وزمانی که صرف می‌شود پایین است بماند.بابت ۲۰ درصد کمیسیونی که از راننده ها گرفته میشه هیچ خدمات بدرد بخوری داده نمی‌شود بنده مدت یکسال است که نمی توانم لاستیک دولتی تهیه کنم . وبا لاستیک‌های دست دوم این روز ها راسپری میکنم. وحالا مدتی هم هست که درصورت عدم پرداخت هزینه سفر از طرف مسافر واعلام آن به اسنپ دیگر به مانند قبل اسنپ کرایه را پرداخت نمی کند و پرداخت آن کرایه را منوط به پرداخت مسافر می‌کند. متاسفانه بعضی از این مسافران از این موضوع سواستفاده می کنند و پرداخت را انجام نمی دهند چون که هیچ گونه محدودیتی از طرف اسنپ متوجه آنها نیست وهمچنان از خدمات اسنپ استفاده می کنند.پس حمایت اسنپ از راننده چه میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
ظرف 3سال آینده تاکسی‌های اینترنتی بدین شکل ادامه دهند ،به مرور زمان رانندگان از شرکت جدا خواهند شد یاحق
Iran (Islamic Republic of)
فتاحی
۲۰:۲۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ و تپسی نمیتونند سهمیه بنزین راننده ها رو نمیتونند بدن الان دقیقا یک سال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
خودتان با ماشین کارکنند تا مشکات را از لاستیک لنت خرابی لوازم وغیره خیلی از سفرها کرایه ازراناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
باسلام خداوکیلی خیلی کم هست نابودی خودت استحلاک ماشین هیچ قانونی وجود نداره چرابایداینجوری باشه این همه سختی خرج گرانی ماشین میبری درست کنی اندازه قطع های سربه فلک کشیده باید دست مزدبدی همان کسی های که میگن اسنپ تپسی نرید مسافرکشی مثل این میمونه افتادی توی باطلاقی دست پا میزنی خف نشی حداقل کرایه هاگران کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
سلام والا به بعضی مسافرا میکی گرایه زده ۱۹ تومن برای راننده مونه ۱۵ تومن میکه چه خبره اسنب انقدر در میاد دیکه ۱۹ تومن خودش کمه چه برسه ازونم واسه خودش در میاد در میاره ۵ تومنم میده با ۲۰ کرایه روزی چقدر کار کنی یک جفت به پراید لاستیک بخری خودشم پراید نه ماشین دیکه والا من خودم کار مکردم پول روغن نمیتونستم جم کنم عوض کنم
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
سلام هیچ کس راضی نیست ولی همه دارن کار میکنن واقعا که حتی مسافر ۱۰ هزار تومان رو قبول میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
فرقی نمیکنه نرخ پایه همون ۱۰ هزارتومنه تو سفر ۲۰ تومنی ام داری با همون نرخ میری مسافت و زمان دوبرابر شده سفر ۱۰۰ تومنیم بری باز همینه نرم افزار جوری مدیریتت میکنه که تو ساعت درآمدت ی سقفی داره مثلا تهش ۱۵۰ تومنه مگر اینکه عجله دارم بزنن که اونم دارن جمع میکنن بعدشم ۱۰تومنی ام نری طرح میزاره که ی عده برن پس زور نزن ی سریا که اصلا کمیسیون نمیدن میان میرن خوب فکر همه جاشو کرده دقیقا مثل شرکتای هرمیه هی عضو میگیره اول پول پاشی میکنه بعد چندبرابر بیچارت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
هیچ قانون وعدالتی درکشور وجود ندارد یعنی چی براساس عرضه و تقاضاکرایه بایدبراساس کرنومتر که درهمه جای دنیا قرار است باشد نه جمعه ها و تعطیلات کرایه ها به شدت پایین می ایدجالب اینجاس کشور مسلمان هستیم درچین در ژاپن درهمه جا براساس تورم وکرنومترکرایه تعین میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
من‌ راننده اسنپ توی زاهدانم کمیسیونی که داره میگیره اصطهلاک جای خود که پول بنزین در نمیاد کرایه پایین است کمیسیون بالا بخاطر یک ثبت نام رایگان مسافری ده تا هجده هزار دزدی کنه خدا به خیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
احسان قلی
۰۲:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
بچه ها اون یه چیزی خورد خودش چند‌مدت به چیز خوردن میوفته اصلان نگران نباشین بعدشم اره ۱۵۰۰ میگیرن خوب تو تهران مسافرارو درست میکنن من در تمام روزو شب سه تا مسافر میبرم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۱:۰۲ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دزدان حرفه ای کلاهبرداران شهر واستثمارگرا نوین ماکسیم اسنپ وتپسی هستند گرفتن ومچ کردن راننده ومسافرتوسط یک برنامه مگه چقدر هزینه داره کمتر از ۱۰۰تومن اون وقت ماکسیم برای یک سفر درون شهری ۱۵تومنی ۳تومن اجرت وبرای همین سفربین شهری باهمین کار۴۰۰هزار الایک میلیون تومن از حق راننده را دریافت میکند من سفری راقبول کردم یک میلیون وپانصدهزارتومن ومسافت۶۰۰کیلومتری باماشین ۸۰۰میلیونی بردم ماکسیم مبلغ ۶۰۰هزارمن آنرا برداشت کرد چرا ؟۹۰۰تومن برای من ماند۱۰۰تومن بنزین ۲۰۰تومن روغن ۵۰تومن عوارضی و۱۰ساعت رانندگی درنهاین ۵۵۰تومن ماندکه پول یک وعده غذای نهاروشام بود ولی ماکسیم ۶۰۰هزارتومن از دسترنج من را دزدید یاسفری که کنسل شده بود مبلغ۱۵۰هزارتومن ازحسابم برداشت کرد ووقتی اعتراض کردم گفتندسیستم تشخیص داده والسلام
برای دریافتی های بی حساب وکتاب واستثمار این شرکتها از رانندگان بایدفکری شود
این غارتگران کوچکترین خدمتی هم به رانندگان نمی دهندحتی یک ریال
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی بیگ زاده
۲۳:۵۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
هر چه هست فقط ب نفع ماکسیم،اسنپ،وتپیسی و مسافر هست،راننده با سرمایه حداقل 300میلیونی و با قوانین خشک شرکتها و آزار مسافران روبروس،مسافر خودش را صاحب محیط میدونع و این خیلی آزار دهندس،از طرفی چندر تومن کرایه ک دست راننده میرسه با بدترین ظلم‌ها.دریافت می‌کنه.هر روزم هم بحث نرخ کرایه مطرحه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام محمدی هستم راننده اینترنتی دوستان درست می گویند تنها مرجعی که سود این ماجرا نصیبش میگردد شرکت تپسی واسنپ میباشد چون کمیسیون بالا پول بنزین واجرت راننده فقط حمالی کردن است اینهم مجبوریم درخصوص متن عجله دارم کمیسیون مازادش نصیب راننده تنها نیست بلکه خود شرکتها هم‌بهره میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مگه مجبورتون کردن با این پلتفرم‌ها کار کنید؟ موقعی که مسافر می‌خواهید پیدا کنید اسنپ و تپسی خوبن، موقعی که کومیسیون می‌خواهید بدهید، بد می‌شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
۴ میلیون راننده عضون ۲ میلیون راننده فعال در روز هرکدوم ۱۰۰ هزارتومن کمیسیون بدن میشه ۲۰۰ میلیاردتومن روزانه درآمد نتیجشم مثل این نفر بالا پول گرفتن استخدام شدن بیان تعریف تمجید کنن که اسنپ زندگی منو نجات داد اسنپ منو از بیکاری نجات داد ی سری جملات تکراری که تو صفحه اینستا اسنپ پره یا کارنکنید فلان استخدام شدن که از اسنپ و تپسی دفاع کنن یا ی سری پشتیبانی بی ادب نشوندن اونجا با راننده بد برخورد میکنه تو که داری این حرف میزنی مگه کمیسیون نمیگیره چه خدماتی به راننده میده جز مسافر پیدا کردن همون مسافر پولو نمیده زیر بار نمیره مسافر هزارتا قانون خودشونو رعایت نمیکنه چرا تذکر نمیده چرا آموزش نمیده به مسافر که قوانین رعایت کنن چرا درگاه پرداختش درست نمیکنه که راننده ضررشو نده موقع خفت گیری دزدی و بیمه و هزار داستان کجاس در روز کلی مردم آزار درخواست میزنن راننده میرسه لغو میکنن چرا کاری نمیکنه میگه بمنچه کمیسیون بابت پیدا کردن مسافر میتونه ماهانه ۱۰۰ هزارتومن بابت حق استفاده از برنامه از راننده ها بگیره نه هر سفر بیاد کمیسیون بگیره یا با هزار شامورتی بازی از راننده و مسافر پول دزدی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
به نظر من برای راننده اسنپ هیچ سودی نداره با این درصدی که میگیرن پول بنزین و حقوق یه نفر در روز و اصطحلاک ماشین که حساب کنید فقط برای اسنپ و تپسی حمالی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
می‌تونید استفاده نکنید، جناب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
الان راننده شرکت واحد ماهی ۱۵ حقوقش هست بعد ماشین و خرج ماشین از خودت باشه ته اون چقدر میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
همش الافی فی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ و تاپسی ففط بله حرف مسافر توجه دارن حتی اگر کاریه هم ندن مسافر بگه نقدی دادم ولی راننده بگه کرایه نداده حرف مسافر رو قبول میکنن و به راننده پیام میدن حواستو جمع کن من مسافر داشتم رسید به مقصد پا به فرار گذاشت ولی پشتیبانی تاپسی هر ربار فقط گفت فقط به پشتیبانی پیامک دهید اگر با مسافر تماس بگیرید مسدود میشوید و....قصه های جالبی دیدم اقا برای خانمی.....اسنپ میگیره و تو از هیچکدوم نمیتونی پول بگیری اسناد موجود است .....
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۱۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا چند روز پیش خانمی رو از ورامین آوردم تهران کرایه ۲۴۰ ت رسیدم به مقصد گفت برنامه بانکم خطا میده و همسرم الان حمومه اومد بیرون براتون میزنم!خب بنظرتون میشه جلوش گرفت تا پیاده نشه!؟اعتماد کردم که همانا پول واریز نکرد هم همانا!به پشتیبانی گفتم بعدش پیامک اومده ک مسافر میگه پرداخت کردم،بیشتر حواستون به کرایه باشه!!!دم خونه کلی منتظر ،دم شرینی فروشی براش توقف بدون کرایه اضافه زدم ولی این جوابم بود!! چندین بار مسافر اسنپ هم همین کارو کردن که باعث میشه به مسافر خوب هم اعتماد نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
از زمانی که زمزمه کردن باوجود اسنپ کسی دیگه کارگری نمیکنه داستان شروع شد سهمیه بنزین که عامدانه و با برنامه ریزی شروع کردن ماه به ماه عقب انداختن و ایجاد تاخیر بعد قطع کردن یعنی یک سال راننده بدبخت با بنزین آزاد کارکرده بستانکاره در صورتی که کرایه مسافر به راننده با بنزین دولتی بوده ضرر به راننده ها تحمیل شد کی پاسخگو هست میدونین چه رقم کلانیه چرا از این نمیگین چون قرار براین بود که با دادن سهمیه کرایه بالانره حتی نگفتن قرار نیست دیگه بدیم که راننده بیاد کارکنه از مالش ببخشه و شرکتها جمع نشن با افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز اجرت کار و قیمت قطعات هم ی ضرر دیگه به راننده ها تحمیل کرد الان نرخ بیمه عوارض شهرداری جریمه ها بسته اینترنت و مکالمه همه با نرخ تورم آسانسوری بالا رفته حتی کرایه مترو و اتوبوس اسنپ و تپسی کرایش نهایت ۱۰درصد بالا رفته یعنی اجازه ندادن که کرایه ها همسان سازی بشه یعنی تراز سودآوری راننده ها منفیه الان چرا کار میکنن اتحاد ندارن چون دون پاشی میکنن با شگردهایی راننده کارکنه از بخشی میزنن به بخش دیگه میدن تا راننده بفهمه چی به چیه یکسال گذشته خرج ماشین سر سال معلوم میکنه اما خوشحال نباشید کم کم دیگه متوقف میشه تو تهران کرایه زیر ۵۰ هزارتومن با همین کمیسیون باید حداقل کرایه برای ماشین پراید و کوییک و امثالهم باشه نه خودروها نه لوازم نه جاده ها نه بنزین استاندارد نیست ی چرخه باطل ایجاد کردین چندمیلیون نفر از ناچاری بیان اول افتخار به اشتغالزایی کردین بعد با مهندسی قیمت کمیسیون نامتعادل تبلیغات کاذب بنفع شرکت ها و مسافر کارکردین مسافر به جای مترو اتوبوس یا حتی سرویس مدارس سرویس ارزان گرفت الان قطعا افزایش قیمت باعث حذف عمده مسافران میشه و حالا به زودی با افزاش قیمت مجدد بنزین باز همین سناریو اما با بازیگران کم و ناشی ادامه خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام برادرها خواهر ها ببخشید این جور میگم شماها تنبل هستید من خودم تهران دارم از ۷ صبح تا۷ شی ۱۵۰۰ کار میکنم خیلی هم راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
وقتی تصادف کردی یا ماشینت خرج ۲۰ میلیونی افتاد حالتو میپرسم
Iran (Islamic Republic of)
جواد بیک زاده
۲۲:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
شما یا از ماشین سر در نمیاری یا تازه شروع کزدی وقتی ماشینت شروع به استهلاک بالا افتاد و هر ورز تعمیرگاه بودی و هر چی در میاری باید برای خرج ماشینت بدی بعدا بیا بگو راضی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
معلومه تازه کاری مگه چه مدت میتونی از ۷ صبح تا ۷ شب رانندگی گنی یا ماشین زیر پات چقدر دوام میاره که اینطوری کار کنه شب دراز است و قلندر بیدار
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۰:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مگه... دوازده ساعت رانندگی چند سال دیگه بهت میگم از چند جان زدبیرون و همه اش رو خرج دوا و درمانت کردی
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۱:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
معلومه تازه کاری ماشینت خرج افتاد بعد بیا
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۵:۲۵ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
برادر عزیز ساعت ۷ صبح تا ۷شب اصطحلاک خودرو و شغل فرسایشی، مگه راننده روز تعطیل نمیخواد ۲۵ روز کارکنی میشه ۴۰ میلیون هزینه ها رو کم کنی میمونه ۳۰ تومن برای این ساعت کار وخطراتی مثل تصادف و .... زیاد نیست مشکل اصلی احترام نداشتن راننده تاکسی است رانندگی تو تهران با این شرایط روحی وطرز رانندگی مردم زیاد جالب نیست منم تو اسنپ کار میکنم ازروی ناچار چون مغازه نمیتونم بخرم و اجاره مغازه نمیصرفه خیلی اجاره ها رفته بالا مکانیک هستم این ۳۰ تومن اگه یک مغازه بخرم خیلی خیلی راحت تر درمیاد وامنیت شغلی وخطر کمتری داره مشکل من ارزش پایین شغل وخطرات زیادش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
همه مردم از اول می‌دانستند اسنپ وتپسی انحصاری هست وسهامدا. کیست اصلا هم رقابتی نبود و نخواهد بود وبرخی از استارتاپ ها و شرکت هایی هم که داشتند پا می‌گرفتن مثل شرکت علی دایی کن تبلیغات رو هم شروع کرده بود را حذف کردند
ما ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام به همه دوستان اولا خدا لعنته کنه اونکی باعث این فقر و مشکلات میشن ک اسنپ بخاد سواستفاده کنه و بَرده جمع کنه خود کرایه بخدا همش ضرر چ برسه به کمسیون ۲۰درصد بعدشم همیشه حق با مسافر بخدا حدود۲۵دقیقه من سرکار گذاشت اسنپ هم هیچ برخوردی نکرد و نمیکنه ولی خدانکنه راننده سفر لغو کنه سریع جریمه و امتیاز....انصاف اینا کجاس کرایها مفت شده کمسیونشم بالاس البته مسافرهاهم خیلی بد شدن بی انصاف شدن
Iran (Islamic Republic of)
امیر جانفزا
۱۹:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
برده داری اینترنتی .سو استفاده از رانند ها که به اجبار و برای زنده بودن که کارشان فقط مسافر کشی هست خیلی سخت .ویرایش کسانی که از جای دیگر درآمد دارند نسبتاً خوب .واین سامانه هدفمند نیست .چراکه فقط یک نقطه اشاره کنم و اینکه روزهای تعطیل کرایه ها خیلی خیلی کم مهمان کمسیون را میگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
با سیاست همه آژانس ها را تعطیل کردن تا خودشون یکه تازی کنند . رو نقشه بالای ده ماشین اون اطراف هست ولی درخواست که میدی هیچکدوم قبول نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ بعد نیست برای پیدا کردن مسافر کرایه خیلی کم میزنه ودرصد بالا رو میگیرن برای مثال،مسیر ۶۰کیلومترو آژانس ۱۳۳ ،،۲۵۰هزار تومان میگیره ولی اسنپ میزنه خیلی زیادش ۱۳۵هزار تومان که ۳۰ هزار تومانش میره برا کمیسیون اینجا ۱۰۵ هزار تومان گیر راننده میاد بعدش هم این مسیر ۶۰ کیلومتر رو بایستی خالی برگردیم یا بایستی ساعتها باشیم تا مسافر بهمون بخوره که برگردیم به نظر منه راننده کرایه ۶۰کیلومترو بکنند۲۰۰ تومان که کمسیون ک بر میدارن از راننده ۱۷۰ گیرش بیاد بعد همه اسنپ کار می‌کنند قول میدم همون آژانس ۱۳۳ هم بیاد اسنپ کار کنه فقط کرایه بایستی بالا بره تا راننده ها راضی باشن چون خرج ماشین بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کرایه وانت خیلی کم است موقعی که به مبدا میرسی زیاد آلاف میشی تا بار بزنی وبه مقصد میرسی باز هم آلاف میشوی اینها را نه اسنب پیگیری است ونه صاحب بار خواهش میکنم اینها را مد نطر قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
علی مرادی
۱۷:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
دولت دلش به حال رانندها نسوخته آنها می‌خواهند راهی را باز کنن که از جیب رانندها مالیات بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
مگه خودروسازی ما انحصاری نیست؟!؟! مگه پلتفرمهای اجتماعی انحصاری نیست؟! مگه لوازم خانگی انحصاری نیست؟! مواد غذایی؟!
Iran (Islamic Republic of)
عباس اقا
۱۶:۵۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کی تا حالا دیده یه راننده تاکسی با کار کردن روی تاکسی بعد چند سال یه تاکسی بشه دوتا تاکسی یا تاکسی اش بعد چند سال باز سرحال و تمیز باشه. همه اشون تیکه تیکه از خود تاکسی میخورن و همیشه هم هشتشون گیر نه هست. آقایون میدونم همه آتون از روی اجبار و ناچاری و بیکاری و مستاجر و..... دارین مثلا کار میکنی ولی بدونید که عمرتون رو دارید فنا میدید من این کار رو بیش از 15 سال تجربه و رها کردم. رفتم یه سازمان دولتی با دوندگی و استهلاک کم و استراحت زیاد ولی درآمد کم با چند تا کارشناس کارمیکنم دیگه کم تعمیرگاه میرم. آخه اسنپ چی داره تعمیر موتور جلوبندی جریمه تصادف لوازم گرون دستمزد وحشتناک لاستیک غرولند بیشترمسافرها توقع نابجای یکسری مسافروخستگی و داغونی راننده. خدایی ته تهش هیچی واسه ات نمیمونه جز یه ماشین داغون و بدن مریض و با دیسک کمر و زانو درد. آخه این چه کاریه داریم انجام میدیم منکه ول کردم خود دانید.
Iran (Islamic Republic of)
عباس اقا
۱۶:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
حدود5سال اسنپ و تپسی کار مداوم کردم حقیقتا یه ماشین رو تو اسنپ ترکوندم 60 تا 70 درصدد آمد مال تو نیست شش ماهه اسنپ رو ترک کردم تو یه سازمان با درآمد زیر 10 تومن دارم دراختیارکارمیکنم دوندگی ام و استهلاک خیلی کم شده اصلا تعمیرگاه نمیرم پولی که میگیرم واسه ام میمونه اعصابم راحت تره با 4 تا کارشناس سروکار دا م خستگی ام کمتره ولی با اسنپ خدایی 10 میلیون در ماه صافی نمیموند کمی فکر کنید به روزی 800 تا یک میلیون نگاه نکنید به عاقبت کار تعمیر موتور جریمه جلوبندی تعویض روغن تصادف و.... داغونی خود راننده رو ببینید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
حرفتو باس با طلا نوشت
Iran (Islamic Republic of)
احسان قلی
۰۲:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
راست میگی بخدا منم هرچه زودتر در میام و دیگه نمیرم حتی موقعه برگشت از کارم خالی میام ولی نمیرم تپسی و اسنپ ماشالا اینقد که خودشون کمسیون برمیدارن چیزی نمیمونه خدا لعنتشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کرایه های اسنپ باتوجه به هزینه بالای تعمیر خودرو واستهلاک کمه ولی وضع مردم هم خوب نیست که بتوانند کرایه بالا بدهند
Iran (Islamic Republic of)
لطیف
۱۵:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام به سفیران محترم و بدبخت اسنپ وتبسی.ازاین که میبینم همتون نالانید متاسفم هزینه وصل کردن مسافر به تاکسی اینترنتی کمتر از هزار تومان است ولی اینها دارند بیست درصد کم. میکنند که واقعا ظلم در حق راننده است .کافی است همگان دوروز کار نکنید اگه درست نشد ند انوقت ادامه بدهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
مسافر تا حالا درک نکرده که اسنپ و که میگیره چند در صد مبلغ اولیه فقط کمیسیون شرکته و بقیه بنزین و خرج خود ماشین میشه که باز هم کم میاره آدم با این گرونی ،اول از همه باید کمیسیون شرکت ها اصلاح بشه ،ولی کسی نیس بگه کمیسیون و کردن 20درصد میفهمی یعنی چی ،راننده خرج ماشین داره ترافیک ودردسر و جریمه و کلی خرج ودردسر داره بخاطر یه مبلغ ناچیز که 20درصدش و به راحتی برای کمیسیون کم میکنن ،و طرف هم که میزنه عجله دارم من راننده نمیبینم فقط از روی مبلغ ومسیر وانتخاب میکنم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
منِ مسافر از خدامه که دوباره آژانس های تلفنی مثل سابق برگردن و مزاحم شما اسنپی های همیشه شاکی نشم
Iran (Islamic Republic of)
یاسر پهلااااااآنه
۲۲:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام
مسافر اینقدر مینالند از کرایه ها بالا هست باید از شما کمسیون بگیرن تا بفهمید راننده با کمیسیون 20 درصد کارمیکنه همه اش ضررر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
من نمیدونم این هموطنان من کی میخوان از یه چیزی راضی بشن ؟ راننده از قیمت کم و مسافر از قیمت زیاد ناراضی هست ، از اون طرف دولت کالا برگ بده ناراضی اند. نده ناراضی اند. یه جا عملیات عمرانی کنند ناراضی اند. نکنند ناراضی اند. بارون بیاد ناراضی اند بارون نیاد ناراضی اند. از گرانی ناراضی اند و وسط سال تو قشم صف سی کیلومتری برای ورود به کشتی تشکیل میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
حتما خودت از یه جایی میخوری که اینقدر از همه جا بی خبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
شما خودت یکی از دلایل اصلی نا رضایتی هستی دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
مشکلی نیست اسنپ هرقیمتی میخواد بزنه من راننده کار نمیکنم بالاخره یه اتفاقی میوفته کارشناس به ظاهر محترم شما بقیه مملکت رو درست کنید نظرهای کارشناسیتون خیلی کار راه بندازه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
به قرآن قسم از روزی که پا به اسنپ گذاشتم ماشینم داغون شده ، کرایه ها با ۲۰ درصد کمیسیون اصلا صرف نمیکنه که هیچ هر چی هم کار میکنم حتی استهلاک ماشینو در نمیاره ، الان دنبال کار ثابت میگردم ماشینم داغون شده ، خودم دیسک کمر گرفتم هر روز هم هزارتا فحش می شنوم ، مسافر فکر میکنه چون به راننده ۲۰ هزارتومان کرایه داده انگار ما برده ی اونا هستیم ، کار با اسنپ به درد نمیخوره گرفتار شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
من ۳ ماهه از قم میام تهران کار میکنم واقعا استهلاک کار در تهران خیلی بالاس کلا سیستم ترمز ماشین داغون میشه ماشین از بین میره میخوام به فکر یه کار دیگه باشم اینجوری نمیصرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
آقای عزیز مگه دزدی باید ازدیوارکسی بالابری این اسنپ تپسی هم از اون دزدان به چی قسم بخورم به پیغمبر قسم اگه مسلمانی باورکن دزدی شاخ دم نداره سوداینم همون شرکتهای میبرن که اصلاجوابگونیستن هیچ امنیتی ندارن باباصدرحمت به همین اژانسابلاخره میتونی عرض چند دقیقه پیداش کنی؟؟؟ اول که گفتن اسنپ شرکت خارجی کلاه بر دارحالا شده عزیزبراتون؟؟؟؟؟؟
Netherlands (Kingdom of the)
مجتبی
۱۱:۳۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کرایه های اسنپ و تپسی واقعا سرسام آوره! برای کوتاه ترین مسیر +۱۰۰ تومنه بدون عجله دارم هم که زورشون میاد قبول کنند. واقعا با این وضع راننده ها و ماشین های اکثرا کثیف اگر جایگزینی بود قطعا هیچ مسافری اینا رو سوار نمی شد.
اون راننده ای که به قیمت کرایه ها اعتراض داره چون خودش مسافر نبوده درکی از فشار قیمت ها بر روی مسافر نداره. مقصر اصلی این وسط هم شرکت ها هستند سود های بالا می گیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
تو هم چون راننده نیستی درک نداری
Netherlands (Kingdom of the)
سپهر
۱۲:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
,مجبور نیستی اسنپ سوار شی زورت میاد تا ایستگاه اتوبوس و مترو بری مثل رجال ماشین در خونت میاد طلبکاری
از هزینه ها خبر نداری روزی هزاران بار به کارمون ضربه وارد میشه جونمون و سرمایمون و روح و روانمون را گذاشتیم کف خیابون هر کسی هم برامون شما باید شما باید میکنه آخرش هم فقط شکمشون را سیر میکنیم و یه ماشین داغون تهش میمونه
Iran (Islamic Republic of)
جواد بیک زاده
۲۲:۱۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
دوست عزیز شما یکبار با تاکسیهای تاکسی رانی برو بعد میفهمی کرایه بالا یعنی چی حداقل دوبرابر کرایه اسنپ‌ میگیرن شما برای اینکه چند ساله کرایه اسنپ مثل تاکسیهاگرون نشده زورتون میاد کرایه درست بدیذ بعد هم کرایه بالا فقط تو چند ساعت از روزه اون به این دلیله که ترافیکه و راننده باید به جای سه سفر یک سفر برهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
آقا هر شرکتی یا هر سازمانی که استپ رو اداره می‌کنه در واقع داره از راننده و ماشین شخصی طرف به نفع خودش استفاده می‌کنه
مثلاً یه مسیری که ماشین های زرد شصت هزارتومان کرایه میگیرن استپ می زنند سی و پنج هزارتومان بعد که مسافر سوار میشه
میزنه سی ویک هزارتومان بعد جالب هست کمیسیون بیست درصد رو هم بر مبنای سی و پنج هزارتومان کم می کنه هزینه تماس رو هم از راننده کم می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام به همه داداشا وخواهرهای گلم یعنی رانندگان اینترنتی من اولین قربانی این شرکتها هستم ماشینم کاملا داغون شد موتوریش بخرج افتاد جلوبندیش داغون شد کمکاش داغون ماشین از بین رفت سر جمع خرجش حدود 45ملیون شد نتونستم درستش کنم کم آوردم فروختمش حالا من موندم بیکاری باچهار تا بچه ومستاجر خدا به دادم برسه شما خودتونو نجات بدید چند ساله با اسنپ کار میکنم ولی هیچ وقت نتونستم ازش پسنداز کنم تا روز مبادا ازش استفاده کنم کرایه ها خیلی کمه خدا به خیر بگذرونه یک روزی برسه که با دنیای از ماشینهای فرسوده روبه رو شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ فقط به فکر کمسیون ۲۰درصد خودشه و۲۰درصد هم به مسافر تخفیف میده در واقع بااین گرونی راننده صلواتی کار میکنه وبعد از یه مدت کار متوجه میشه که ماشینش هم داغون شده باید اسقاطی کنه من بخاطر پایین بودن قیمتها کار نکردم وحذفش کردم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
الان دولت یاهرارگانی که هست داره ازاین اسنپ سود میبره یعنی راننده شده منبع درامد انها بیشتر راننده هاشغل دوم یا... بیان لطف کنید همه راننده ها چندمدت کارنکن به خاطر قیمت کرایه ها یک فراخوان عمومی هیچکس کارنکنه تا قیمت ها ودرصدکمیسیون ها درست بشه راننده ها چیزی ازدست نمیدن تویک هفته مگر قبلا اسنپ بود فکر کنید نیست یک مدت اگرتغییر میخواهید باید ازخودمون شروع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام . دوست عزیزی که میگی کارنکنیم تا درست بشه .
فکرخوبیه ولی من و شما و این سی نفری که لایک کردن کا نمی‌کنیم و ضررمیکنیم ، به نظر من تمام راننده ها سرویس زیرسی تومان قبول نکنند و نسبت به مسافت وهزینه سفری که خورده سرویس بپذیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خدانکنه یه روز بارونی باشه صد بار بزن رو گزینه عجله دارم بازم ماشین پیدا نمیشه بعدا بیا کنار خیابون وایسا بگو دربست همون اسنپی میاد سوارت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا. بارها برای خودم اتفاق افتاده یعنی به همون افزایش قیمت تصاعدی خودشونم قانع نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام اسنب هیچ قانونی نداری..... قانون اسنب بی قانونی است به امید روزی که تمام راننده گانه اسنپ خسته بشن ودیگه اسنپ و روشن نکنن.... امین و شک نکنید این کار اتفاق می افتتد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند هوشیار ایرانی
۰۸:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام مسافر تپسی را با کلی تاخیر کنسل کردم حتی ایشان را ندیدم و پیامک های فحش مادر و خیلی بد برای من نوشته کسی این مورد رو داشته میخواهم شکایت کنم این فرد خانم هم بوده و من هم خانم هستم واقعا فحش هاش رکیک هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
پیام ببر شکایت کن ، حتما محکوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
اسنپ یا تپسی طرفدار مسافره خواهر من شکایت هم بکنی رسیدگی نمیشه چون راننده ایی
۱۳:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
رشت
Iran (Islamic Republic of)
سید حمید
۰۸:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ ۲۰درصد کمیسیون میگیره از راننده این یعنی مفتخوری راننده بدبخت صبح تا شب باید کار کنه پول بنزین و پول نت پول استهلاک ماشین و تمام اعصاب خوردگی ها رو از جیبش بده بعد یه شرکت که هیچ خدمتی به راننده و مسافر نمیکنه فقط بابت وصل کردن بهم ۲۰درصد بگیره هیچ ارگانی هم رسیدگی نمیکنه چرا چون از خودشونه باهم میخورند این کشور اصلا به فکر مردمش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
من راننده اسنب هستم ۳هفته پیش تو جاده شورآبادتصادف کردم وراننده مقابل بقدرسرعتش بالابود وگردش به چپ زد مشینم داغون شدو مقصرشناخته شدم ۳۰میلیون خرج ماشینم شد ۲هفته طول کشید تا دوباره شروع به کاربشم با این همه ایستیلاک بازهم ااعتراض میکنیدکرایه بالاست
Iran (Islamic Republic of)
امید مطبری
۰۷:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
جدیدا اسنپ هم .......شده .
موقع درخواست سفر یه قیمتی میزنه
وقتی هم که مسافر سوار شد قیمت رو کم میکنه
جالب اینجاست که کمیسیونِ همون قیمت اول رو کم میکنه .
بنظرتون این کار اسمش چیه ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
خودشم نفهمیده چی گفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
با سلام من شغل دوم اسنپ رفت و برگشت به محل کارم ۳ ساعت کار میکنم آن روز سه نفر عقب سوار شدن یک نفر جلو همه سنگین وزن فنر کمک عقب پراید ۱۱۱ دو تا شکسته رفتم ۳ میلیون هزینه کردم برای پراید برای کرایه شصت هزار تومنی می ارزه بعد از آن میرم بیشتر از دو نفر یک بچه باشندسوار نمیکنم آنهایی که وسط روز کار می‌کنند درست خلوت ه ولی با کرایه ۵۰ تا ۱۰۰ تومن تا شب چند کیلومتر ماشین میرن استهلاک ماشین با قطعات گران میسرفه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۵:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ همچين لقمه ای نیست که مردم فکر میکنن هر چی در میاری خرج ماشین میشه با خرج شکم اجاره خونه رو بزور باهاش در میارم تو تمام کشورها یکی از پر در امد ترین کارا رانندگی با اوبر یا اسنپ ماست پس حرف چرت نزنید اگر هر کی فکر میکنه کرایه اسنپ زیاده خودش بره یه ماشين قسطی بخره ببینم اگر تونست قسط رو بده یا جر میخوره باید رانندگان اسنپ با هم اتحاد داشته باشن هر سفر مفتی رو قبول نکنن
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۱:۰۸ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
میتونی.کار نکنی دادا برو شرکت سر کار جا اسنپ که ماشینتم خراب نشه .شما اسنپی ها همه تون بخاطر دو ریال بیشتر گرفتن از مسافر حاضر نیستید رو قیمت که خود اسنپ میزنه رو قبول کنید .باید مسافر عجله دارم رو بزنه تا شما تازه قبول کنید .بی خودی ناله نکنید که نمی صرفه و ازاین حرفها .اگر خوب نبود براتون حتمی رفته بودید جای دیگه سر کار پس مزخرف نگوئید.اره دای،???????
Iran (Islamic Republic of)
جبار
۱۱:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
واجب نیست کار کنی دادا برو سر یه کار دیگه .شما اسنپی ها همه تون همین حرفها رو میزنید .ولی بازم اسنپ کار میکنید .پس ناله نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
....
۰۴:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
هروقت میخوای اسنپ بگیری مسیرت انتخاب میکنی ده تا بیشتر راننده همون نزدیکیا هست کسی قبول نمیکنه دوساعت منتظر بمونی قبول نمیکنه حالا بزن عجله دارم یعنی ثانیه نمیشه قبول میکنن
بنظرتون چی باید بشه چه راه حلی بنظرتون میرسه چی باید بشه
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۸:۱۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
شما این حرفو میزنی بیا یکماه آینده کار کن بعد این چرت پرتهارو بگو
Iran (Islamic Republic of)
انصاف
۱۰:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
انصاف هم خوب چیزیه مسافر توقع داره با ۱۲ هزار تومان اونم با ۲۰ درصد کمیسیون که از راننده کم میشه جا ب جا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کرایه تاکسی های اینترنتی درمقابل هزینه های ماشین مزخرف است فقط سودشرو شرکت‌ها میبرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام وقت بخیر اصلا کارکردن با اسنپ برای راننده با این همه گرانی نمیصرفه چون کاردیگری نیست مجبورا جهت امرمعاش کار میکنند لطفا بجای ۱۵الی۲۰ درصد ۵ درصد کمسیون لحاظ شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام
آقای عزیزبحث قیمت گذاری باشه پیشکش،ناموسامن اسم اینکارونمیدونم چیه فقط توضیح میدم شمابگیدبه کدوم شورامربوطه اون ارگان بیادرسیدگی کنه
بنده راننده اسنپ هستم وقتی برنامه اسنپ روبازمیکنم وشروع به کارمیکنم برام اعلام سفرمیاد مثلاازفلان جابه فلان جا۳۵هزارتومان
بنده سفررومیگیرم وبطرف مبدامیرم وقتی رسیدم مسافرسوارمیشه ومن کلیدمسافرسوارشدرامیزنم ورا۶ میافتم،به مقصدمیرسم واینجاش عجیبه می بینم کرایه سفرشده۳۲هزار
مسافرمیادنقدی بده۳۲هزارمیده،من میگم بقران۳۵هزارکرایه ات بودقبول نمیکنه چون راست میگه برای اون قیمت زده۳۲هزار
اماجالب اینجاست که اسنپ بخاطرکمیسیون خودش توتایخچه سفرهای من قیمت رو۳۵هزارثبت کرده،وکمیسیونش رواز۳۵هزار ازمن میگیره نه ازقیمت۳۲هزاری که به مسافراعلام کرده
حالاشکایتم روکجاببرم راهنماییم کنید
البته خودم میدونم اداره آگاهی شعبه سرقت(دزدی) بایدبرم ولی اینم میدونم چون سرقت ازنوع خودی است جواب نمیده
Iran (Islamic Republic of)
محسن غلامی
۱۵:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
برا منم پیش اومده نمیدونم دزدی تو روز روشن هم واضح تر چرا کسی بهشون گیر نمیدن .کمیسون بالا دزدی هم میکنن سهمیه بنزین هم واریز نمیکنن .درپیت ترین شرکت همینه
Iran (Islamic Republic of)
م۷
۰۳:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
باز اینا گشنه شدن مردم ساده مارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ هیچ گونه پشتیبانی ندارد مثال ده روز پیش تهران مسافر سوار کردم و رساندمش در آخر کرایه رو گفتن ب حساب اسنپ واریز شده ک نشده بود ۵ بار پیام دادم ب پشتیبانی ولی جوابی نگرفتم
United States of America
مهران
۰۰:۰۴ ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
سلام من الان ۱۱روزه موجودی را آخر شب بر میداره و فردا صبح دوباره میریزه حساب اسنپیم هرچه پیگیری کردم میگن تیکت بزنید واقعا دزد هستن و پول منو خوردن و کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
باید کمپین تحریم اسنپ و تپسی را بیفتد
Iran (Islamic Republic of)
آیا حفاری
۰۵:۳۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
تو سوار نشو چشم ندارین منه راننده اسنپ با ۸ساعت کار 600 خدا گواهه روزانه در میارم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
تو سوار نشو با اتوبوس برو سر کار
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ فقط به فکر خودشه کرایه های مفت و ۲۰ درصد کمیسیون .عزیز شما برو ۶۰۰ تومنتو دربیار
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۱۲:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
یه پراید مدل 81 دارین و با این املا و جمله بندی مشخصه که تحصیلات و تخصصی هم ندارید و این درحالی که بیشتر از من مهندس در میارید. بعد انتظار درآمد چقدر دارید؟ با چند تومن راضی میشید که دیگه بیشتر از اون نخواید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
سلام به نظر بنده کمسیون این دو شرکت بسیار زیاد می‌باشد راننده خودرو با این هم تورم و گرانی لوازم یدکی و پرداخت نکردند سمیه بنزین چرا باید ۲۰ درصد کمسیون از راننده بیچاره دریافت کنند چون راننده با این اوضاع اقتصادی مجبور به کار در این دو شرکت می‌باشد پس چرا باید این دو شرکت بدون دادن کوچکترین هزینه بیشترین سود را ببرند
واقعاً چرا ؟؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
چرت و پرت میگید ...

بارون و ترافیک و شرایط آب و هوایی باعث افزایش کرایه میشه طبیعتا چون استهلاک و زمان و ترافیک و باقی موارد باعث افزایش قیمت سفر میشن ...
جدیدا اسنپو تارگت کردین که باعث شده خدماتش به شدت ضعیف بشه
دست از چرت گفتن و نظرات در گاراژی غیر کارشناسی مزخرف بردارید ...
دست امثال تو باشه که گند میزنید به همین اسنپ ...
Iran (Islamic Republic of)
علبرضا
۰۰:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ همان برده داری نوین میباشد ک هیچ خدماتی ب مسافرو و راننده ارائه نمیکند و کمیسیون بالا و غیر قانونی از راننده گرفته و پروسه قیمت گذاری ناعادلانه و بوسیله الگوریتم بدون در نظر گرفتن موارد ترافیک اصطحلاک و هزینه ماشبن و دستمزد راننده و بصورت غیرواقعی تعیین میشود
Iran (Islamic Republic of)
مافیا
۲۳:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
زمان باران کار نمیکنم چنکه استهلاک ماشین بیشتر میشه هر چند کرایها بیاد بالا
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۲۳:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
خاک برسر این اجرای قانون که فقط راننده بهش ظلم میشه کرایه پایین راننده ضرر میکنه شرکت سود کرایه بالا هم راننده ضرر میکنه شرکت پورسانت و سود چون اون مسیری که به طور مثال ۲۰ تمن هست و ترافیک داره دوره پورسانت کم میشه ۱۷ میمونه برای راننده نمیصرفه قول کنه عجله دارم که میخوره کرایه میشه ۲۴تمن حالا چهار تمن شرکت و ۲۰ تمن راننده ل ع ن ت ب ر ظ ل م
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
۲۰ درصد کمیسیون کرایه پایین سه روز کار کردم فهمیدم چه ظلمی دارند به راننده ها می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
من یک راننده اسنپ هستم مستهجر در تهران داری چهار فرزند واقعا خرج مخارج با دوازده ساعت کار نمی تونم در بیارم همیشه عدد دو من گروه یک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
دولت بجای قیمت گذاری دستوری باید حمایت از کسب و کار جدید کنه تا فضا رقابتی بشه
ولی برعکسه
کلا تو کشور ما عملا دولت هیچ حمایتی از کسب و کار های کوچک نمیکنه. نمونش اینستا، پنج میلیون شغل خزماتی و فروشندگی و بازاری و غیربازاری و برندینگ در اینستا رو با یک دکمه نابود کرد.
چه زنان بد سرپرست و بی سرپرستی که از همین اینستا دارای درامد شدن. قطعا اینستا مشکلاتیم داره ولی مشکلات با فیلتر حل نشده. دولت هم کلا بجای ارائه راهکار صورت مساله همه چیز رو پاک میکنه چون نفع مالی توش نمیبینه
Iran (Islamic Republic of)
مجید احمدپور
۲۲:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
با سلام لطفا اگر میشه کسانی مثل بنده ک اسنپ شغل اصلیشون هست بیمه بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۰ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
درست میگی ولی کو گوش شنوا توی این هوای سرد با موتور کار می‌کنیم با جون خودمون بازی می‌کنیم تو این برف و و بارون ولی کرایه پایین دست آخرم چیزی نمیمونه برامون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
تاکسی های اینترنتی ( اسنپ و تپسی ) به مسافرین اجحاف می کنند و هیچ ارگانی به تخلفات آنها نظارت نمی کند !!!
ضمن اینکه روزهای اولیه فعالیتشان در باغ سبز به مردم نشان دادند !
Netherlands (Kingdom of the)
رضا
۱۱:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
حرف حق
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۱:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
فقط همین مونده دولت وارد شود تا فاتحه این کار هم خوانده شود .فقط کمیسیون را کم کنید تا مشکل حل شود هم به نفع مسافر و هم راننده به بقیه ماجرا ورود نکنید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
با سلام اینکه تپسی و اسنپ انحصاری شدن و الان بفکرش افتادن دلایلی داره اینقدر حقوق کارگر و کارمند و کم کردن که تقریبا هیچ جوونی حاضر نیست با این حقوقا کار کنه یک مقدار تو اسنپ و تپسی بیشتر درآمد دارن که الان میخوان جلو همونم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
من خودم راننده اسنپم ، به نظرم اسنپ بزرگترین شرکت کلاهبرداری هست
Iran (Islamic Republic of)
Hadi
۰۵:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
والا اسنپ بدردنمیخوره‌ کرایه خیلی کم میده استهلاک ماشین بیشتره ارزش نداره اصلان
Iran (Islamic Republic of)
T
۲۰:۵۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
انحصار یعنی حصر یه کار یاچیزی راننده ومسافر اصلا حصر ندارند راننده اگر مقرون به صرفه نباشد نمیایید همینطور مسافر مطمعنا اگر مسافر تصمیم به استفاده از گزینه های مترو و اتوبوس یا تاکسی و دربستی و ...را انتخاب کند هیچ شرکتی نمی تواند اورا مجبور کند اما سود کمسیون رقبای دیگری را به وسوسه ترقیب میکند که متولی شوند یکسال است بنزین این رانندگان قطع شده نه لاستیک ارزانی نه بیمه نه کمک به نوسازی بنظرم همین حالت هم با معجزه پیش می رود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
ن واقعا بعضی ها نمی دونند می گن اسنپ باید تحریم بشه شما کجات می سوزه ماشین مال من هزینه جان مال من توفکر کردی تاکسی دارم زیاد بعضی ها ناراحتن بااسنپ سفر نکنید ب ایستید کنار خیابان تاکسی خونتونو بکنند توشیشه سرما گرما متوجه هستی یا ن تمام
Iran (Islamic Republic of)
A R A S H
۱۹:۱۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
ایراد تحلیل شما اینه که؛ معنی انحصار رو بصورت مستقیم در گذاره تفسیر کردی، درصورتیکه درسته معنی واژه انحصار از حصر و محصور کردن میاد و کسی زننده و مسافر رو محصور نکرده، اما به این نکته توجه نکردی که؛ کسی که بیکار هست و درآمدی نداره حتی با دانستن ضرر در طولانی مدت که از استهلاک خودرو و خرج و مخارج حاصل میشه، بدلیل احتیاج درآمد روزانه به خودش میگه من فعلا برم شش ماه با یکی دو سال با ماشین کار کنم تا حداقل درآمد روزانه ام دربیاید تا شاید یکی دو سال دیگه اوضاع تغییر کنه یا اگه ماشین به خرج افتاد نهایتا بفروشه. وگرنه شما فکر می‌کنی راننده های اسنپ و تپسی نمیدونن و اطلاع ندارن که در طولانی مدت این کار زبان ده هست؟ چرا میدونن، اما کسی که بیکاره و کار دیگه ای یا بلد نیست یا گیرش نمیاد بجای نشستن خونه و افسردگی و بی پولی و گشنگی حداقل هزینه خورد و خوراک روزانه اش رو دربیاره و منتظره یه اتفاقی بیوفته و دری بازشه تا اوضاع تغییر کنه. این دقیقا همون انحصاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
کارشناس اقتصادی تون یه چیزی برای خودش گفته حتما می‌خواین دولت بیاد مثل ابحاث دیگه بزنه چشم مسئله رو کور کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
من بعنوان راننده اسنپم و نسبت به کرایه کمی که میگیریم معترض هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
چرا کرایه ها رو انقدر پایین میدن تو شهرهای کوچیک؟بعدشم سهمیه ی سوخت چرا نمیدن؟چرا هیچکس جوابگو نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
یک ساله بنزین بر حسب پیمایش راننده اسنپ هارو ندادن الان هر راننده اسنپ حداقل 2 میلیون از دولت میخواد به همین راحتی چند هزار میلیارد تومن از حق مردم خورده شد و خبرگزاری های داخلی هیچ تیتری نزدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
باسلام آنقدر از اسنپ حرف زدین کمیسیون کار کرد رانندگان را ۲۰درصد کرد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کمیسیون باید کمتر بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۰۹:۴۹ ۰۶ اسفند ۱۴۰۲
کمیسیون استپ وتبسی باید کم بشه واقعا ستم به راننده اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
به جای گیر دادن به این مسائل کمیسیون این تاکسی های اینترنتی را کاهش بدید ،چه خبره ۲۰ درصد...
در مورد عجله دارم هم باید گفت این گزینه یک مورد اختیاری است که یک مسافر شاید بعضی اوقات لازم باشه استفاده کنه و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
تازه دارن به سمته انحصاری شدن می روند؟ اینها از اولش هم انحصاری بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
واقعا دولت بر این برنامه نظارت ندارد چرا ۲۰ درصد کرایه راننده ضعیف رو میبره.مگه چه خبره؟نهاتیا ۱تا۲درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه اسنپ و تپسی اصلا به فکر راننده نیستن و فقط به کمسیون خودشون که کم هم نیست فکر میکنن قیمت کرایه ها طوری شده که واقعا مفت محاسبه میشه و خیلی پایین هست
هیچ کسی هم به فکر راننده نیست متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۹:۲۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
آقا یک کاری کنین که در این شرکت های حمل و نقل اینترنتی گل گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
فقط کمسیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
اخه چرا باید کمیسیون برنامه ها اینقدر زیاد باشه
تلاشو بقیه میکنن
دیگران کمیسیون میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
همه جای دنیا به این شکل است
ولی از قرار معلوم دولت سهم شو میخواد و میخواد اینجا چمبره و پول مفت مثل تعرفه خودرو و .... کسب کند و دوتا سه تا شرکت خصوصی هم در انحصار اقتداگرایان قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
کرایه های اسنپ اصلا به صرف نیست بنده راننده هستم چند روز اول که ثبت نام کرده بودم به عنوان راننده هر مبدا یا مسافری که میفتاد میرفتم بعد دو هفته دیدم ماشینم داغون میشه خرجش بالا میره کرایه هام بالاس بعدش تصمیم گرفتم مبدا یا مسافرهای که نزدیک بودن را برم خیلی کم مسافر میفتاد در نتیجه اون وقتی که میذاشتم درآمدش خیلی ناچیز بود واس همین تصمیم گرفتم دگ نرم اسنپ
آخرین اخبار