انتقال هزار و ۱۳۶ زندانی افغانستانی به وطنشان

هزار و ۱۳۶ زندانی افغانستانی طی یک سال گذشته به وطنشان منتقل شده‌اند تا دوران محکومیت شان را در کشورشان بگذرانند.

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری «عدلیه» ایران در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت طی یک سال گذشته ۱۱۳۶ زندانی افغانستانی برای سپری کردن دوران محکومیت خود به افغانستان منتقل شده‌اند.
به گفته این مسئول ایرانی، از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳ هزار و ۱۵ زندانی افغانستانی در مرزهای مشترک به مقامات افغانستان تحویل داده شده‌اند.
رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت عدلیه ایران گفت: اراده ما گسترش همکاری‌ها براساس احترام متقابل است، بر این اساس و در راستای سفر دادستان کل هیأت حاکمه افغانستان به تهران، طی یکسال گذشته ۱۱۳۶ زندانی افغانستانی برای ادامه دوران محکومیت خود به زندان‌های افغانستان منتقل شده است.
همچنینعسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر عدلیه ایران در دیدار با سرپرست سفارت افغانستان در تهران گفت: موافقت‌نامه‌های انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین دو کشور منعقد شده که نمونه بارزی از اهتمام و تلاش برای توسعه روابط حقوقی و قضایی میان ایران و افغانستان است. 
همچنین فضل محمد حقانی، سرپرست سفارت حکومت سرپرست افغانستان در تهران نیز در این دیدار از همکاری وزارت عدلیه ایران برای اجرای موافقت‌نامه‌ انتقال محکومین و انتقال زندانیان افغانستانی به کشور قدردانی کرده است.
وی با تأکید بر اهمیت اشتراکات مذهبی، تاریخی، فرهنگی دو کشور، خواهان تداوم و توسعه همکاری‎‌های حقوقی و قضایی میان افغانستان و ایران شده است.
سرپرست سفارت دولت سرپرست افغانستان در تهران و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر عدلیه ایران در این دیدار در خصوص موضوعات مختلف از جمله موضوع مهاجرین افغانستانی، مشکلات حقوقی و قضایی اتباع افغانستان در ایران، انتقال تجارب دستگاه قضایی ایران و هم‌چنانن راه‌های توسعه مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
طالبان اینها رو آزاد خواهد کرد، از مرزهای مثل آبکش دوباره وارد میشوند.
چیز خاصی نیست فقط یه قتل کوچیک، یه دزدی مسلحانه مختصر و یه خفت گیری ناچیز فقط انجام میدن!!! اون هم هزار نفر! چیز خاصی نیست
آخرین اخبار