۱۰۰ زندانی افغانستانی از ایران به افغانستان انتقال یافت + فیلم

۱۰۰ زندانی افغانستانی در ایران در مرز نیمروز به طالبان تحویل داده شد.

معاون سفارت افغانستان در تهران که برای مرحله جدید انتقال زندانیان کشور در جمهوری اسلامی ایران به افغانستان به پل ابریشم، مرز بین دو کشور در ولایت نیمروز سفر کرده، در گفتگو با خبرنگاران از تسلیم شدن و انتقال ۱۰۰ زندانی جدید به کشور خبر داد.

وزارت خارجه طالبان اعلام کرده است که ایران ۱۰۰ زندانی افغانستانی را که در این کشور زندانی بودند به طالبان سپرده است؛ این وزارت می گوید که این زندانیان در مرز نیمروز به طالبان تحویل داده شدند.

وزارت خارجه طالبان و رسانه های ایرانی خبر داده اند که بیش از ۱۰۰ زندانی افغانستانی نیز روز یک شنبه از سوی کشور ایران به طالبان تحویل داده شدند.

وزارت خارجه طالبان در صفحه توئیترش نگاشته است که این زندانیان از طریق گذرگاه مرزی ابریشم در ولایت نیمروز به مقام های اداره طالبان تحویل داده شدند؛ به نقل از برخی از رسانه های ایرانی، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین المللی وزارت دادگستری ایران گفت که این افراد بربنیاد توافق ایران با افغانستان به طالبان تحویل داده شدند و مدت باقی مانده حبس خود را در افغانستان سپری خواهند کرد.

این در حالی است که به گفته منابع خبری قرار است ادامه روند انتقال زندانیان افغانستانی از ایران به کشورشان؛ ۲۴ جوزا یک گروه دیگر از زندانیان افغانستانی منتقل می شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.