دستیار ویژه وزیر امور خارجه:

مناسبات اقتصادی تهران-کابل نیازمند سرمایه گذاری مشترک است

دستیار ویژه وزیر امور خارجه گفت: مناسبات اقتصادی تهران-کابل نیازمند سرمایه گذاری مشترک با حضور فعالان ایرانی و افغانستانی است.

عبدالله سهرابی دستیار ویژه وزیر امور خارجه در سفر به مرز دوغارون تایباد گفت: رونق مناسبات اقتصادی و تجاری تهران-کابل نیازمند سرمایه گذاری‌های مشترک با حضور فعالان ایرانی و افغانستانی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: جایگاه قدیمی روابط ایران و افغانستان بسیار مهم است و وجود مرز‌های مشترک خراسان رضوی و استان هرات یک فرصت برای دو کشور به شمار می‌آید.

دستیار وزیر امور خارجه ادامه داد: برخی از محصولات کشاورزی و مواد خام معدنی در افغانستان می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی ایران را تامین کنند.

سهرابی بیان کرد: بازار دو کشور باید به یکدیگر وابسته شوند که این مهم از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری دوغارون با سرمایه گذاری‌های مشترک رونق می‌گیرد و باید زیرساخت و امکانات در کانون اقتصادی تقویت شود.

دستیار وزیر امور خارجه اضافه کرد: یکی از اقداماتی که می‌توان در مرز دوغارون انجام داد، فراهم کردن امکان تهاتر کالا یا مبادله کالا به کالا است.

سهرابی گفت: در این بین باید مردم بومی و کارآفرینان محلی سهیم باشند و تاجران و سرمایه داران ایرانی و افغانستانی باید همدیگر دیدار کنند و با ظرفیت‌های اقتصادی دو سوی مرز آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: می‌بایست زیرساخت راه آهن و فرودگاه در شهرستان تایباد ایجاد شود و تا فرصت‌هایی در حوزه تردد تاجران و تسهیل مبادلات تجاری ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Turkiye
ایراانی
۱۹:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
ما بسیاری از شهروندان ایرانی خواستار قطع ارتباط با مردم و کشور افغانستان هستیم. تاجر افغانستان بجای سود رسانی به کشورمان ایران باعث ضررهای بزرگ ورود مهاجران بی سواد، بی فرهنگ و بیکار به کشور می باشند. آنها با سرمایه گداری در ایران فقط به بکارگیری مردم خودشان و سیل جمعیت افعانی به ایران می شوند. آنها باعث سو استفاده از تمام منابع طبیعی مردم و آیندگان ایران می شوند و هیچ مالیاتی هم پرداخت نکرده بلکه باعث ویرانی ایران می شوند. خواهشمند است از اداره مهاجرت و امور بین الملل هر چه زودتر تبعه افغانی را اخراج چرا که در تمام شهرها و حتی روستاهای ایران رخنه کرده و هیچ نام و نشانی ندارند که باعث مشکلات امنیتی و اقتصادی و اجتماعی در کشور و آینده فرزندان ایران می باشند
آخرین اخبار