یافته جدید دانشمندان؛

سن جهان بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود

یک تیم بین المللی از دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سن جهان را می‌توان ۲۶ میلیارد سال تخمین زد که بسیار بیشتر از ۱۷ میلیارد سالی است که در حال حاضر تصور می‌شود.

دو سال پیش، پنجمین کهکشان به نام ZF-UDS-۷۳۲۹ به فهرست چهار کهکشانی که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب در لبه کیهان مشاهده شد، اضافه گردید. همه این‌ها را "کهکشان‌های غیرممکن" نامیدند. این را دانشمندانی از ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، استرالیا، سوئیس، آلمان و دانمارک در مقاله‌ای که توسط مجله نیچر منتشر شده است، می‌گویند.

همه کهکشان‌های کشف شده در فاصله بیش از ۱۳ میلیارد سال نوری از زمین قرار دارند. این موضوع را به اصطلاح تغییرات قرمز نشان می‌دهد، به این معنی که این کهکشان‌ها در سپیده دم جهان، یعنی تنها چند صد میلیون سال پس از انفجار بزرگ که باعث تولد هستی شد، شکل گرفتنده اند.

قابل ذکر است که دوربین حساس (NIRCam) تلسکوپ جیمز وب، پرتو‌های فروسرخ را که از اجسام فضایی دور می‌آیند، شناسایی می‌کند که به شکل اعوجاج به ما می‌رسند. به عنوان یک قاعده، آن‌ها به منطقه قرمز طیف منتقل می‌شوند. این پدیده را انتقال به سرخ می‌نامند.

اعتقاد بر این است که این حالت در نتیجه انبساط جهان ظاهر می‌شود. به عنوان مثال، کهکشان‌ها پس از انفجار بزرگ دور می‌شوند و گسترش می‌یابند. هر چه کهکشان دورتر باشد، سریعتر دور می‌شود و تغییر نتیجه بیشتر می‌شود.

بر اساس ایده‌های فعلی، انفجار بزرگ ۱۳.۸ میلیارد سال پیش رخ داده است. بنابراین، آن پنج کهکشان که تلسکوپ تصاویر آن‌ها را مخابره کرد، جزو اولین کهکشان‌هایی بودند که زمانی که جهان در مراحل ابتدایی خود بود ظاهر شدند. با این حال، آن‌ها بسیار قدیمی‌تر به نظر می‌رسند، گویی میلیارد‌ها سال پیش تکامل یافته اند.

به عنوان مثال، کهکشان ZF-UDS-۷۳۲۹ بزرگتر از کهکشان راه شیری است و صد‌ها میلیارد ستاره دارد. چگونه ممکن است این تعداد ستارگان در صد‌ها میلیون سال ظاهر شوند؟

اخترفیزیکدانان ZF-UDS-۷۳۲۹ را یک کهکشان غیرممکن مانند "خواهران" دور و پیرش می‌دانند، زیرا با ایده‌های آن‌ها در مورد کیهان مطابقت ندارد.

راجندرا گوپتا، استاد دانشگاه اتاوا در کانادا، دو سال پیش، قبل از کشف کهکشان پنجم "غیرممکن"، فرضیه‌ای را مطرح کرد که دلیل آن ممکن است در این واقعیت باشد که کیهان بسیار قدیمی‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد. او گفت که سن هستی ممکن است ۱۳.۸ میلیارد سال نباشد، بلکه ممکن است حدود ۲۶.۷ میلیارد سال باشد. 

شایان ذکر است که فرضیه پیری نور توسط ستاره شناس سوئیسی فریتز زویکی در سال ۱۹۲۹ ارائه شد.

منبع: Komsomolskaya Pravda

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
دانسته ها و کشفیات انسان در خصوص آفرینش جهان بسیار ناچیز و بیشتر یافته هایش کاملاً غلط است.در واقع حقیقت امور جهان هستی دور از دسترس بشر است.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۳۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
کل هستی را جمع کنی در مقابل نیستی مطلق اندازه یک اتم هم نیست چون قبل از آفریدن هستی ،نیستی ه مطلق بوده حالا چجوری میشه به نیستی مطلق رفت با مرگ به نیستی مطلق میریم حتی احتیاجی به مرگ هم نیست برای رفتن به نیستی مطلق مرگ اتفاق بیوفته چون وقتی میخوابی و داری خواب میبینی در اصل خواب نیست بلکه شما به نیستی مطلق رفتی چون در خواب شما راه میری ولی پاهات تکون نمیخوره و داری میبینی ولی چشمات بسته هستش و داری حرف می‌زنی ولی دهنت بسته هستش و همه کاری میکنی ولی جسمت اصلن تکون نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۴:۰۲ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
خورشید پشتش به ماست، اگر برگرده کوهها که هیچ دریاها رو هم میسوزونه ??
بهتره در مورد خواب و عملکرد مغز کمی مطالعه کنی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۰ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
یعنی چی لبه ی جهان اخه مگه جهان لبه داره مگه میشه که لبه داشته باشه حتما برسی به لبه اش بعدش میوفتی پایین . قضیه اینه که نیستی ه کامل بوده اول ش یعنی نه فضایی بوده و نه زمانی بوده و یک دفعه هستی خلق شده و این هستی که در حال ه بزرگ شدنه در اصل داره داخل ه نیستی مطلق بزرگ میشه و سرعته بزرگ شدنش از سرعت ه نور هم بیشتره و هیچ تلسکوپی نمیتونه لبه ی جهان را ببینه چون سرعتش از نور هم بیشتره . بارها شده که خواستم نیستی مطلق را تصور کنم ولی نمیشه نیستی مطلق را حتی تصور کرد چون فقط با مرگ مون اون حالت اتفاق میوفته و به نیستی ه مطلق میریم فقط مثالش میشه این که نیستی کامل سفیدیه مطلق هستش که در حال حاضر انرژی تاریک یا ماده تاریک و همون سیاهی مطلق داره در اون گسترش پیدا میکنه و بزرگ‌تر و بزرگ‌تر میشه تا جایی که عکسش اتفاق بیوفته و سفیدیه مطلق بر تاریکی مطلق که دانشمندان بهش انرژی تاریک یا ماده تاریک میگن غلبه کنه و اونجا جهان شروع میکنه منقبض شدن و کوچیک و کوچیکتر شدن . کرم چاله ها نه فضایی درونشون هست و نه زمانی درونشون هست و جاذبه در اونجا بی نهایت هستش و اگر میخوای به قبل ه بیدبنگ بری باید بری داخل سیاه چاله که به نظره من نیازی نیست بری اونجا چون بعد از مرگ به نیستی مطلق میریم و احتیاجی نیست به زحمت بیوفتی و بری داخل سیاه چاله برای رفتن به نیستی مطلق
Iran (Islamic Republic of)
سورنا
۱۴:۰۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
طبق قواعد ریاضی هر جسم مادی دارای لبه است. جهان هم مادی است بنابر این دارای لبه است.
اما در اینجا منظور از لبه، لبه میدان دید است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
محل مادر انفجارها باید مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
اگه یه سوال داشته باشم کل عمرم اینکه چرا ما در نقطه پیکسلی آفریده شدیم و اشرف مخلوقات محسوب میشیم... چرا در جهان تاریک سرد اینقدر تنها هستیم و چرا در بهشت نمایندیم از اول خلقت‌مثل فرشتگان.... این دنیا تا باشه محل آشوب گناه هست... آرزو داریم زودتر امام زمان ظهور کتد و به آرامش برسیم واقعا خسته شدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
عظمت دیوانه کننده کائنات در مقابل عظمت خدا فقط یه دونه شن در مقابل همه شنهای دریاهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
جهان هیچ سنی ندارد وهیچ عدد وارقامی نمیشناسد همه او نور مطلقی است درطلاطم عادی خالق، خلق شده، این بشر است آنا نوکیها گذشته گان ما تاثیر برزمین ها میگذارند.ای بشر جایی که هستی زندگی کن تااز شر آنا نوکی ها درامان بمانی زهراسیدی عدالت راتف کن روی افیوست ها طمع کاران ودزدان این مملکت.ای مردمک نباش چشمانت رابازکن اززندگی لذت ببر وافیوست را نابود کن جایی که هستی زندگی کن مثل کودکی بازیگوش نگذار سن تو را وقلبت راازتو بگیرند جسم تو ازفکرتو کهنه خواهند کرد.وتودوباره مثل کودکی توسط انانوکیها متولد خواهی شد اما سن جهان همان ۱خواهد ماند ودی ان ای تو از مرکز تجزیه خواهد شد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
این نظریه ها را به عنوان علم تلقی نکنید وباور نکنید فقط خالق جهان می داند که کِی خلق شده وکی نابود می شود
اذا زلزلت الارض زلزالها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
لابد خالق جهان هم الله هست؟واقعا عقل ۰وعلم وآگاهی بزرگترین سرمایه هست که گویاشما فعلا از اونها بی بهره اید
Iran (Islamic Republic of)
حمید محمدیان
۱۲:۱۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
تو و امثال تو دقیقا مثال بارز آیه ختم الله علی قلوبهم سوره بقره هستید که هر آیت و نشانه ای برای شما آورده شود ایمان نمی آورید. چون خداوند بر قلوب و گوش هایتان مهر زده. سبع سماوات رو برو بخون خداوند می‌فرماید هفت آسمان داریم که هر آسمان در برابر آسمان بالاتر از خود گویا حلقه در برابر بیابان است. هزاران سال دیگر هم بری دنبال اینکه سن جهان چقدر است نخواهی فهمید چون عظمت جهان هستی قابل اندازه گیری نیست. اینشتین یه نظریه داره کرم چاله ها که تازه این جهانی که ۹۱ میلیارد سال نوری قطر اون برآورد شده یکی از جهان های موجوده و از طریق کرم چاله ها جهان های بعدی که در حد بی نهایت هستند رو میشه دید
آخرین اخبار