مبارزه با عوامل خسارت زا در ۴۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با عوامل خسارت زا در ۴۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو استان خبر داد.

احسان عباسپور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری ها، آفات و علف‌های هرز در مزارع گندم و جو، گفت: از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون با عوامل خسارت زا (آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز) در ۴۴ هزار و ۲۳۵ هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد.

او افزود:سال زراعی امسال ۵۸ هزار هکتار گندم و ۲۶ هزار و ۷۸۱ هکتار جو در اراضی زراعی استان کشت شد که هم اکنون سبز است.

عباسپور با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۳۹ هزار و ۱۵۱ هکتار مزارع گندم استان، گفت: با آفات در ۵ هزار و ۵۶۵ هکتار از مزارع گندم استان مبارزه شد که ۵ هزار و ۲۳۲ هکتار آن علیه حلزون، ۲۸۰ هکتار با سوسک سیاه زابروس و ۵۳ هکتار با کرم مفتولی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با علف‌های هرز در ۲۷ هزار و ۷۴۵ هکتار مزارع گندم مبارزه شد، افزود: با علف‌های هرز پهن برگ در ۷ هزار و ۸۹۵ هکتار، کشیده برگ در ۹ هزار و ۵۲۰ هکتار و توام در ۱۰ هزار و ۳۳۰ هکتار مزارع گندم استان مبارزه شیمیایی شد.

عباسپور گفت: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم استان با استفاده از سموم گرانستار، توفوردی، پوماسوپر، آکسیال، آتلانتیس، آتللو، تیفیس، آپیروس، لنتور و ویکیلیس صورت گرفت.

او افزود: مبارزه با بیماری‌ها در ۵ هزار و ۸۴۱ هکتار مزارع گندم استان انجام شد که ۲۰۵ هکتار علیه سپتوریوز برگی، ۲ هزار و ۲۷۶ هکتار زنگ زرد، هزار و ۳۲۷ هکتار با سفیدک سطحی، هزار و ۹۶۹ هکتار با لکه برگی‌ها و ۶۴ هکتار با لکه خرمایی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در مزارع جو استان در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون، گفت: مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در ۵ هزار و ۸۴ هکتار مزارع جو استان انجام شد.

او با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفت حلزون در هزار و ۲۷۲ هکتار مزارع جو استان، افزود: علیه علف‌های هرز کشیده برگ در هزار و ۴۳۳ هکتار، پهن برگ در هزار و ۳۰۸ هکتار و دو منظوره در ۸۲ هکتار و با بیماری‌های سفیدک سطحی در ۲۴۱ هکتار، زنگ زرد در ۱۳۷ هکتار، سپتوریوز برگی در ۳ هکتار، لکه برگی‌ها (توام) در ۳۸۰ هکتار و لکه خرمایی در ۲۲۷ هکتار مزارع جو استان با استفاده از سموم تیلت، فولیکور مبارزه شیمیایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار