بهبود رتبه کسب و کار در کرمان

استاندار کرمان در نشست کارگروه اشتغال از بهبود رتبه کسب و کار این استان خبر داد.

استاندار کرمان در ششمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان گفت: افراد شاغل در حوزه کشاورزی استان کرمان سه برابر متوسط کشوری هستند و به همین علت در فصل پاییز شاهد افزایش آمار بیکاران نسبت به سایر فصل‌ها هستیم.

فداکار با اشاره به تحقق ۱۱۳ درصدی اشتغال کرمان افزود: برخی دستگاه‌ها با وجود اشتغالزایی، آن را در سامانه رصد ثبت نکردند لذا تا پایان سال حتما میزان اشتغال ثبت شود، در غیر این صورت به ظرفیت‌های استان کرمان ضربه می‌زند؛ در حالی که به این تعهدات عمل شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: هزار نفر اشتغال از سوی شرکت گهر زمین در بردسیر ایجاد شده و معدن درآلو ۵۰۰ تا ۶۰۰ اشتغال ایجاد کرده، اما ثبت نشده است و این آمار باید به میزان اشتغال استان وارد شود.

فداکار با بیان اینکه استان کرمان جایگاه چهارم کشوری را برای نخستین بار در محیط کسب و کار کسب کرد، بیان داشت: رتبه چهارم امنیت سرمایه‌گذاری استان کرمان محصول تلاش جمعی بوده و مربوط به یک دستگاه و یا یک فرد نیست؛ لذا دستگاه‌های مختلف در این بخش پای کار بودند.

وی با اشاره به بهبود فضای استان کرمان در سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در زمینه رفع مشکلات طرح‌ها ورود کردیم به عنوان نمونه مشکل پروژه‌ای با سرمایه‌گذار خارجی را به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رئیس کل دادگستری کرمان به صورت میدانی رفع کردیم.

استاندار کرمان گفت: در این خصوص حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه افزایش رتبه محیط کسب و کار را در استان کرمان محقق کرده، ضمن آنکه انگیزه‌ای برای سایر سرمایه‌گذاری‌ها ایجاد کرده است.

همچنین در این نشست وضعیت اشتغال، پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸، فضای کسب و کار و روند توسعه در استان کرمان بررسی شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار