قلی پور: ووشوکاران فعلی از لحاظ فنی افت کردند/ باید به الهه منصوریان فرصت بدهند

قهرمان سابق ووشو جهان گفت: ورزشکاران فعلی در قیاس با  ووشوکاران سال‌های پیش کیفیت چندانی ندارند.

حمید رضا قلی پور قهرمان سابق ووشو جهان درباره برگزاری جشن بیست سالگی فدراسیون ووشو اظهار کرد: به هر حال اتفاق خوبی بود که از سوی فدراسیون ووشو رقم خورد. خدا را شکر همه ما  که در این سال‌ها هم تیمی و همراه  بودیم و بیش از ۹۰ درصد این ورزشکاران توانسته بودند افتخاراتی را نه تنها برای ووشو بلکه برای کشورمان کسب کنند دوباره همدیگر را دیدیم و دیداری تازه شد و امیدوارم این اتفاقات تا سال‌های سال ادامه پیدا کند.  

قلی پور درباره اینکه وضعیتش به چه صورت است، گفت: محرومیت من بیش از یک سال هست که تمام شده است. من ۵ سال است که در MMA مسابقه می‌دهم و در شهر خودم تمرین می‌کنم و در رشته ووشو هم شاگرد هم دارم.  

او درباره اینکه قرار است وارد عرصه مربیگری ووشو شود، گفت: نه، فعلا در پایه‌ها فعالیت می‌کنم و به دنبال مربیگری نیستم و می‌خواهم تجربیات خود را به جوانان انتقال بدهم.  

قهرمان  سابق ووشو درباره اینکه عملکرد این رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی هانگژو را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به هر حال به لحاظ نتیجه بخواهیم حساب کنیم، ووشو  نتایج خوبی در این رقابت‌ها گرفت. پایه ریزی  قوی که علی نژاد برای ووشو کرد حالا حالا‌ها ادامه دارد و مهم نیست که رئیس فدراسیون چه کسی هست.  

قلی پور درباره اینکه بعد از اینکه ۴ سال به علت دوپینگ  با محرومیت روبرو شد، آیا حمایتی از او صورت گرفت، بیان کرد: نه، هیچ حمایتی از من نشد.  

قهرمان سابق ووشو  درباره اینکه استعدادیابی صورت می‌گیرد که ورزشکارانی باشند بعد از شما بتوانند مدال کسب کنند، گفت: اگر از لحاظ کیفی نگاه کنیم، ورزشکاران  فعلی در قیاس با  ووشوکاران ۶، ۷ سال پیش کیفیت چندانی ندارند. به هر حال برخی از ورزشکاران از  نسلی مانده بودند که مربی چینی هدایتشان را برعهده داشت و تمام تاریخ ووشو را آن‌ها رقم زدند. بعد از آن ورزشکارانی آمدند و مدال گرفتند، اما از لحاظ کیفی و فنی نگاه کنیم من حسم این است که از لحاظ فنی افت کردیم، اما از لحاظ نتیجه گیری خوب بودیم.  

او درباره اینکه برخی از قهرمانان ووشو مثل محسن سیفی و خواهران منصوریان  نتوانستند چینی‌ها را در بازی‌های آسیایی هانگژو شکست بدهند، گفت: سیفی برای اولین بار بود که از مبارزه چینی شکست خورد و می‌شود گفت که یک اتفاق بود، چون محسن در ۲، ۳ دوره قبلی بازی‌های آسیایی توانسته بود چینی‌ها را شکست بدهد. شاید او از لحاظ روحی آماده نبود و اصلا نمی‌شود گفت که محسن بازنده است. البته در بخش بانوان عقب هستیم و اگر به چین نخوریم قهرمان جهان می‌شویم. به نظرم باید به صورت جدی به بانوان توجه کنیم و حتی از مربیان چینی بهره ببریم. من معتقدم زمانی که بانوان یک مربی چینی داشتند کیفیتشان خیلی بهتر بود. 

قلی پور درباره  انتخاب الهه منصوریان به عنوان سرمربی تیم ملی ساندای بانوان گفت:  به نظرم گزینه خوبی محسوب می‌شود و قهرمان بوده است و به لحاظ فنی شرایط خوبی دارد و چه نتیجه بگیرد و چه نگیرد باید به او فرصت و زمان بدهند تا او  بتواند خودش را ثابت کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار