احداث اولین آبنمای موزیکال استان در باغ دلگشای خوی

نصراله پور شهردار خوی گفت: اولین آبنمای موزیکال در باغ دلگشای خوی احداث می‌شود. 

 به مناسبت هفته در ختکاری مراسم کاشت ۳۵۰۰ اصله نهال در محوطه باغ دلگشای خوی با حضور فرماندار و دیگر مسئولین شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حسن نصرالله پور شهردار خوی در حاشیه این مراسم گفت: باغ دلگشا در زمینی به مساحت بیش از ۵ هکتار در محل اصلی عمارت و باغ تاریخی دلگشا احداث می‌شود. 

وی افزود : ۳۵۰۰ اصله نهال همزمان در باغ دلگشای و سطح شهرستان کاشته شد .

شهردار خوی به محوطه سازی باغ اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳ هزار مترمربع از این محوطه چمن کاری شده و انواع درختان از جمله یاس هندی ، فوتونیا ، رز رونده، نسترن رونده، شمشاد. طلایی، رز مینیاتوری و اسپیره کاشته می‌شود. 

نصرالله پور گفت : جهت تولید انبوه گیاهان دارویی در محوطه باغ ، گیاهان دارویی زیادی از جمله پاپیتال و روزماری و گیاهان دیگری کاشته می‌شود. 

شهردار خوی از ساخت اولین آبنمای موزیکال  استان در این شهرستان خبر داد و،گفت:اولین آبنمای موزیکال استان در این باغ ساخته می‌شود و در اطراف آن ۹ حوض آب و یک آبشار زیبای طبیعی با ارتفاع تقریبا ۵ متری احداث می گردد .

وی افزود : در محوطه باغ سیستم روشنایی ، مبلمان جهت استفاده مردم،

خدمات رفاهی شهرداری ، ۱۲ هزار مترمربع سنگ لاشه تخت ، کافی شاپ ، سرویس بهداشتی مجهز مردانه و زنانه و نمازخانه و ۲ پارکینک بزرگ ایجاد می‌شود. 

نصراله پور در پايان سخنان خود گفت : بعداز افتتاح باغ دلگشا در اوایل سال جدید ساختمان اصلی عمارت تاریخی باستانی باغ احیا و احداث می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.