آمادگی استان سمنان برای میزبانی از سفرهای نوروزی با آغاز رزمایش ترافیکی

رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ به منظور افزایش ماندگاری مسافران و کاهش تصادف‌های نوروزی از امروز در استان سمنان آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

استاندار سمنان در آیین آغاز رزمایش ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ در استان سمنان گفت: افزایش ماندگاری مسافر راهبرد این استان در کاهش تصادف‌های نوروزی است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مختلف برای تحقق این راهبرد با پلیس نهایت همراهی را داشته باشند.

سیدمحمدرضا هاشمی ادامه داد: سمنان به دلیل قرارگیری در مسیر حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) استان بین الحرمین است و تلاش می‌شود اوقات خوش برای مسافران در این استان رقم بخورد و امسال با همراهی بخش‌های مختلف حوادث جاده‌ای ۲۳ درصد کاهش یافت.

استاندار سمنان تصریح کرد: تمامی امکانات بهداشتی و درمانی نیز برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی آماده به کار هستند و تدابیری اندیشیده شد تا اگر حوادث جاده‌ای رخ داد همراهان مصدومان در مدرسه‌ها یا مکانی نزدیک مرکز درمانی اسکان داده شوند.

فرمانده انتظامی استان سمنان در این آیین افزود: تصادف‌های جاده‌ای استان طبق گزارش‌ها امسال ۲۳ درصد کاهش یافت که نشان از نتیجه‌بخش بودن تلاش‌ها است و طرح بهاره پلیس از بیست و چهار اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ برای تامین امنیت و نظم ترافیکی برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ دوم جلیل موقوفه‌ئی با بیان اینکه یگان پهپادی به صورت شبانه‌روزی برای تامین نظم و امنیت جاده‌ای فعال است، افزود: پلیس تامین امنیت و نظم ترافیکی را وظیفه خود می‌داند و در طرح بهاره پلیس با رانندگان پرخطر و حادثه‌ساز با اهتمام طبق قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: کارکنان فرماندهی انتظامی در قالب گشت‌های محسوس و نامحسوس برای تامین نظم ترافیکی و امنیت جاده‌ای در ۲۶۰ نقطه از محورهای استان سمنان استقرار دارند و امید می‌رود با همراهی بخش‌های مختلف و توجه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی شاهد تصادف‌های دلخراش نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.