نوبخت:

هیچ تغییر فیزیکی در کتابخانه سازمان نداریم

در حالی که رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه از نگرانی برای اسناد و کتب سازمان برنامه و بودجه به دلیل جابه جایی ابزار نگرانی کرده است که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده هیچ تغییر فیزیکی در کتابخانه نداریم.

در حالی که امروز محمد باقر نوبخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه مجازی خود اعلام کرده است که نگران کتب و اسناد موجود  در سازمان برنامه و بودجه  به دلیل جابه جایی کتابخانه و تعطیلی این کتابخانه است 

وی گفته است اگرچه سازمان برنامه و بودجه کشور، تعطیلی کتابخانه این سازمان را موقتی و به دلیل جابجایی مکان آن عنوان کرده است اما این تصمیم  علاقمندان و دغدغه‌مندان توسعه کشور را در هفته‌های اخیر نگران کرده است. 

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرده است براي سازماندهي و حفاظت از اسناد به عنوان منابع اطلاعاتي ارزشمند و دسترسي بهتر كاركنان سازمان و همچنين اساتيد، دانشجويان، پژوهشگران، برنامه ريزان و كارشناسان خارج از سازمان به اين اسناد، كتابخانه مركزي سازمان به مكان ديگري منتقل ‌مي‌شود.

نظر به اهميت و جايگاه اسناد و مدارك ارزشمند و بعضاً منحصر به فرد موجود در كتابخانه سازمان برنامه و بودجه و ضرورت نگهداري آن ها متناسب با استانداردهاي كتابداري و اطلاع رساني، از آنجاكه به دليل قدمت بالاي ساختمان شماره ۳ و مشكلات ناشي از آن و از جمله نشت مكرر آب از طبقه فوقاني كه منجر به آسيب ديدن گنجينه ارزشمند مرحوم دكتر عظيمي شد كه با تلاش به موقع همكاران، بخش عمده اي از آسيب وارده برطرف شد.

در نظر است تا در راستاي حفظ منابع و اسناد علمي مزبور و همچنين دسترسي بهتر كاركنان سازمان و همچنين اساتيد، دانشجويان، پژوهشگران، برنامه ريزان و كارشناسان  خارج از سازمان به اين اسناد، مكان فعلي كتابخانه مركزي سازمان به مكان ديگري منتقل ‌شود.

 براساس بررسي های فني به عمل آمده توسط كارشناسان ذيربط و با در نظر گرفتن تنگناي شديد فضاي اداري موجود، محل فعلي نمايشگاه سازمان بدين منظور در نظر گرفته شده است كه در حال حاضر امكان جابجايي و استقرار كتابخانه در آن وجود دارد كه در صورت ضرورت، امكان توسعه فضاي مورد نياز در طبقات فوقاني آن نيز امكان پذیر است.

شايان ذكر است موضوع حذف كتابخانه در ساختار تشكيلاتي سازمان به هيچ عنوان در دستور كار نيست و صرفا جابجايي مكان فيزيكي آن مد نظر است.  
 این در حالیست که‌  محمدباقر نوبخت رئیس سابق  سازمان برنامه و بودجه در توییتی از رییس جمهور خواسته بود  است مستقیما  مساله جابه جایی کتابخانه ورود کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
با مدیران فعلی و نوع رفتارشون با کارشناسان سازمان، کل سازمان در معرض نابودی است
آخرین اخبار