وزیر بهداشت اعلام کرد:

ایجاد بیمارستان در شهر‌های اقماری تهران

عین‌اللهی با تاکید بر ایجاد کمربند بیمارستانی در شهر‌های اقماری تهران گفت: دسترسی به امکانات درمانی در مناطق پیرامونی شهر تهران را افزایش داده‌ایم.

بهرام عین‌اللهی با اشاره به ایجاد کمربند بیمارستانی در شهر‌های اقماری تهران گفت: اغلب بیمارستان‌های مهم و امکانات بیمارستانی در مناطق برخوردار شهر تهران متمرکز بود که با راه‌اندازی بیمارستان‌های شهر‌های فردیس، ملارد، شهریار، ورامین، پاکدشت و اسلامشهر، دسترسی به امکانات درمانی در مناطق پیرامونی شهر تهران را افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: فردیس با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان نداشت و در ملارد ساخت یک بیمارستان ۳۴ سال طور کشیده بود که ایجاد کمربند بیمارستانی توانست مناطق محروم و کم برخوردار استان تهران را پوشش دهد.

وزیر بهداشت در خصوص اجرای برنامه سلامت خانواده گفت: پزشکی خانواده از سال ۸۲ در کشور شروع شد، ولی در بخش شهری موفقیت چندانی نداشت. با این که هفت هزار میلیارد تومان هزینه این طرح شد، در شیراز و مازندران شاهد ارتقای شاخص‌های سلامت با اجرای این برنامه نبودیم.

وی تاکید کرد: برنامه سلامت خانواده را به عنوان تکمیل کننده طرح پزشکی خانواده راه اندازی کردیم تا برای هر ایرانی با کد ملی، یک پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شود. در همین زمینه «پویش ملی سلامت» با مشارکت چشمگیر مردم شکل گرفت و پویش سلامت کودکان نیز در سال جدید آغاز خواهد شد.

عین اللهی فرمایش‌های مقام معظم رهبری در حوزه سلامت را نصب‌العین مدیران وزارت بهداشت برشمرد و گفت: با کمک دولت در راستای توجه به آینده‌سازان کشور، درمان کودکان زیر ۷ سال را رایگان کرده‌ایم.

منبع: روابط عمومی وزارت بهداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
پرندهم بابیش از700هزارجمعیت فاقدبیمارستان است
Iran (Islamic Republic of)
ساکنین صفادشت
۱۱:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
سراانه پزشکی و درمانی بسیار پایین است و مجبور به رفت امد به بیمارستانهای تهران هستیم که باعث شلوغی تهران هم شده است