اجرای طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک در خوسف

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف گفت: طرح ملی مسیر سبز، ایران پاک در این شهرستان آغاز شد.

دادی رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف از آغاز طرح ملی مسیر سبز،  ایران پاک در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها و به‌ویژه پلاستیک‌ها در مسیر‌های عمده و پرتردد است.

او افزود: در شهرستان خوسف هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لاز م برای عملیاتی شدن این طرح انجام شده است و این طرح ملی با مشارکت شهرداری، خانه‌های محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه در شهرستان انجام خواهد شد.

دادی اظهار کرد: در آغاز اجرای این طرح در شهرستان، این برنامه با همکاری شهرداری خوسف در مسیر ورودی شهر خوسف که جزو مسیر‌های مواصلاتی و پر تردد کشور است، انجام شد.


بیشتر بخوانید


رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف با اشاره به اینکه یک از عمده‌ترین چالش‌های ما در محیط زیست، پراکنش انواع زباله، پلاستیک‌ها و نخاله‌های ساختمانی در طبیعت است، بیان کرد: این زباله‌های رها شده علاوه بر اینکه باعث زشت شدن محیط زیست می‌شود، موجب بسیاری از انواع آلودگی‌ها نیز بوده و بسیاری از آنها تا سالیان سال در طبیعت باقی‌مانده و تجزیه آن زمان‌بر است.

او  با بیان اینکه این اقدام اساساً برای توجه آحاد جامعه برای مسئولیت اجتماعی در قبال محیط زیست است، تصریح کرد: در حاشیه مسیر‌های مواصلاتی و رودخانه شاهرود مقادیری از انواع زباله و نخاله رها شده و می‌طلبد که همه ما در قبال محیط زیست و طبیعت مسئول باشیم و در پاک نگهداشتن آن تلاش کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.