امام جمعه قم:

دو دغدغه اساسی جامعه اقتصاد و فرهنگ است

خطیب جمعه قم گفت: اقتصاد و فرهنگ ۲ دغدغه اصلی جامعه است و مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای برای بهبود این مسائل داشته باشند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری،‌ خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد و معیشت و همچنین فرهنگ دو مسئله اصلی و دغدغه‌ی امروز ماست، گفت: تقاضای مردم این است که مسئولان در این دو مسئله سرمایه‌گذاری ویژه‌ای کنند چرا که با توجه ویژه مسئولان به این دو موضوع مهم و کلیدی، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه قم افزود: با همت مسئولان دولت در راستای سیاست خارجه اقدامات خوبی کرده است و در مورد توطئه‌های آمریکایی‌ها اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی گفت: در سالی که گذشت حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حضور مجاهدانه مردم در انتخابات را شاهد بودیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات حرکتی جهادی بود، گفت: مردم با حضور قوی در پای صندوق‌های رای تمامی نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند.

 

وی افزود: دشمن قصد انتقام جویی از این ملت را داشت، اما ملت فهیم، هوشیار و بصیر ایران هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات مجلس خبرگان نشان دادند که نقشه‌های دشمن نقش بر آب است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اتفاقی که در یکی از درمانگاه‌های قم روی داده است، گفت: برنامه‌ریزی زیادی برای این اتفاق شده ولی ما باید توجه داشته باشیم که مسئله امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل اساسی اسلام است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: باید متوجه باشیم که دشمن بیکار ننشسته و گاهی توسط عوامل داخلی به دشمنان خارجی گرا داده شده و دست به اقداماتی زده می‌شود که باید با تدبیر و برنامه‌ریزی درست و حساب شده دشمن توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

خطیب نماز جمعه قم افزود: مسئولان باید به این مسائل رسیدگی کنند و گرنه ادامه دادن این حاشیه‌ها و مسائل باعث ایجاد التهابی می‌شود که خواسته دشمن است.

وی در خصوص مسئله غزه با اشاره به شهادت بیش از ۳۱ هزار نفر از مردم فلسطین از ۱۵ مهر تا کنون گفت: فضای سختی حکم فرماست که با وجود کمک‌های مردمی همچنان شاهد جنایایت به شدت بی‌سابقه در فلسطین هستیم و شاهد هستیم که برخی کشور‌های اسلامی متاسفانه امکانات انرژی و سوخت در اختیار رژیمی قرار می‌دهند که نتیجه کار آن رژیم کشتن انسان‌هاست.

آیت الله حسینی بوشهری حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و افزود: در کوچه و خیابان باید حریم ماه مبارک رمضان حفظ شود و آنهایی که بنا به دلایل روزه‌دار نیستند باید با روزه‌داران همراهی کنند.

وی با تبریک پیشاپیش سال نو و تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان را مبارک دانست و گفت: مردم با حضور در بقای متبرکه و حرم‌های اهل بیت (ع) سال جدید خود را به بهترین شکل شروع کنند و ان شاء لله مردم ایران احسن الحال را در سال جدید داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار