برگزاری جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان شرقی

ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی در نوروز ۱۴۰۳ عصر امروز با هدف ارائه بهینه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل جلسه داد.

هر یک از اعضای ستاد با ارائه گزارش در حوزه‌ی کاری خود، برای پذیرایی و استقبال از مسافران نوروزی اعلام آمادگی کردند.

استاندار آذربایجان شرقی پس از شنیدن آمار و ارقام اعضای ستاد با بیان این که از مدیران استان انتظار داریم در شرایط خاصی همچون نوروز نسبت به افزایش ظرفیت‌های خدماتی حوزه کاری خود اقدام کنند گفت: این تمهیدات و خدمات به یقین در رونق اقتصادی استان تاثیر چشمگیر خواهد داشت از این رو باید نسبت به افزایش ظرفیت‌های خدماتی از جمله در حوزه حمل و نقل همچون قطار، اتوبوس و هواپیما اقدام کنیم تا شرایط برای سفر آسان مسافران و گردشگران مهیا شود.

رحمتی افزود: ایام نوروز و تعطیلات تابستان با شرایط عادی متفاوت است بر این اساس باید مدیران با آمادگی دوچندان برای خدمات رسانی به مسافران اقدام کنند و گرنه نارضایتی مسافران و گردشگران، آمار سفر‌ها را کاهش می‌دهد که این به ضرر استان است.

به گفته وی تماش تلاش‌ها بر این است که با بسیج همه امکانات و خدمات در استان به استقبال مسافران برویم بر این پایه است که باید ۳ اصل را برای هدف غایی که همانا رضایت مسافران است مبناا قرار دهیم: اول برنامه ریزی مناسب، دوم اجرای خوب و عملیاتی کردن آن برنامه ریزی و سوم نظارت هوشمند.

وی تاکید کرد: هر دستگاه با نظارت بر عملکرد نیرو‌های خود در زمینه خدمات رسانی به مردم، ضمن بهبود عملکرد کارکنان و ارزیابی آنها، کارکنانِ خود را به نظم و انظباط بیشتر و ارائه بهتر خدمات سوق می‌دهد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت هم اشاره کرد و گفت: این تقارن بهترین فرصت برای تلنگر‌های فرهنگی و تربیتی است که اگر از آن غافل شویم به یقین این فرصت طلایی از دست می‌رود و هنجارشکنی‌ها افزایش می‌یابد.

رحمتی از تمامی دستگا‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و هلال احمر خواست با برپایی سفره‌های افطاری ساده، اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب، افراد را به سمت مراعات آداب اجتماعی و دینی ترغیب و تشویق کنند و اذهان آنها را برای دوره‌های بعدی جهت تکرار چنین اقدامات فرهنگی و سفر دوباره آنها به استان با خاطره‌ای ماندگار آماده کنند.

وی افزود: ایجاد نشاط عمومی بعد از افطار به همت شهرداری‌ها هم می‌تواند به نوبه خود عامل افزایش فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه شود و علاوه بر این برپایی ایستگاه‌های بین راهی با چاشنی اقدامات فرهنگی و پذیرایی بسیار ساده هم ضمن ترویج آداب کهن ایرانی - اسلامی، در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای هم اثرگذار است هر چند کاهش آمار تصادفات رانندگی درون و برون شهری به افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی، هشدار‌ها و پیام‌های ایمنی در صدا و سیما و در راس همه اینها فرهنگ رانندگی درست وابسته است و برای توسعه هر کدام از این شاخص‌ها لازم است دستگاه‌های اجرایی از لاک خود خارج شده و با مصاحبه‌های لازم، نکات ضروری را به مردم گوشزد کنند.

وی افزود: روابط عمومی‌های ادارات هم باید با فعال کردن فضای مجازی حوزه‌ی خود، در انعکاس فعالیت‌های اداره متبوع خود هم کوشا باشند تا مردم در جریان اقدامات موثر ادارات قرار گیرند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کار‌های فرهنگی فاخر و در شأنِ استان با بهره گیری از توانایی‌های هنرمندان شاخص می‌تواند در شناساندن مفاخر علمی، ادبی و هنری و همچنین علما و دانشمندان و شهدا اقدام کند و این استان پرظرفیت را به بهترین شکل به مسافران و گردشگران بشناساند تا زمینه برای سفر دوباره آنها و تبلیغات غیرمستقیم از طریق همین مسافران برای سفر‌های بیشتر به استان مهیا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار