همکاری فائو در دفع هجوم ملخ ها به مزارع افغانستان

فائو از همکاری در زمینه کنترل و مجادله علیه هجوم ملخ ها به ولایت‌های افغانستان خبر داد.

صدر اعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری  با نجیب امیرزی، معاون سازمان غذا و زراعت ملل متحد در افغانستان دیدار کرد.
دفتر رسانه های وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرد: در این دیدار دو طرف پیرامون تقویت هماهنگی و همکاری میان وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، فراهم سازی امکانات مالی و تکنیکی، فراهم سازی متخصصین ساحوی جهت مجادله علیه آفت ملخ گفتگو و تبادل نظر کردند و طرح‌های آینده را جهت تطبیق با یکدیگر شریک کردند.
معین زراعت و مالداری از آمادگی های وزارت زراعت جهت مجادله علیه آفت ملخ در ولایت‌های مختلف افغانستان گفت:‌ از مسئولان سازمان غذا و زراعت ملل متحد می خواهیم که در قسمت ترمیم و فعال سازی دستگاهای ادویه(دارو) پاشی و فراهم سازی امکانات مالی و تکنیکی وزارت زراعت را همکاری نمایند.
در همین حال مسئولان سازمان خوراک و زراعت ملل متحد در این دیدار از آغاز تطبیق برنامه ‌جهت کنترل و مجادله علیه آفت ملخ در ولایت‌هایی که در خطر حمله قرار دارند از همکاری و هماهنگی لازم خبر داد.

پیش از این نیز سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان اعلام کرد هجوم ملخ ها در بدترین زمان ممکن، ۸ ولایت شمالی افغانستان را تحت تاثیر قرار داده و این وضعیت تهدید مواجه شدن میلیون‌ها نفر٬ به شمول کودکان٬ به گرسنگی در این کشور را تشدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار