جلوگیری از افزایش حریق و حوادث خانه تکانی در روز‌های پایانی سال

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به افزایش حوادث و حریق مرتبط با خانه تکانی در روز‌های پایانی سال از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی سال نو را با سلامتی آغاز کنند.

سعید پاک سرشت رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه برخی از شهروندان بنا بر سنت دیرینه خانه تکانی از روش‌های غیر اصولی استفاده کرده و به جان و مال خود آسیب می‌زنند، افزود: رعایت نکات ایمنی برای خانه تکانی از جمله استفاده از شوینده‌ها، بالا رفتن از ارتفاع و تعمیر وسایل خانه را شهروندان مورد توجه قرار دهند. 

او ادامه داد: بر اساس توصیه‌های ایمنی بهتر است هنگام خانه تکانی برای بالا رفتن از ارتفاع از نردبان‌های دو طرفه استفاده شود، اما در صورت استفاده از آن حتما باید پایه آن پوشش پلاستیکی داشته باشد، تا از لیز خوردن آن جلوگیری شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، گفت: همچنین در هنگام نظافت حتما از مواد شوینده استاندارد استفاده شود، از ترکیب شوینده‌ها به دلیل ایجاد حساسیت‌های تنفسی پرهیز شود، استفاده از بنزین، تینر، الکل، اتر و... برای نظافت بسیار خطرناک است و حتی می‌تواند خطر مرگ را به دنبال داشته باشد و موجب آتش سوزی و انفجار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار