۲۱پایگاه اورژانس ۱۱۵درشهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه ومه ولات آماده باش هستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ومدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:حضور نیرو‌های جوان را در اورژانس پیش‌بیمارستانی بزرگ‌ترین سرمایۀ این مرکز دانست و گفت: در طرح سلامت نوروزی ۲۰۰ کارشناس فوریت‌های پزشکی در قالب ۲۱ پایگاه اورژانس شهری، جاده‌ای و سه مرکز در اورژانس پیش‌بیمارستانی آمادۀ خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

دکتر محمد جواد امیری با بیان این‌که پنج پایگاه شهری در تربت حیدریه، دو پایگاه شهری در فیض آباد و دولت آباد و ۱۴ پایگاه جاده‌ای در ایام نوروز فعال هستند افزود: ۲۱ آمبولانس سبک، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه خودروی فرماندهی و تعدادی آمبولانس پشتیبان برای پاسخ‌گویی به حوادث و دیگر موارد اورژانسی در این ایام به‌کار گرفته شده است.

وی گفت:اورژانس پیش‌بیمارستانی در همه حال کنار مردم و برای مردم است چرا که میدان‌دار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود.

دکتر امیری افزود:مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس به واسطۀ واحد‌های خود وظیفۀ پاسخ‌گویی تماس‌ها و راهبری آمبولانس را بر عهده دارد و مرکز عملیات اضطرای برای پایش و بررسی حوادث پر تلفات و مخاطرات حوزۀ سلامت در نظر گرفته شده و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی نیز وظیفۀ هماهنگی و نظارت انتقال بیماران و مصدومان را بین مراکز درمانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.