تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی امروز ۲۹ اسفند در نیمه غربی کشور تشدید می‌شود و در ارتفاعات شاهد برف و کولاک خواهیم بود.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه غربی  و مرکز، دامنه های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و کولاک خواهد شد. 

وی با بیان اینکه بیشینه بارش امروز در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود گفت: همچنین امروز در نیمه شرقی و برخی نقاط در مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود. 

وی اظهار کرد: چهارشنبه از شدت بارش ها در نیمه غربی کاسته شده و در کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار باران رعدوبرق و در مرکز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی می شود. 

او بابیان اینکه اواخر وقت چهارشنبه این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد گفت: روز پنجشنبه در مناطقی از شمال شرق بارش پراکنده رخ می دهد و درسایر نقاط کشور آسمان صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه  جمعه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب و جنوب غرب کشور در این مناطق و بخش هایی از جنوب و شمال غرب کشور رگبار باران رخ می دهد و شنبه در دامنه های البرز مرکزی و برخی مناطق شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود گفت: روز سه شنبه تا پنج شنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم هستند. 

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار