سال نو در خراسان رضوی با باران آغاز می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: باگسترش سامانه ناپایدار بارشی که از امروز به استان وارد می‌شود انتظار می‌رود در لحظه تحویل سال شاهد بارش رحمت الهی باشیم.

زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: با نفوذ و گسترش سامانه ناپایدار بارشی که از امروز به استان وارد می‌شود انتظار می‌رود در لحظه تحویل سال بیشتر مناطق استان شاهد بارش رحمت الهی باشد.

او افزود: بر همین اساس از ساعات بعد از ظهر امروز انتظار می‌رود با نفوذ و گسترش سامانه ناپایدار بارشی به استان، شاهد افزایش ابرناکی و افزایش سرعت وزش باد در سطح استان باشیم که این شرایط فردا نیز در استان ادامه خواهد داشت.

 کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد:بارشها به صورت رگبار باران و در مناطقی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ، همراه با آب گرفتگی و در نواحی مستعد وقوع سیلاب پیش‌بینی می‌شود.

آهنگرزاده با اشاره به پدیده مهم دیگری که برای امروز و فردا پیش‌بینی شده است، بیان کرد: وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان رخ خواهد داد که در نواحی بادخیز، همراه با وقوع گرد و خاک، کاهش میدان دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

او تصریح کرد: امروز و امشب به طور موقت افزایش دمای هوا در خراسان رضوی رخ می‌دهد و انتظار می‌رود از فردا روند کاهشی دما در استان آغاز شود.

 کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین دمای هوای خراسان رضوی در شبانه روز گذشته مربوط به مه‌ولات با بیشینه دمای ۲۸ درجه سلسیوس و کمترین دما متعلق به شهرهای تربت حیدریه و گلمکان با هشت درجه ثبت شده است.

آهنگرزاده اظهار کرد: دمای هوای مشهد در شبانه روز گذشته بین ۹ تا ۱۹ درجه بالای صفر در نوسان بود همچنین در این مدت بیشترین میزان سرعت وزش باد از سبزوار و بردسکن با حدود ۳۶ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار