ظرفیت منحصر به فرد یزد در حوزه گردشگری

استاندار یزد گفت: استان یزد با قدمت سه هزار ساله دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری است.

نشست مشترک مهران فاطمی استاندار یزد با چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در ایران به منظور گفتگو در خصوص ظرفیت‌های استان یزد و توسعه و تعمیق همکاری‌های فی مابین برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این نشست، با عنوان اینکه مشارکت جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و اجرای برنامه همکاری ۲۵ ساله فرصت مناسبی برای تعمیق همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف را فراهم کرده است، گفت: امیدواریم آثار این توافقات به حوزه همکاری‌های استانی نیز گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به تلاش‌های موثر سفیر چین در توسعه مناسبات دو کشور طی چهار سال حضور در ایران، اظهار کرد: نقش سفیر عملگرای چین در تعمیق مشارکت جامع راهبردی ایران و چین طی این مدت از جمله در امضای برنامه ۲۵ ساله غیر قابل انکار است.

فاطمی با اظهار امیدواری نسبت به تقویت همکاری‌ها بین یزد و استان‌های متناظر در این کشور در پرتو ابتکارات و تلاش‌های سفیر چین، گفت: استان یزد با قدمت سه هزار ساله و به‌عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو، دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با اعلان اینکه ظرفیت‌های مختلف استان یزد می‌تواند به‌عنوان بستری مناسب برای تعمیق دوستی دو ملت مورد توجه قرار گیرد، افزود: خوشبختانه این موضوع به‌ویژه در یک سال اخیر مورد استقبال گردشگران چینی نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به انتخاب یزد به‌عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در سال ۲۰۲۴ تصریح کرد: این موضوع، ظرفیت و فرصت‌های مضاعفی را برای توسعه گردشگری بین اعضا از جمله کشور چین فراهم کرده است.

استاندار با اشاره به برگزاری دو نشست با سفرا و نمایندگان دیپلماتیک ACD در تهران و یزد طی یک ماه اخیر، گفت: یزد در ماه می، میزبان اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های عضو ACD خواهد بود و امیدواریم وزیر گردشگری و سفیر چین نیز در این رویداد حضور داشته باشند.

فاطمی به جایگاه ممتاز یزد در حوزه‌های اقتصادی نظیر معادن، کاشی و سرامیک، نساجی و کشاورزی اشاره و عنوان کرد: استان یزد آماده توسعه همکاری با چین در زمینه‌های کشاورزی نوین، صنعتی و معدنی، حمل و نقل هوشمند، نیروگاه انرژی خورشیدی و توسعه کسب و کار‌های کوچک و متوسط است.

استاندار یزد همچنین از آمادگی استان برای ارتقای ظرفیت‌های یزد در حوزه‌های مختلف انرژی، تجاری، صنعتی و معدنی، حمل و نقلی، فرهنگی و گردشگری با مشارکت طرف‌های چینی در قالب ابتکار «کمربند - راه» رئیس جمهور چین، خبر داد.

وی با عنوان اینکه از سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی علاقه‌مند به فعالیت اقتصادی در استان یزد استقبال می‌کنیم، گفت: علاوه بر حمایت کامل از سرمایه‌گذاران و اتباع چینی مقیم استان یزد، نهاد‌های اجرایی نیز مشوق‌های لازم را در اختیار شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری قرار خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار