عملیات امدادرسانی پایان یافت؛

ارائه خدمات امدادی نیرو‌های هلال احمر به بیش از ۳ هزار نفر در سوانح جوی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از پایان یافتن عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و کولاک برف در ۱۴ استان متأثر خبر داد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به پایان عملیات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و کولاک برف در ۱۴ استان متأثر گفت: نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۳ هزار نفر امدادرسانی کردند.

محمودی ادامه داد: ۱۴ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، لرستان، مازندران، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد تحت تاثیر این سامانه بارشی قوی قرار گرفتند.

محمودی اضافه کرد: در این بین نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به ۳ هزار و ۴۱۷ نفر در عملیات سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: در این بین ۲۲۵ نفر از متاثرین اسکان اضطراری یافتند و ۱۳۵ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی ادامه داد: نجاتگران هلال‌احمر آب ۱۰۰ واحد مسکونی را تخلیه کردند، همچنین هزار و ۹۱۶ کیلوگرم نایلون، هزار و ۲۹۵ قوطی کنسروجات، هزار و ۵۰ کیلوگرم برنج، ۷۱۹ تخته پتو، ۲۰۴ ست شست‌وشو و ۲۵۳ بسته غذایی، در بین متأثرین از سیل توزیع گردید.

وی اظهار کرد: ۳۲۱ تخته موکت، ۲۱ دستگاه چادر، ۱۸۶ کیلوگرم حبوبات، ۱۳۴ کیلوگرم قند و شکر و ۵۱ ست بهداشتی در بین متأثرین توزیع شد.

محمودی اضافه کرد: ۱۳۸ تیم عملیاتی متشکل ۵۸۴ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشتند و به متأثرین امدادرسانی کردند.

منبع: روابط عمومی سازمان امداد و نجات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار