ناتو، اسرائیل و ۴ فرضیه درباره عملیات تروریستی مسکو؛

پای چه‌کسانی در فاجعه کروکوس در میان است؟

حمله به تالار کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو بعد از گروگان‌گیری در تئاتر مسکو در سال ۲۰۰۲ بدترین حادثه تروریستی در تاریخ روسیه به شمار می‌رود.

عملیات تروریستی در مسکو تنها ساعاتی پس از آن رخ داد که روسیه قطعنامه آمریکا در حمایت از اسرائیل را در شورای امنیت وتو کرد.

جالب اینکه ۱۸ اسفند ماه سفارت آمریکا در روسیه با صدور یک پیام هشدار برای شهروندان آمریکایی، مدعی شد گزارش‌ها حاکی از برنامه‌ریزی افراط‌گران برای دست زدن به حملاتی قریب‌الوقوع در روسیه بوده و از این شهروندان خواست از نزدیک شدن به اجتماعات بزرگ در شهر مسکو اجتناب کنند.

در کمتر از ۱۵ رور از این هشدار چندین فرد مسلح با ورود به تالار کنسرت «کروکوس» در مسکو اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت کرده‌اند.

پیش از این و در جریان عملیات تروریستی در کرمان نیز تروریست‌ها از روش مشابهی در قتل عام غیرنظامیان استفاده کرده بودند. آن عملیات تروریستی نیز مدت کوتاهی پس از عملیات هفتم اکتبر حماس رخ داد و آمریکا مدعی شد درباره آن به تهران هشدار داده بوده است!

به جز آمریکا کشور‌های دیگری نیز درباره حملات احتمالی تروریستی در روسیه هشدار داده بودند. بریتانیا، آلمان، جمهوری چک، کره جنوبی، کانادا، لتونی از این جمله‌اند که همگی یا عضو پیمان ناتو هستند، یا متحد ایالات متحده قلمداد می‌شوند.

به این ترتیب می‌توان چند فرضیه را در خصوص این عملیات مطرح کرد:

اول، تهدید امریکا علیه روسیه و آغاز عملیات‌های تروریستی در مسکو برای تضعیف دولت روسیه و خاتمه جنگ اوکراین.

دوم، دسیسه اسرائیل برای انتقام‌گیری از کرملین برای حمایت از فلسطین در شورای امنیت.

سوم، دسیسه ناتو، به‌ویژه پاریس برای گسترش جبهه جنگ به کل اروپا و راه انداختن جنگ جهانی سوم که می‌تواند به جنگ هسته‌ای نیز منتهی شود.

چهارم، ایجاد درگیری و بی‌ثباتی داخلی در مسکو با هدف کاهش محبوبیت پوتین راه‌اندازی انقلاب مخملی که کلید آن چندی قبل با مرگ الکسی ناوالنی خورده بود.

از یاد نباید برد که حمله به تالار کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو بعد از گروگان‌گیری در تئاتر مسکو در سال ۲۰۰۲ بدترین حادثه تروریستی در تاریخ روسیه به شمار می‌رود.

در گروگان‌گیری تئاتر مسکو که ۲۳ اکتبر ۲۰۰۲ به وقوع پیوست ۸۵۰ نفر گروگان گرفته شدند که در پایان به کشته شدن ۱۷۲ نفر منجر شد.

هرچه باشد، احتمال می‌رود پس از این عملیات تروریستی، مسکو با شدت بیشتری با غرب مواجه شود و دامنه جنگ اوکراین از این کشور به دیگر نقاط اروپا سرایت کند. این همان تله‌ایست که اروپا برای پوتین پهن کرده و کرملین احتمالا برای پاسخ به انتظارات داخلی، به این سمت حرکت می‌کند.

منبع: خبرفوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
فقط سرویس اطلاعات روسیه والسلام!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
پول آن هم از نوع دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا و اسرائیل وانگلیس ناتو
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۳:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : تمامی شواهد و مستندات نشان می دهد این عملیات تروریستی در روسیه تالار کروکوس در نزدیکی مسکو کار افراد تروریستهای رژیم منحوس خبیث جنایتکار صهیونیستی با همدستی تروریست‌های ارتش ناتو و تروریست‌های ارتش انگلیس و اروپا و آمریکا و کانادا و استرالیا و ژاپن و کره جنوبی و داعش و سازمان منافقین کوردل تروریست و اپوزیسیون ربع پهلوی با مدیریت همکاری متحدانه خبیثانه جنایتکاران قرن نتانیاهو و جوبایدن و ترامپ و پمپ گوه و پادشاه انگلستان و فرانسه آلمان مافیای ایتالیا صورت گرفته برای زمین زدن خاک کردن رییس جمهور روسیه آقای ولمون بده پوتین بوده است حالا باید یه جفت پوتین به همه اینها شدیداً حمله گسترده کند تا انتقام سختی ازشون بگیرید . والسلام و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
داعش که خود آمریکا واسرائیل هست.اسمش را به داعش تغییر دادند تا رد گم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
تروریست و تروریست پروری را 3 رژیم کثافت دنیا یعنی رژیم کثافت آمریکا و رژیم حرومی عنگلیس و رژیم خونخوار اسرائیل ایجاد کردن و قلاده این حیوانات دست این 3 ابلیس است. حوادث تروریستی شاهچراغ و کرمان هم مثل مسکو کار این 3تا کثافته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
این توهمات رو بگذارید کنار. فرضیه درست و قطعی دست داشتن حکومت کمونیستی و متجاوز روسیه در قتل عام مردم خودش برای افزایش دامنه جنگی است که در ان گیر افتاده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
غرب وحشی که میگن یعنی این
داعش دست پرورده خود غربی هاست
باید بزنن ریشه هاشو بخشکونن
تا امثال ترامپ و.... در این جهان هستند
این عملیاتها ادامه داره.باید سر مار رو زد
مرگ بر اسرائیل
Germany
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
امريكا اشكارا از هر گونه عملياتي عليه مسكو حمايت كرده و ميكند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
کار خود پوتین بود و خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
کارخودشه جهانی شد،خدایا ایناروشفا نده یه کم بخندیم
Germany
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
احمق که هستی لااقل ساکت باش بهتره برای خودت