آمار گردشگران نوروزی اردبیل از یک میلیون نفر گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: شمار گردشگران وارد شده به این استان از زمان آغاز سفر‌های نوروزی، بیش از یک میلیون نفر است.

حسن محمدی ادیب در بازدید از مراکز اقامتی، تاسیسات گردشگری و واحد‌های خدمات‌رسان اردبیل گفت: شمار گردشگران وارد شده به این استان از زمان آغاز سفر‌های نوروزی، بیش از یک میلیون نفر است و طبق آمار اعلامی ستاد مرکزی خدمات سفر کشور، اردبیل جزو پنج استان اول در تعداد مسافران ورودی است. 

او اظهار کرد: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و مجموعه‌های گردشگری استان از جمله مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آبدرمانی‌ها، پل‌های معلق و جنگل‌های فندقلو شاهد بیشترین استقبال از سوی گردشگران نوروزی می‌باشد. 

فرماندار اردبیل نیز در این بازدید گفت: مراکز اقامتی این شهرستان در روز‌های نخست سال با ضریب اشغال بالای ۷۰ درصد مواجه بوده و خدمات لازم به صورت مطلوب به گردشگران ارائه شده و انتظار می‌رود موج اصلی سفر‌ها به استان اردبیل در تعطیلات عید فطر انجام شود.

محمد اعتماد اعجازی افزود: حوزه گردشگری از مسائل مهم در توسعه اقتصادی شهرستان اردبیل است و در همین راستا برنامه توسعه مراکز اقامتی و تاسیسات گردشگری شهرستان اردبیل را در دستور کار داریم و از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت می‌کنیم.

طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، از ابتدای سفر‌های نوروزی تا سوم فروردین ماه جاری، تردد ۴۰۷ هزار و ۳۴۴ دستگاه خودرو در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است.

استان گردشگرپذیر اردبیل با جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.