تولید پسته کشور به ۳۰۰ هزار تن رسید

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار تهران گفت: سال گذشته تولید پسته ۳۰۰ هزار تن بود و ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن تولید مازاد بر مصرف داخلی داریم.

خدامی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشكبار تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:خوشبختانه سال ۱۴۰۲ تولید پسته ۳۰۰ هزار تن بود و ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن تولید مازاد بر مصرف داخلی داریم كه اگر به درستی برنامه‌ریزی شود مشكلی به وجود نمی‌آید.

او گفت: به طور کلی متأسفانه به خاطر برخی از مسائل و تصمیمات غیركارشناسی، در هفت قلم كالا جزء بزرگترین واركنندگان خشكبار دنیا به شمار می آییم. اما در حال حاضر تقریباً چند سالی است كه ما خشکبار  كهنه نداریم.

خدامی گفت: كشور هند با ۱. ۵ میلیارد جمعیت به شدت خواهان خرما و پسته ایران است و از طرفی سالانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن بادام هندی قاچاق وارد كشور می‌شود. از این رو و به نظر من باید جهاد كشاورزی نیز وارد شود.

برچسب ها: پسته ، تولید پسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
پسته صادر کنید به جاش روغن کاکائو وارد کنین که بمراتب از پسته خوشمزه تره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
ما که وسعمون نمیرسه همه اش رو صادر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
رئیس محترم اتحادیه مازاد بر مصرف نداریم بلکه به دلیل فقر مالی اکثر مردم قدرت خرید و استفاده از این منابع خدادادی کشور ،وجود ندارد (شما از نگاه جیب خودتان نظر می دهیددر صورتی که اکثر مردم جامعه حتی در سالی یک بار هم پسته مصرف ندارند.
آخرین اخبار