پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به رسیدگی بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در استان، گفت: متخلفان اقتصادی پارسال به پرداخت ۵۲ هزار میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال شعب تعزیرات‌حکومتی استان به ۳۳ هزار و ۳۶۴ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان رسیدگی کردند.

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده ۲۳ هزار و ۶۹ فقره در بخش کالا و خدمات، ۹ هزار و ۱۲۶ فقره در بخش قاچاق کالا و ارز و هزار و ۱۶۹ فقره مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده که در مجموع رسیدگی به این پرونده‌ها متخلفان اقتصادی به پرداخت ۵۲ هزار و ۸۲۴ میلیون ریال محکوم شدند.

نجف‌زاده تصریح کرد: از میان تخلفات صورت گرفته درج نکردن قیمت، گران‌فروشی، کم فروشی صادرنشدن فاکتور، عرضه خارج از شبکه و تقلب به ترتیب بشترین میزان تخلفات بودند.

وی همچنین از صدور مجازات‌های غیرنقدی از قبیل ضبط کالا‌ها و ارز قاچاق و خودرو‌های حامل کالای‌قاچاق، تعطیلی و پلمب واحد‌های متخلف، نصب پارچه و ممهورکردن پروانه واحد‌های متخلف به مهر تخلف، حبس بدل از جزای نقدی برای برخی از متخلفان خبر داد.

به گفته نجف‌زاده، گشت‌های سیار تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی همراه با دستگاه‌های نظارتی پارسال ۳ هزار و ۶۳ نوبت گشت و از ۱۲ هزار و ۴۴۷ واحد بازرسی کردند که از این تعداد بازرسی ۵ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به پرداخت ۳۳ میلیارد ریال محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی و صنفی، قاچاق‌کالا و ارز و بهداشت و دارو و درمان موضوع را ازطریق سامانه اینترنتی www.tazirat ۱۳۵.ir و یا تلفن ۱۳۵ به تعزیرات‌حکومتی استان گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.