مشاور وزیر بهداشت:

حدود سه میلیون نفر به مراکز اورژانس کشور مراجعه کردند

پورحسینی گفت: از ۲۸ اسفند تاکنون حدود ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به مراکز اورژانس در سراسر کشور مراجعه کرده اند.

سید محمد پورحسینی مشاور وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان های شهید صدوقی و شهید دکتر رهنمون یزد گفت: همچنین در این مدت ۱۲۳ هزار عمل جراحی در مراکز درمانی و بیمارستان های کشور انجام شده است.
وی با بیان فعالیت سه هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ با پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار نیروی آماده به کار در مراکز اورژانس و پایگاه‌های سلامت نوروزی در کشور مشغول ارائه خدمات در مبادی ورودی و خروجی شهرها هستند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از یکهزار بیمارستان با ۱۴۶ هزار تخت فعال در حوزه درمان در کشور فعال است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۵۵ هزار و ۱۹۴ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار و منجر به انجام ۱۹۷ هزار ماموریت شده است..

دکتر پور حسینی اضافه کرد: وزیر بهذاشت و معاونان وی در طول این ایام از تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در سطح کشور بازدید می کنند.

وی اظهار داشت: خدمت رسانی در وزارت بهداشت بویژه در ایام تعطیل با قوت بیشتری ادامه دارد و طبق دستورالعمل ابلاغی جامع در این وزارت خانه، تمامی اورژانس های پیش بیمارستانی و حوزه درمان،غذا و دارو سراسر کشور در حال خدمت رسانی به مردم هستند

مشاور وزیر بهداشت،وضعیت خدمات رسانی در مراکز دانشگاهی استان یزد را در سطح مطلوب ارزیابی و از تلاش های مسئولان و کادر سلامت یزد قدردانی کرد.

مدیر بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد هم در این بازید از پذیرش چهار هزار و ۶۰۰ بیمار از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز درمانی خبر داد.

"علی اکبر جراحی" افزود: از این تعداد،۱۶۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند.

وی ضریب اشغال تخت این بیمارستان در شرایط عادی را ۸۳.۵ درصد بیان کرد و ادامه داد: اکنون ۱۲۵ بیمار در این مرکز درمانی بستری هستند و ۱۷۵ عمل جراحی از ۲۸ اسفند تاکنون در این مرکز انجام شده که ۴۸مورد ارتوپدی،۳۵ مورد جراحی مغز و اعصاب و مابقی مربوط به اورولوژی و غیره می باشد.

مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان یزد حدود ۳۵۰ مورد است که شامل مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، پایگاه سلامت و خانه بهداشت می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار