۱۳ روستای شهرستان شیروان از آب شرب سالم بهره‌مند شدند

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان گفت: ۱۳ روستای این شهرستان در سال گذشته از آب شرب پایدار مجتمع سرانی بهره‌مند شدند.

حسین جوان گفت: ساکنان روستا‌های شناقی علیا، قلعه علی محمد، برزلان علیا، برزلان سفلی، باغ و دده خان، سنجد، چورچوری و خیرآباد واقع در بخش قوشخانه شهرستان از آب مجتمع سرانی بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۶ آغاز شده که کل مبلغ هزینه شده تا پایان سال گذشته ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار بوده است که سهم قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۱۷۵ میلیارد ریال است.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شیروان گفت: این مجتمع آبرسانی ۳۰ روستا را آبرسانی خواهد کرد که ۱۳ روستای این شهرستان و ۶ روستای شهرستان بجنورد از آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: تمامی قرارداد قرارگاه با شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی برای آبرسانی به ۶۲ روستای خراسان شمالی، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده که عملیات اجرایی آن از اوایل سال گذشته آغاز و طبق برنامه زمان بندی تا اوایل سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

جوان عملیات احداث یک باب مخزن ۱۰۰ مترمکعبی چورچوری، ۶۰ پمپاژ بین راهی، تهیه و اجرای خط انتقال محدود سنجد به چورچوری به طول پنج هزار متر، احداث پنج باب حوضچه خط، عملیات تهیه و اجرای شبکه توزیع چورچوری به طول سه هزار متر را از جمله اقدامات انجام شده تاکنون در این پروژه توسط مجری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد.

وی اظهارکرد: همچنین عملیات احداث یک باب مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روستای شناقی سفلی، هفت باب حوضچه خط اصلی در محدوده روستای پیره جنگاه، تهیه و اجرای خط انتقال محدوده قلهک به سمت روستا‌های باغ و دده خان به طول ۶ هزار متر و تهیه و اجرای شبکه توزیع ینگه قلعه سفلی به طول هزار و ۵۵۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده برای این طرح بوده است.

اکنون ۱۳۴ روستا در این شهرستان از شبکه آب آشامیدنی برخوردارند که ۶۰ هزار نفر با ۲۱ هزار و ۵۰۰ انشعاب زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، ۶۳ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد ۱۹ هزار روستایی و مابقی شهری است.

برچسب ها: آبرسان ، شیروان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.