معدوم سازی بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از معدوم سازی بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان خبر داد.

فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تشریح اجرای طرح سلامت نوروزی در مازندران، گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین، ۳۱ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف تاکنون انجام شده است.

او افزود: ۱۱۲ مرکز در این مدت به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی پلمب شدند و ۱۸۶۲ اخطار کتبی صادر صادر شده است.

غلامی با اعلام اینکه ۱۲ هزارو ۲۷۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است، گفت: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴ هزار و ۹۵۸ مورد بوده است.

او با اشاره به مراجعه و ویزیت ۶۴ هزار و ۵۹۶ بیمار توسط پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی استان از صدور ۵۱ هزار و ۲۰۹ نسخه دارویی خبر داد و افزود: بیش از ۱۹۳ هزار و ۱۳۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت و ۳ هزار و ۸۴۵ جراحی و هزار و ۴ زایمان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷ هزار و ۸۰۰ بار با اورژانس ۱۱۵ مازندران تماس گرفته‌اند، تعداد ماموریت انجام شده توسط اورژانس۱۱۵ را در این مدت ۱۱ هزار و ۷۸۳ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد هزارو ۴۱۵ ماموریت مربوط به انتقال مصدومان تصادفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی بوده است.

او افزود: میزان فوتی ماموریت‌های حوادث ترافیکی و تروما اورژانس ۱۱۵ در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.