افزایش ۲۰ درصدی جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی استان همدان

جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی بیش از سه میلیون و ۴۲۸ هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و  گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مهرداد آهکی گفت: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۸۴ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودرو‌های عمومی گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار، استفاده از این خودرو‌ها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند.

آهکی گفت: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

او نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره‌کل برشمرد و گفت: به منظور ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی با همکاری پلیس‌راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

 

 

برچسب ها: راهداری ، ناوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.