۳۹۵ پرونده کارگری در هیات حل اختلاف مهاباد بررسی شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی مهاباد گفت: پارسال از ۴۰۵ فقره پرونده واصله به شورای حل اختلاف شهرستان واصل شد که از این تعداد ۳۹۵ پرونده رسیدگی و رای صادر شده است.

محمدصالح پیروتی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی مهاباد با اشاره به بررسی ۳۹۵ پرونده کارگری در هیات حل اختلاف، گفت: همچنین در این مدت هزار و ۷۹ پرونده هم در هیات تشخیص متشکل از ۳ نفر هم بررسی شده که در قبال آن برای هزار و ۵۰ پرونده رای صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین پارسال ۴۶۰ درخواست بیمه بیکاری در سطح شهرستان ثبت شده که ۳۷۳ پرونده رسیدگی شده و ۲۵۳ مقرری‌بگیر جدید هم به مجموع مقرری بگیران اضافه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی مهاباد بیان کرد: هم اکنون در مجموع ۳۹۹ نفر در این شهرستان ماهانه و بسته به نوع قرارداد مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

پیروتی ادامه داد: طبق قانون‌کار، هر گونه اختلاف بین کارفرما و کارگر یا کارآموز ناشی از اجرای قانون و مقررات کار، قرارداد کارآموزی، موافقت نامه‌های کارگاهی یا پیمان‌های دسته جمعی کار باید در مراجع مربوط مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: تمامی کارفرمایان و کارگران تحت نظارت اداره کار، تابع قانون کار هستند و باید اختلاف‌ها و دعاوی به وجود آمده را بر اساس ساز و کار تعیین شده در مفاد قانون کار حل و فصل کنند.

وی افزود: در رسیدگی به این پرونده‌ها بیشترین تاکید ما بر حل و فصل پرونده‌ها طبق مصالحه و سازش است تا از طولانی شدن فرایند رسیدگی به پرونده‌ها و صدور حکم جلوگیری به عمل آید.

مهاباد حدود ۴۰ هزار کارگر دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.