ارائه نسخه‌های کاربردی و عملیاتی اقتصادی

استاندار کرمانشاه با اشاره به پتانسیل‌های فراوان استان در حوزه گردشگری، صادرات، معادن، کشاورزی، آب، نفت و نیرو کار از استادان اقتصاد دانشگاه‌ها خواست برای اقتصاد این خطه نسخه‌های کاربردی و عملیاتی اقتصادی ارائه کرده و این ظرفیت‌های خفته را فعال و بیدار کنند.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی رشته اقتصاد دانشگاه‌های استان با اشاره به نیاز جدی استان به اشتغال و توسعه و با توجه به محدودیت زمانی از اساتید اقتصاد استان راهکار‌های میان بردی خواست که در میان مدت منجر به رونق تولید، توسعه و اشتغال شود.

وی گفت: کرمانشاه زمین و دشت‌های حاصلخیز کشاورزی در مناطق گرمسیری دارد که عملا با توجه به اجرای طرح سامانه گرمسیری از آن استفاده نشده که اگر کاشت نخل خرما مرغوب در آن داشته باشیم می‌توانیم در زمان کوتاهی به اشتغال ۲ هزار نفری و صادرات خوب دست پیدا کنیم.

صحرایی به ایده پرورش صنعت اسب با توجه ظرفیت خوبی که استان در آن دارد، اشاره کرد و ادامه داد: می‌توانیم در این حوزه به اشتغال نزدیک به ۱۰ هزار نفر برسیم.

وی به پتانسیل‌های خوب تولیدات کشاورزی در استان اشاره کرد که با کمی تامل و انجام کار‌های علمی می‌توان به صنایع تبدیلی زیادی برای فرآوری محصولات تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تجربیات گذشته استان خواستار یک نسخه نهایی اقتصادی ویژه کرمانشاه با تمرکز بر روی تمام مسایل و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار