گانتس: قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای به حماس فشار بیاورند

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواهان فشار بیشتر به حماس به منظور پذیرش شرایط اسراییل در مذاکرات شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۳ هدف اصلی برای آغاز جنگ غزه معرفی کرده بود: نخست، نابودی حماس؛ دوم، آزادی اسرا و در نهایت ایجاد شرایطی که دیگر غزه تهدیدی برای امنیت اسراییل در آینده نباشد. اکنون که ۶ ماه از جنگ غره می‌گذرد و با توجه به هزینه‌های سنگینی که تل آویو از جنبه مادی و تلفات انسانی متحمل شده است، نتانیاهو چاره‌ای جز به نتیجه رساندن جنگ از طریق مذاکره ندارد. 

به گزارش الجزیره، بنی گانتس، از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای خواست با اعمال فشار بر حماس، این گروه را مجبور به پذیرش شرایط اسراییل کنند. 

وی در این زمینه گفت: اکنون زمان آن رسیده است که ما از تمامی فشار‌های ممکن بر روی حماس به منظور پذیرش پیشنهاد مطرح شده به رهبری آمریکا برای آتش بس و آزادی تمامی اسرایمان استفاده کنیم. 

گانتس افزود: فارغ از فشار‌های نظامی، اکنون فشار‌های سیاسی و دیپلماتیک ضرورت دارد. من این موضوع را با مقامات آمریکایی و مقامات کشور‌های منطقه مطرح کردم. 

این مقام ارشد صهیونیست با تهدید مقامات صهیونیست، تاکید کرد: رهبران حماس باید بدانند علاوه بر هزینه‌های نظامی که بابت عدم پذیرش پیشنهاد ما متحمل خواهند شد، از سوی کشور‌های جهان و منطقه نیز هزینه سنگینی را به دلیل تضعیف پیشنهاد فعلی که بر روی میز است، خواهند پرداخت. 

مقامات حماس تاکید دارند باید آتش بس دائمی در غزه حاکم شده و آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود در شمال غزه بازگردند. با این حال، اسراییل با هدف ادامه دادن جنگ به دنبال آتش بس موقت بوده و خواهان ایجاد یک منطقه حائل در شمال غزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
التماس نکن
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۹:۴۰ ۲۳ فروردين ۱۴۰۳
التماس نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
شورای امنیت باید جلوی نقض قوانین‌ بین‌المللی توسط آمریکا را بگیرد.
شورای امنیت باید جلوی نقض قوانین‌ بین‌المللی توسط اسراییل را بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ایران مقتدر قدرتمند
۲۰:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
صهیونیست ملعون کثیف
ب اندازه ۲ تا بمب اتم، بمب رو سر فلسطینی ها ریختی
ارادشون تضعیف نشده ک هیچ ،قویتر هم شده
حالا میخوای ......
آخرین اخبار