تلاش‌های اسرائیل از آرژانتین تا بلوچستان برای توقف عملیات انتقام

در ساعات گذشته چندین رسانه معتبر غربی از قریب‌الوقوع بودن انتقام ایران از اسرائیل خبر داده اند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که آمریکا معتقد است حمله ایران به اسرائیل قطعی است. شبکه ای‌بی‌سی آمریکا می‌گوید ایران در حال آماده‌سازی ۱۰۰ موشک کروز برای حمله احتمالی به اسرائیل است.

یوآو یوآوکراک تحلیلگر صهیونیست گفته است: اسرائیل انتظار چنین واکنش شدید از سوی ایران را نداشت، و شاید نخبگان سیاسی از ترور اخیر فرماندهان ارشد ایران در دمشق پشیمان اند.

در همین حال رژیم صهیونیستی سلسله اقداماتی را برای منصرف کردن ایران از عملیات انتقام آغاز کرده است. وزرای کشور‌های اروپایی طی تماس‌های با وزارت خارجه ایران تلاش کردند که واسطه توقف عملیات انتقام ایران بشوند.

امیر عبدالهیان، وزیر امور خارجه طی توییتی درباره این رایزنی‌ها نوشته است: «در پاسخ به تماس‌های تلفنی آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس و پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا ضمن تبادل‌نظر درخصوص برخی موضوعات دوجانبه، تأکید کردم که وقتی رژیم صهیونیستی با نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین، مصونیت افراد و اماکن دیپلماتیک را نقض می‌کند و شورای امنیت نیز قادر به صدور یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی به سفارت ایران در دمشق نیست، دفاع مشروع با هدف تنبیه متجاوز یک ضرورت است.»

در همین حال رسانه‌های منطقه‌ای می‌گویند که آمریکا به درخواست اسرائیل، از کشور‌های همسایه ایران منجمله عربستان و قطر و امارات خواسته است تا آنها از ایران بخواهند از تصمیم خود برای مجازات اسرائیل صرفنظر کند.

بعد از انتشار چنین اخباری، العربیه عربستان سعودی به نقل از یک مقام ایرانی نوشته است: «مقامات ایرانی درخواست کشور‌های غربی برای خویشتنداری و عدم پاسخ به رژیم صهیونیستی را رد کردند.»

با شکست رایزنی‌های دیپلماتیک اخیر، پس از سی سال یکبار دیگر واقعه انفجار مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین به صدر اخبار رسانه‌های غربی بازگشته است. اینک دادگاهی در آرژانتین مدعی شده که دستور حملات سه دهه پیش به اهداف اسرائیلی و یهودی در بوئنوس‌آیرس را حکومت ایران صادر کرده و و از دولت آرژانتین خواست علیه جمهوری اسلامی به‌خاطر «جنایت علیه بشریت» به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کند.

در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴، برابر با ۲۷ تیر ۱۳۷۳، یک ساختمان هفت‌طبقه در شهر بوینوس آیرس با انفجار مهیبی ویران شد؛ ساختمانی که مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین (Asociacion Mutual Israellita Argentina) وابسته به کمیته‌ی یهودیان آمریکا با نام اختصاری آمیا (AMIA) در آن قرار داشت. در جریان این انفجار، ۸۵ نفر از شهروندان یهودی‌تبار آرژانتینی، جان خود را از دست دادند و بیش از دویست نفر (و به یک نقل قول دیگر، سیصد نفر) زخمی شدند.

مقامات رسمی کشورمان، از همان ابتدای گشوده شدن پرونده و متوجه ساختن اتهامات و صدور احکامی علیه جمهوری اسلامی، هر گونه ادعای دست داشتن کشورمان در این انفجار را رد می‌کردند و آن را تلاشی مذبوحانه به منظور فشار جهانی علیه کشورمان برمی‌شمردند.

علاوه بر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای واسطه قرار دادن کشور‌های غربی برای ارسال پیام به ایران و زنده کردن دوباره پرونده قضایی آرژانتین، از چند روز پیش نیز موج جدیدی از عملیات‌های ضدامنیتی در محیط داخلی ایران با محوریت عملیات خرابکارانه در جنوب شرق ایران افزایش یافته که به عنوان بخشی از فشار امنیتی به جمهوری اسلامی برای منصرف کردن عملیات انتقام از اسرائیل تفسیر شده است.

در ساعاتی که به نظر می‌رسید ایران درصدد تنبیه رژیم صهیونیستی است، گروهک جیش الظلم ۱۶ فروردین با مجهز شدن به تسلیحات پیشرفته آمریکایی، به چند مقر نظامی در چابهار و راسک از شهر‌های سیستان و بلوچستان حمله کرد. در جریان این حملات ۱۸ نفر از نیرو‌های عملیاتی جیش الظلم که بیش از نیمی از تیم اصلی عملیاتی این گروهک محسوب می‌شدند، به هلاکت رسیدند.

علی رغم تلاش‌های رژیم صهیونیستی در ناامن کردن جنوب شرق و دور جدید مجهز کردن تسلیحاتی گروهک‌های تکفیری و تجزیه طلب فعال در این منطقه، قاطعیت جمهوری اسلامی در برخورد با فشار‌های خارجی در روز‌های اخیر نشان داد که اقدامات ضد امنیتی اخیر نیز نخواهد توانست که مانع تنبیه شدن اسرائیل بشود.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
دم ایران وایرانی گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
تو شروعش کردی اما به خواست الله ما تمومش میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
نمیتونین انتقام بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل احمق خوب میدونه ایرانی ها بخوان کاری انجام بدن در جنگ رو در رو به مصاف دشمن میرن نه این عملیاتهای بزدلانه و انتحاری
کار خود صهیونیستها بوده بدون شک
کسانی که به شهروندان خودشون رحم نمیکنن و برای اینکه حماس مقصر نشون بدن شهروندان خودشون هدف میگیرن و میکشن
این کار هم حتما کار خودشون بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
در هر جنگی در کنار شجاعت و غیرت و فداکاری ، تدبیر و شناخت شگردهای دشمن و تیز هوشی و هوشیاری نقش بسیار مهمی دارد که باید از آنها استفاده کرد مخصوصاً که امروز شرایط جهان طوری است که نباید اجازه دهیم قوانین به اصطلاح بین المللی را علیه ما علم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن پورعمادی
۲۱:۴۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
نه بسجی ونه سپاهی هستم کارگر آزادم با تمام وجود جان میدم برای وطنم هستم یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
رژیم صیهونیستی دست و پاهای آخرش رو میکشه
Germany
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
هر گونه حمله مستقيم و گسترش رودرويي با اسرائيل هديه اي طلايي به نتانياهو امريكا غرب محمود عباس مجاهدين كرد هاي تجزيه طلب و كشورهاي عربي است و موجب نه تنها تحكيم قدرت نتانياهو ميشود بلكه مسئله غزه و فلسطين را خفه و به دست فراموشي ميسپارد. انوقت ميشود ايران و اسرائيل و بس. و غرب تاكتيك موثر موفق و برنده ايران هراسي را شادمانه پيش ميگيرد. نه اسرائيل نابود ميشود و نه غزه به جايي ميرسد. ولي هر گونه تخلل در امركشتيراني در خليج فارس به هر دليلي نه تنها غرب و امريكا رابه لرزه مياندازد بلكه منجر به سعود سرسام اور بهاي نفت خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ايران از پس جيش الظلم برنمیاد اونوقت میخواد از اسرائیل انتقام بگیره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
. اونی که میخواد انتقام بگیره نیاز به این همه داد و بیداد نداره میزنه بعد میگه زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
انتقام ایران باید حساب شده و بدور از هیجان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
از این نتان بی شعور تر و نامرد تر سراغ ندارم
Iran (Islamic Republic of)
علی اکرادلو
۱۷:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
موشکهای جمهوری اسلامی حیفه برای حیف نونهای اسراییلی ماجوردیگری انتقام خواهیم گرفت فعلاصهیونیستهابایستی تنشون بلرزه وهر روزآرزوی مرگ بکنند.مرگ براسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
زودتر اسرائیل منحوس رو بزنین با موشک لت و پارش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ ﴿۵﴾و [سرانجام خدا] آنان را مانند كاه جويده‏ شده گردانيد (۵)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل خودشو خیس کرده ها ، همه باور میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
انتقام صد در صد انجام می شود پس کشورهای دیگر واسطه نشوند چون فقط یباعث می شود که خودشان ضایع بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
دارن قورباغه پز میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
اگر صهیونیستها قبول کنند ک تمام اسرای فلسطبنی را ازاد کنند ایران از تنبیه ومجازات این رژیم خونخوار صرفنظر کند. خیلی خوب میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
دست کم یه پاسخ خوبی بدهید که دیگر از این غلط‌ها نتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
اسرائیل از یادها می‌رود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
فقط بایدانتقام گرفته بشه ازاسراییل. اگرانتقام گرفته نشوداسراییل گستاخترمی شود واینبارمراکزحساس ایران رامیزند. فقط انتقام وسلام
Iran (Islamic Republic of)
مسترپلنوببین،گول نخور
۱۵:۵۷ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
برای انتقام خوبه با زدن ورودی نفت اسراییل که از رژیم باکو میرسه بهش شریان انرژیشو مختل کرد و گردن نگرفت،ی جوری هم بزنین ک تا یکی دو سال وصل نشه!بلافاصله با رژیم باکو وارد مذاکره بشیم و نفتشو بخریم و ب چین بفروشیم!اینجوری هم اسراییل رو زدیم هم نون و دون باکو دست ما میفته و هر روز نمتونه برامون گربه برقصونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
این مزخرفات و تحویل ندید منتظر حمله هستیم
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۵:۵۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
ایران باید متجاوز را طبق صلاحدید خودش تنبیه کند
Germany
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۵ فروردين ۱۴۰۳
امريكا اسرائيل هنرمندانه اگاهانه و با ذكاوت تمام با استفاده حداكثري از تاكتيك قوي و برنده ايران هراسي موفق شده اند مسئله فلسطين را به حماس و با چسباندن حماس حزب الله به ايران قضيه فلسطين و اينهمه كشتار جنايت را كنار زده و ايران را تهديد بزرگ و اصلي منطقه علم كنند. نتانياهو هم شادمانه و با هوشياري خاص هميشگي اش بعد از حمله كنسولگري موفق شد به ارزوي هميشگي اش در كشاندن ايران به رويارويي و خفه كردن مسئله فلسطين و جلوه ايران بعنوان تهديد خطرناك و اصلي و نجات خود برسد. محمود عباس وكشور هاي عربي هم كه دل خوشي از ايران نداشته و ندارند شادمانه منتظر اين رويارويي هستند. رسانه هاي غربي هم هنرمندانه ايران را غول و ابر قدرت نظامي خطرناك جلوه داده و بدين وسيله با طبل و دهل به تشويق و كشاندن ايران به درگيري و اهميت سركوب ايران كمك ميكنند.