کسب رتبۀ سوم کشوری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در پیگیری شکایات حوزۀ بهداشت آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی کسب رتبۀ سوم کشوری را کسب کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:برطبق گزارش تحلیلی شکایت‌های ۱۹۰ حوزۀ آب و فاضلاب وزارت بهداشت، مربوط به شش ماه اول سال ۱۴۰۲ در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور گفت: شکایات ثبت شده در حوزۀ بهداشت آب و فاضلاب، حدود ۱۲ درصد کل شکایت‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای، پنج هزار و ۶۲۱ مورد شکایت بوده که از این تعداد سه هزار و ۴۵۴ مورد مربوط به مناطق شهری و دو هزار و ۱۶۷ مورد مربوط به مناطق روستایی است.

دکتر محمد قربانی افزود: براساس موضوع شکایت، بیشترین شکایت گزارش شده به‌ترتیب مربوط به‌دفع غیر بهداشتی فاضلاب در مناطق روستایی، آلودگی آب استخر‌های شنا یا شناگاه و دفع غیر بهداشتی فاضلاب در مناطق شهری است.

وی با بیان این‌که شاخص کشوری هفت شکایت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است گفت: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه جزو سه دانشگاهی است که تعداد شکایت آنها بیش از ۱۵ شکایت در ۱۰۰ هزار نفر می‌باشد که نشان دهندۀ اطلاع‌رسانی مناسب، آموزش عمومی مداوم، پیگیری دقیق و اعتماد مردم به عملکرد معاونت بهداشت در این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار