مراسم آئینی دعای باران در جشنواره رود و ریل روستای بیشه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به برگزاری جشنواره رود و ریل در روستای بیشه گفت: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل در ۳۰ فروردین است.

عطا حسن‌پور در بازدید از روستای بیشه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری بیشه با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: وجود چشمه‌سار‌های پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راه‌آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راه بان نمونه و مراسم آیینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.
روستای گردشگری بیشه در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه آهن بیشه و در همجواری آبشار زیبای بیشه در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.